تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا نشست اخير اوپك به سود ايران است؟

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حالی به توافق نهایی دست یافتند که سهم ایران از تولید نفت، 90 هزار بشکه در روز خواهد بود.

به گزارش شمانیوز: یکصد و هفتاد و یکمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حالی پایان یافت که براساس آخرین  اطلاعات ، تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک بر سر کاهش تولید نفت به توافق رسیده اند.

در این نشست که در وین برگزار شد  11 کشور عضو اوپک بر سر کاهش تولید روزانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه‎ نفت به اجماع رسیدند.

بر اساس این توافق به جز لیبی و نیجریه که کاهش تولید نخواهند داشت، تنها ایران می‌تواند در 6 ماه اجرای این توافق تا 90 هزار بشکه در روز تولید خود را افزایش دهد و بقیه اعضا مجبورند تولید خود را کاهش دهند که بیشترین سهم کاهش با 486 هزار بشکه در روز متعلق به عربستان سعودی است.

در نهایت روسیه و 10 کشور غیر عضو اوپک نیز به کاهش ۵۶۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز تن دادند و با این توافق سرنوشت ساز، پیش بینی می شود  تعادل به بازار نفت برگرداند و قیمت این طلای سیاه بهبود یابد. این در حالی است که تا پیش از این توافق قیمت نفت بین محدوده 50 دلار معامله می شد اما خوشبختانه می توان انتظار داشت این رقم به زودی به 60 دلار افزایش یابد.

آیا نشست اخير اوپك به سود ايران است؟

به گفته کارشناسان بازار، این توافق بین وزیران نفت و انرژی اوپک و غیر اوپکی‎ها که دومین توافق تاریخی پس از اجماع نظر اوپکی ها در (٣٠ نوامبر- ١٠ آذر) محسوب می شود یک میلیون و ٧٦٠ هزار تا یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت از مازاد عرضه موجود در بازار را می‌کاهد.

در همین حال، تولید کنندگان نفت از اول ژانویه سال 2017، تولید خود را حدود یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش می دهند.

وزیر نفت عربستان نیز معتقد است توافق اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و صادر کننده‌های نفتی غیر عضو این سازمان می‌تواند ثبات بیشتری به بازار نفت ببخشد.

به گفته خالد الفالح ، تلاش برای امتیاز گرفتن از یکدیگر در نهایت به بازار نفت ضربه می زند اما، این همکاری و با هم بودن به نفع همه ماست. توافق حاصله در نشست وین نشان داد که کشورهای عضو و غیر عضو اوپک قادر به اعتماد سازی هستند.

یادآور می شود دهم آذرماه امسال، کشورهای عضو اوپک، درباره کاهش تولید نفت به سطح 32 میلیون و 500 هزار در روز توافق کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا نشست اخير اوپك به سود ايران است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..