تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش ۱۷ درصدی وقوع تصادفات برون شهری در خراسان شمالی/ وضعیت تصادفات و جان باختگان در محور شیروان بحرانی است

ساعت: 13:40 منتشر شده در مورخ: 1400/10/29 شناسه خبر: 1801867

رحمان اسپیدکار گفت: وقوع تصادفات برون شهری استان طی ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته تا ۱۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، رحمان اسپیدکار، رییس پلیس راه خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافت، اظهار کرد: در مجموع کل تصادفات برون شهری استان نیز ۱۷ درصد افزایش داشت.

به گفته اسپیدکار، در استان طی ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، مجموع آمار تصادفات برون شهری منجر به فوت، منجر به جرح، منجر به خسارت در پلیس راه اسفراین ـ سبزوار تا ۱۲ درصد، در پلیس راه راز ـ بجنورد تا شش درصد، در پلیس راه گرمه ـ جاجرم تا هفت درصد، در پلیس راه چمن بید تا ۱۴ درصد، در پلیس راه بجنورد ـ آشخانه تا ۲۳ درصد و در پلیس راه شیروان نیز تا ۱۶ درصد افزایش یافت.

وی همچنین بیان کرد: طی مدت یاد شده، تعداد متوفیان ناشی از تصادفات یاد شده در جاده های برون شهری استان در پلیس راه گرمه-جاجرم تا ۱۱ درصد افزایش، در پلیس راه چمن بید تا ۱۸ درصد افزایش، در پلیس راه بجنورد ـ آشخانه تا ۳۹ درصد افزایش و در پلیس راه شیروان نیز تا ۸۹ درصد افزایش داشت.

رییس پلیس راه خراسان شمالی افزود: به طور کلی در مدت یاد شده در سطح جاده های برون شهری استان متاثر از تصادفات اتفاق افتاده، تعداد متوفیان تا ۲۵ درصد افزایش یافت.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که طی مدت یاد شده در محور شیروان تعداد تصادفات منجر به فوت تا ۹۶ درصد و تعداد جانباختگان این تصادفات نیز تا ۸۹ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: وضعیت تعداد تصادفات و تعداد متوفیان در محور شیروان بحرانی است.

اسپیدکار در ادامه عنوان کرد: از مجموع تصادفات اتفاق افتاده در سطح جاده های استان طی مدت یاد شده ۵۲ درصد از آنها در جاده های اصلی استان و ۴۸ درصد دیگر از آنها در جاده های فرعی رخ داده اند.

وی گفت: ۷۰ درصد از تصادفات اتفاق افتاده مربوط به خودروهای سواری، ۱۲ درصد از تصادفات مربوط به وانت ها و کامیون ها و ۱۰ درصد دیگر از تصادفات مربوط به موتورسیکلت ها بوده اند.

رییس پلیس راه خراسان شمالی همچنین بیان کرد: واژگونی وسایط نقلیه ۳۲ درصد از علت همچنین تصادف جلو به پهلو ۱۸ درصد از علت و تصادف جلو به عقب نیز ۱۳ درصد از علت این حوادث جاده ای را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: عدم توجه کافی به جلو (با ۳۴ درصد)، انحراف و تجاوز به چپ (با ۱۵ درصد)، سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه نیز (با ۱۸ درصد) از علل بروز این حوادث جاده ای بوده اند.

اسپیدکار همچنین افزود: در ۲۶ فقره از تصادفات اتفاق افتاده، سازمان ها نیز سهم تقصیر داشتند که در مقایسه با سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: بیشترین زمان وقوع این تصادفات اشاره شده در ساعت ۱۶ تا ۲۰ (۲۸ درصد)، ساعت ۱۲ تا ۱۶ (۲۴ درصد) و ساعت ۸ تا ۱۲ (۱۸ درصد) بوده اند.

رییس پلیس راه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود با تصریح بر این مطلب که افزایش ترددها همچنین نقص های موجود در زیرساخت های جاده ای استان و نحوه رانندگی رانندگان از علل اصلی بروز این تصادفات بوده اند، خواستار شد: برخی از دوربرگردان های برون شهری استان به لحاظ هندسی، تابلو علائم و روشنایی اصلاح و بهسازی شوند.

وی در ادامه گفت: در محور چمن بید-جنگل گلستان ۴۵ کیلومتر از مسیر باید تعریض و جاده چهار بانده شود همچنین در برخی از نقاط این محور نیز می بایست شانه راه ایجاد شود.

اسپیدکار افزود: برای محور گرمه-چمن بید نیز باید شانه راه ایجاد شود و نواقص جاده ای آن اصلاح شوند.

وی خاطرنشان کرد: نقاط حادثه خیز استان باید اصلاح شوند.

رییس پلیس راه خراسان شمالی یادآور شد: نواقص پل تقاطع غیر همسطح بجنورد-آشخانه قبل از بهره برداری اصلاح و نشست زمین در محدوده خندق لو ( در همین محور بجنورد-آشخانه) بازسازی شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش ۱۷ درصدی وقوع تصادفات برون شهری در خراسان شمالی/ وضعیت تصادفات و جان باختگان در محور شیروان بحرانی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..