تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشریح وضعیت و علل آلودگی هوا در قم

باشگاه خبرنگاران جوان قم - موسوی مشکینی مدیرکل محیط زیست استان قم در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت۲۹ دی روز ملی هوای پاک برگزار شد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱/۲۴ روز هوای پاک، ۳۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۷ روز ناسالم برای عموم مردم و ۴ روز با هوای خطرناک برای تمام گروه‌های سنی روبرو بوده‌ایم.

موسوی مشکینی با اشاره به وضعیت ناپایدار جوی در روز‌های خطرناک آلودگی هوا برای تمامی گروه‌های سنی گفت: با توجه به اینکه در این روز‌ها شاهد ناپایداری جوی بوده ایم کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیمی برای اعمال طرح تعطیلی سراسری در سطح استان اتخاذ نکرد.

او آلودگی هوا در شش ماهه نخست سال را ناشی از پدیده گرد و غبار عنوان کرد و گفت:کانون‌های اصلی و مهم گرد و غبار در نزدیکی شهر قم و به ویژه در قسمت شرقی شهر شکل گرفته به طوری که وزش باد با سرعت ۲۰ کیلومتر هم باعث بروز پدیده گرد و غبار می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان قم آلودگی هوا در ۶ ماهه دوم سال را متاثر از مصرف سوخت توسط وسایل نقلیه و همچنین صنایع استان عنوان کرد و گفت: در روز‌های سرد سال پدیده وارونگی هوا نیز به این مشکل دامن می‌زند.

موسوی مشکینی در ادامه حق آبه‌های زیست محیطی را مهمترین چالش زیست‌بوم استان عنوان کرد و گفت:قطع حق آبه‌های زیست محیطی با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش منابع آب زیرزمینی مشکلات جدی را برای زیست بوم استان به همراه خواهد داشت.

او همچنین از تعیین تکلیف سایت ۱۸ هکتاری پسماند شهرک صنعتی سلفچگان خبر داد و گفت: با توجه به دستور قاطع استاندار این مجموعه باید به صورت قانونی توسط شرکت خدماتی شهرک اداره شود و به صورت کامل ضوابط زیست محیطی در آن مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان قم به نحوه دفن پسماند‌های صنعتی در این سایت اشاره کرد و گفت :در این سایت با ابتدایی‌ترین روش ممکن پسماند‌های صنعتی زیر خاک دفن می‌شود در صورتی که باید بخش قابل توجهی از این پسماند‌ها در پروسه بازیافت قرار گیرند.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشریح وضعیت و علل آلودگی هوا در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..