تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باز روابطی از جنس همگرایی

 با توجه به اعلام رسمی مقامات دو کشور مذکور، روابط دیپلماتیک دو کشور آغاز گردید. بسیار خرسندم که این اتفاق میمون و مبارک را از سال 1397 در تحلیل­های خود ("مثلثی دو ضلعی"، "مراسم تحلیف؛ فرصتی برای دولت سیزدهم"، "هفته وحدت؛ اختلافی مبارک"، "دولت سیزدهم و صلح منطقه­ای" و ...) به این رخداد سیاسی پرداخته و پیش­بینی نموده ­ام که این اتفاق به وقوع خواهد پیوست و از برکات این رخداد (صلح و همکاری منطقه­ ای در جهان اسلام) همگان منتفع خواهند گردید.

اما چیزی که بیش از همه در این بین مهم بنظر می­رسد این است که هزینه­ های دو کشور در عرصه داخلی (افزایش مشروعیت سیاسی، همدلی دو ملت، و ...)، منطقه ­ای (کاهش تنش­های جنگ نیابتی، خاتمه جنگ یمن، و ...) و بین­ المللی (نفوذ بیشتر در سازمان ملل، فروش نفت، دور زدن تحریم­ها و ...)، کاهش خواهد یافت و به وزنه سیاسی جهان اسلام افزوده خواهد شد.

اما با توجه به تحلیل­ های قبلی­ ام، باید خاطر نشان کنم که این از سرگیری روابط، درس بزرگی برای طرفین گردید که هزینه ­های قطع روابط سیاسی و در پی آن ایجاد افزایش تنش­های مرتبط با این قطع روابط، می­تواند بسیار گزاف تمام شود و اگر دوباره مسائلی از قبیل جدایی و تنش بین دو کشور رخ دهد، نخبگان سیاسی می­ بایست از درگیری احساسی دوری کرده و در فضایی کاملا بدور از تنش، به رفع کدورت­ها بپردازند. چرا که منافع آن فقط و فقط به نفع قدرت­های متجاوز فرامنطقه­ ای (که مشروعیت به حضورشان در منطقه غرب آسیا دهند) و رژیم صهیونیستی که کمر به نابودی جهان اسلام بسته است، متوجه خواهد بود.

  در این راستا، دو کشور برای اثبات حسن نیت شان به هم و مردمِ دو کشور، بهتر است که گردشگری مذهبی (حج عمره و تمتع، و زیارت حضرت علی بی موسی الرضا (ع) برای شیعیان عربستان سعودی)، گردشگری سلامتی، و ... و نیز حمایت از مواضع یکدیگر در سازمان ملل، اوپک، دعوت رسمی از جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در شورای همکاری خلیج ­­فارس، و ... انجام دهند. امید است که دو کشور بزرگ دنیای اسلام سرمشق و الگویی برای صلح و ثبات در جهان اسلام گردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باز روابطی از جنس همگرایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..