تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال

 قبل از سرمایه گذاری دربازار ارزهای دیجیتال ، بهتر است با راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال آشنا شده و درمورد انواع روش‌هایی که سرمایه ‌گذاران برای کسب سود از این بازار استفاده می‌کنند، اطلاعات به دست بیاورید.

هولد کردن ارز دیجیتال

هولد کردن ارز دیجیتال

هولد کردن ارزهای دیجیتال، رایج ترین و مطمئن ترین روش برای کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال است. این روش، روشی منفعل برای سرمایه گذاری محسوب شده و زمان و انرژی زیادی از شما نمی‌گیرد. در این روش، فقط کافی است ارزهای دیجیتال را خریداری کرده و آن ها را در یک کیف پول امن نگه داری کنید. در طی زمان، با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، این سرمایه گذاری سودده خواهد بود.

هولد ارزهای دیجیتال، روشی است که به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. برای موفق بودن در این روش سرمایه‌گذاری، سرمایه گذار باید در مقابل ترس از کاهش قیمت ارزها  و وسوسه فروش پیش از موعد آن‌ها مقاومت کند. سرمایه گذاران حرفه‌ای، پیشنهاد می‌کنند که برای موفقیت در این روش، پس از خرید ارزها آن ها را فراموش کرده و به دنبال اخبار و حوادث بازار ارزهای دیجیتال نباشید. آن ها FOMO‌ یا ترس از جا ماندن (Fear Of Missing Out) را مهم ترین عامل شکست هولدرها می‌دانند. فومو باعث می‌شود هنگام افزایش قیمت ارزها، ارزهای گران را در بالاترین قیمت آن‌ها خریداری کنید چرا که نمی‌خواهید از ادامه روند صعودی قیمت جا بمانید. این ترس، همچنین می‌تواند شما را وادار به فروش ارزهای دیجیتال در کف قیمت کند.


ترید ارزهای دیجیتال

ترید ارزهای دیجیتال روشی فعال برای سرمایه گذاری است و نیاز به دانش عمیق از بازار ارزهای دیجیتال و زمان زیاد برای یادگیری روش های اصولی معامله گری دارد. تریدرها بازار ارزهای دیجیتال را رصد کرده و به دنبال فرصت های مناسب برای خرید یا فروش ارزهای مناسب می‌گردند. ابزار کار تریدرها تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار است.

تحلیل تکنیکال با مشخص نمودن نقاط برگشت قیمت و استفاده از اندیکاتورهای متنوع، به تریدرها کمک می‌کند که آینده قیمتی ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنند. تحلیل فاندامنتال، بررسی اخبار، وقایع و رویدادهایی است که بر قیمت یک ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارند.

معامله گری ارزهای دیجیتال خود به زیرشاخه‌های زیادی تقسیم می‌شود. بر اساس تایم فریمی که تریدر برای انجام معاملات خود انتخاب می‌کند، می‌توان تریدرها را به تریدرهای ماهانه، هفتگی، روزانه و اسکالپر (کوتاه مدت) تقسیم بندی کرد.


استیکینگ

استیکینگ ارز دیجیتال یا سپرده گذاری ارز دیجیتال نیز نوعی سرمایه گذاری منفعل محسوب می‌شود. در این روش سرمایه گذار، ارزهای دیجیتال را خریداری کرده و آن‌ها را به جای ذخیره در یک کیف پول، در یک پلتفرم استیک یا قفل می‌کند. فرایند استیکینگ، مشابه فرایند سپرده گذاری در بانک‌ها است. در این روش، پلتفرم ازر دیجیتال، متناسب با میزان ارز استیک شده، سودی را برای سرمایه گذار در نظر می‌گیرد.

بسیاری از صرافی‌ها، قابلیت استیکینگ را در پلتفرم خود ایجاد کرده‌اند. ارزهای استیک شده می‌توانند برای اهداف مختلفی مانند ماینینگ یا تامین نقدینگی برای صرافی‌ها استفاده شوند. با سرمایه گذاری به روش استیکینگ، هم از سود افزایش قیمت ارزها در طی زمان و هم از سود ارزهای استیک شده بهره مند خواهید شد. این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از برنامه های استیکینگ، ریسک بالایی دارند. پس قبل از سرمایه گذاری، به خوبی در مورد پلتفرم مورد نظر و هدف برنامه استیکینگ مطالعه کنید.


آربیتراژ

به خرید یک ارز در یک صرافی با قیمت کم و فروش آن ها در صرافی دیگر و با قیمت بالاتر، آربیتراژ ارزهای دیجیتال گفته می‌شود. این کار بیشتر در صرافی های غیرمتمرکز و به منظور اصلاح قیمت ها و حفظ سلامت بازار انجام می‌شود. امروزه، ربات های آربیتراژکار زیادی در حال رصد اختلاف قیمت در صرافی های مختلف و کسب سود از آن هستند.

وام دهی

این روش به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد کمتر در بین سرمایه گذاران ایرانی رواج پیدا کرده است. وام دهی ارزهای دیجیتال، در پلتفرم‌هایی همچون Aave، CoinLoan، Compound و غیره انجام می‌شود. سرمایه گذار، ارزهای دیجیتال خود را با استفاده از یک قرارداد هوشمند به پلتفرم وام دهی اختصاص می‌دهد. این پلتفرم ارزها را در اختیار وام گیرندگان قرار داده و سودی را به حساب وام دهنده واریز می‌کند.

پلتفرم های وام دهی، قوانین متفاوتی برای وام دهنده و وام گیرنده دارند. وام گیرنده برای دریافت وام ها نیاز به تامین وثیقه دارد. این وثیقه معمولا از مقدار وامی که پرداخت می‌شود بیشتر است. درصد سودی که به وام دهندگان تعلق می‌گیرد نیز در پلتفرم‌های مختلف، متفاوت است.

استخراج

استخراج رمزارز

الگوریتم اجماع هر ارز دیجیتال، روش ماینینگ آن ارز را مشخص می‌کند. ارزهایی که از الگوریتم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake) استفاده می‌کنند را می‌توان با سهام گذاری (استیکینگ) ارزهای دیجیتال ماین کرد. در این روش، ارزهای دیجیتال در یک پلتفرم ماینینگ قفل شده و به نسبت میزان و زمان سرمایه گذاری، به صاحب حساب سود تعلق می‌گیرد. اکثر پلتفرم های ماینینگ، حداقل سرمایه را برای ماینینگ مشخص کرده‌اند. این میزان، معمولا مقدار زیادی است و اکثر افراد از عهده تامین آن برنمی آیند. با شرکت در استخرهای استخراج، می‌توان با میزان سرمایه‌های کم نیز در فرایند ماینینگ ارزهای دیجیتال شرکت کرد.

سرمایه گذاری در استخراج ارزهایی که از الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof of Work) استفاده می‌کنند، متفاوت است. بیت کوین (BTC) یکی از این ارزها است و استخراج آن با استفاده از ماینرهای قدرتمند انجام می‌شود. برای سرمایه گذاری در استخراج این ارزها، باید علاوه بر تهیه ماینرها، مکان مناسب برای استقرار آن‌ها و سیستم خنک کننده آن ها را نیز فراهم کنید.

تامین نقدینگی

تنظیم بازار در صرافی های غیرمتمرکز با استفاده از استخرهای نقدینگی (Liquidity Pool) انجام می‌شود. برای هر جفت ارز موجود در صرافی، استخر نقدینگی وجود دارد. برای مثال اگر شخصی بخواهد با خرید تتر، بیت کوین بخرد؛ ارز تتر را به استخر بیت کوین / تتر وارد کرده و ارز بیت کوین را برداشت می‌کند.

سرمایه گذارانی که بیت کوین و تتر موجود در استخر را تامین می‌کنند؛ تامین کنندگان نقدینگی (Liquidity Provider) نامیده می‌شوند. بخشی از کارمزد تراکنش‌ها به عنوان سود به تامین کنندگان نقدینگی پرداخت می‌شود. برای تبدیل شدن به یک تامین کننده نقدینگی، کافی است پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کرده و سرمایه خود را به یکی از استخرهای موجود در پلتفرم واریز کنید. استخرهای نقدینگی متعددی با جفت ارزهای متفاوت موجود هستند که هرکدام میزان سود سالانه را برای تامین کنندگان نقدینگی مشخص کرده‌اند.

حال که با انواع روش‌ های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آشنا شدید، می‌توانید بهترین روش از بین روش‌های معرفی شده را انتخاب کرده و تحقیقات کاملی راجع به آن انجام دهید. این نکته را در ذهن داشته باشید که هیچ سرمایه گذاری بدون ریسک نیست و کسب سود زیاد، معمولا مستلزم پذیرش ریسک بالا است.

برای کسب درامد با استفاده از روش های هولد و ترید، می‌توانید از امکانات ویژه صرافی ارزپایا استفاده کنید. این صرافی برای هولدرهای ارزهای دیجیتال، کیف پولی اختصاصی و امن ایجاد کرده است. بعلاوه برای کاربرانی که قصد معامله گری و ترید ارزهای دیجیتال را دارند، امکاناتی همانند ابزارهای تحلیل تکنیکال فراهم شده و تریدرها می‌توانند در دو بازار تومان و تتر معاملات خود را انجام دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..