تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت بیش از ۲۰۰۰ دلاری هدست واقعیت مجازی یا افزوده اپل

گزارشی جدید ادعا می‌کند اپل در هدست واقعیت مجازی یا افزوده خود با مشکلات مختلفی ازجمله گرمای بیش‌ازحد و دوربین و مشکلات نرم‌افزاری مواجه است. همین مسائل می‌تواند باعث شود شرکت مذکور برنامه‌های خود را برای رونمایی هدست واقعیت ترکیبی در سال جاری به‌تأخیر بیندازد. اکنون مارک گرمن از بلومبرگ با نکات مهم دیگری درباره محصول بازگشته است.

به‌گزارش 9to5mac، پیش‌تر گرمن اشاره کرده بود هدست واقعیت مجازی یا افزوده اپل «گران‌قیمت» خواهد بود. اگرچه تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند این محصول حدود ۳۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد، روزنامه‌نگار بلومبرگ در آخرین خبرنامه Power On خود می‌گوید اپل درباره قیمت بیش از ۲۰۰۰ دلار صحبت کرده است.

گرمن قبلاً اشاره کرده بود اپل احتمالاً از تراشه M1 Pro (یا قطعه‌ای مشابه) برای هدست جدید AR/VR خود استفاده خواهد کرد. اکنون او کمی بیشتر توضیح می‌دهد که چرا فکر می‌کند این اتفاق خواهد افتاد:

من انتظار دارم دو پردازنده در دستگاه وجود داشته باشد که یکی از آن‌ها با M1 Pro مک‌بوک پرو هم‌تراز است. پردازنده‌ها را با نمایشگرهای متعدد (ازجمله پنل‌های 8K با وضوح چشمگیر) و لنز تعویض‌شدنی و فناوری صوتی پیشرفته ترکیب کنید، مشاهده خواهید کرد که هزینه‌ها افزایش می‌یابد. همچنین، هفت سال هزینه‌های تولید داخلی را فراموش نکنید که باید جبران شود. اعتقاد من این است که تراشه داخل هدست اپل با M1 Pro برابری و حتی آن را بهتر از M1 می‌کند. دلیل اصلی استفاده از M1 Pro درمقایسه‌با M1 سرعت پردازنده نیست؛ بلکه نیاز به گرافیک پیشرفته‌تر است. همان‌طورکه می‌دانید، M1 از پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای، اما M1 Pro از پردازنده گرافیکی ۱۴ تا ۱۶ هسته‌ای برخوردار است.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

همان‌طورکه گرمن و تحلیلگری به نام مینگ چی کوئو اشاره کرده‌اند، هدست AR/VR اپل احتمالاً روی بازی، تماشای رسانه و ارتباطات تمرکز خواهد کرد.

اپل هدست خود را چه خواهد نامید؟

مارک گرمن در خبرنامه خود چند نام برای هدست AR/VR اپل ارائه کرده است. درادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

Apple Vision: فکر می‌کنم Apple Vision می‌تواند واقعی‌ترین نام برای این هدست باشد. نام ویژن آینده‌نگر به‌نظر می‌رسد؛ زیرا به هیچ فناوری یا ویژگی خاصی اشاره نمی‌کند و حال‌وهوای خوش‌بینانه‌ای دارد و محصول را در هیچ دسته‌بندی دیگری جز ابزاری برای شیوه جدید تماشای رسانه قرار نمی‌دهد.

Apple Reality: این نام جزو اولین حدس‌هایم بود و هنوزهم برای من بسیار منطقی است. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فناوری‌های اصلی استفاده‌شده در هدست هستند و Reality به نام احتمالی سیستم‌عامل rOS برای دستگاه اشاره می‌کند. خود کلمه نیز درک‌کردنی و گسترده است. علاوه‌براین، نام مذکور می‌تواند هم برای اولین هدست و هم برای عینک‌های واقعیت افزوده مستقل کارآمد باشد که اواخر دهه جاری عرضه می‌شوند. اپل می‌تواند اولین هدست خود را «Apple Reality» و عینکش را «Apple Reality Glasses» بنامد.

Apple Sight/iSight: اولین چیزی که با نام Apple Sight در ذهنم تداعی می‌شود، دوربین چت تصویری iSight اپل مربوط به ۱۵ سال پیش است. یکی از آن‌ها را داشتم و احتمالاً جذاب‌ترین دوربین چت ویدئویی بود که تاکنون ساخته شده است. اپل از استفاده از «i» در محصولات جدید دور شده است؛ بنابراین، Apple Sight گزینه منطقی‌تری به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، نام مذکور دلخواه من نیست و فکر می‌کنم بعید است اپل سراغ آن برود.

مقاله‌ی مرتبط:

او معتقد است اپل می‌تواند این محصول را Apple Lens یا حتی Apple Goggles بنامد. مطمئناً در آینده خبرهای بیشتری از هدست واقعیت ترکیبی یا افزوده اپل خواهیم شنید؛ پس باید برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، بازهم منتظر بمانیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت بیش از ۲۰۰۰ دلاری هدست واقعیت مجازی یا افزوده اپل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..