تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات مازندران معرفی شدند/ مطالبه‌گری و نقدمنصفانه سرلوحه رسانه‌ها باشد

ساعت: 15:29 منتشر شده در مورخ: 1400/10/29 شناسه خبر: 1801919

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات مازندران در اجرای ماده ۳۶ از فصل ۷ قانون مطبوعات کشور با حضور رئیس کل دادگستری استان معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ عصر امروز در جلسه‌ای  که در سالن اجتماعات دادگستری مازندران و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان، معاونین دادگستری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اعضاء جدید هیئت منصفه مطبوعات استان مازندران معرفی شدند.
هیئت منصفه مطبوعات متشکل از ۱۴ نفر مورد اعتماد عمومی و از بین گروه های مختلف اجتماعی انتخاب می شوند که باید دارای شرایط حداقل ۳۰ سال سن و متاهل، نداشتن سابقه محکومیت موثر کیفری، اشتهار به امانت، صداقت و حسن شهرت باشند و برای مدت ۲ سال انتخاب می‌شوند.
بر این اساس حجت الاسلام محمدجواد قائمی ، سجاد هادیانی، محمد ابراهیمی، حمید رضا هراسانی، حوریه تقوی، عبدالمهدی حق شناس ، صادق رنجبر، عباس رمدانی، علی خانلری، مجتبی کواکبیان، عباس زارع، عادل طهماسبی، علیرضا مردان شاهی و خشایار سالاربه عنوان اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان مازندران معرفی شدند.
اعضای هیئت منصفه مطبوعات مازندران پس از گرفتن احکام خودشان از  رئیس کل دادگستری استان بر دقت و سلامت وظایف محوله سوگند یاد کردند.
حجت‌الاسلام  محمد صادق اکبری رییس کل دادگستری مازندران در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم رعایت مقررات و ضوابط و حضور منظم و مسئولانه اعضاء در جلسات گفت: هیئت منصفه عنوانی است که هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی دارای اهمیت است و کسانی که عضو هستند تمام تلاش خود را بر شناخت دقیق و عمیق موضوعات و نظر منصفانه قرار دهند.
وی تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان را با دادگستری و این هیئت خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بیشتر شدن این ارتباطات موجب پیشگیری از تخلفات و جرایم در حوزه های سیاسی و رسانه ای خواهد شد.
عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبه‌گری و نقدمنفانه را از رسانه های استان خواستار شد.
وی مازندران را دارای رتبه بالا از لحاظ نشریات و رسانه‌های خبری در کشور دانست و گفت: بیش از 500 رسانه شامل خبرگزاری، روزنامه(اعم از محلی وسرپرستی روزنامه های کشوری)، هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه، سالنامه و پایگاه خبری دارای مجوز در این استان مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تشکیل 24 پرونده در هیئت منصفه پیشین خبر داد و افزود: از این تعداد 3 پرونده منجر به محکومیت گردید که 2 محکومیت به صورت تعلیقی و یک محکومیت نیز به صورت جزای نقدی بود که نشان از تعامل این هیئت با رسانه ها و دادگستری استان دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات مازندران معرفی شدند/ مطالبه‌گری و نقدمنصفانه سرلوحه رسانه‌ها باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..