تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷۱ درصد جمعیت روستایی کردستان علیه کرونا واکسینه شدند

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دکتر بهروز اخوان با اشاره به اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۱۵۰ دُز واکسن کرونا در استان در قالب نوبت اول، دوم و سوم تزریق شده است،گفت: یک میلیون و ۹۴ هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۱ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه ۹۰۶ هزار و ۴۲۵ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۷ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود، گفت: ۱۷۲ هزار و ۳۳۳ دُز واکسن در قالب نوبت سوم تزریق شده و ۱۲ درصد مردم استان هم نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار تزریق مادران واکسینه نوبت اول را تاکنون ۶۵ درصد و نوبت دوم را ۳۸ درصد اعلام وگفت: ۲ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۹۲۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است که از این تعداد ۳۶۰ هزار و ۵۵۱ دُز نیز باقیمانده است.

او از واکسینه شدن ۸۷ درصد جمعیت شهری در قالب نوبت اول و ۷۳ درصد در قالب دُز دوم در استان خبر داد و گفت: ۸۶ درصد نوجوانان استان در نوبت اول و ۷۸ درصد آنان با دریافت نوبت دوم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۹۶ درصد دانش آموزان کردستانی نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: ۷۸ درصد نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در برابر این بیماری واکسینه شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: استقبال مردم از تزریق واکسن کرونا در برخی شهرستان‌ها همچنان کم است ضمن اینکه رعایت پروتکل‌ها نیز در حد پایینی قرار دارد لذا این روند نگران کننده و احتمال وقوع پیک ششم را به دنبال دارد.

دکتر اخوان می گوید: افرادی که موعد دریافت دُز دوم و سوم آن‌ها فرا رسیده است هر چه سریع‌تر برای واکسیناسیون اقدام کنند چرا که تاخیر زیاد در بین دو دُز در تأثیر ایمنی زایی واکسن موثر است.

به گفته او: ضروری است تمام سازمان‌های متولی و ارگان‌ها از تمام ظرفیت‌های خود برای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط عموم جامعه و همچنین مراجعه حداکثری برای تزریق دز سوم استفاده کنند.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷۱ درصد جمعیت روستایی کردستان علیه کرونا واکسینه شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..