تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امارات خانه شیشه‌ای؛ تحلیل سی‌ان‌ان از حمله به ابوظبی

تارنمای خبری سی ان ان در تحلیل خود از حمله هوایی روز دوشنبه گذشته به ابوظبی و دبی نوشت: حمله پهپادی روز دوشنبه به  قلب امارات، ابوظبی می تواند نقطه عطفی خطرناک در منطقه خاورمیانه باشد.

درهم شکسته شدن وجه امنیت کاری و زندگی در امارات

سی ان ان در ادامه این تحلیل می نویسد: چنانچه حوثی ها (انصار ا..) بر وعده خود درباره حملات هوایی بیشتر به امارات  پابرجا باشند، آنگاه این موضوع می تواند باعث درهم شکسته شدن وجه امارات به عنوان مکانی امن برای زندگی ، تجارت و سرمایه گذاری در منطقه ای تنش زا باشد.

قدرت نمایی انصارالله یمن

سی ان ان در این تحلیل نوشت: علاوه بر آن این نخستین حمله پس از سال ها به امارات از سوی حوثی ها به شمار می رود. پهپادها روز دوشنبه گذشته دو فرودگاه ابوظبی و دبی و  تاسیسات نفتی در ابوظبی را هدف قرار دادند. این رویداد درحقیقت قدرت حوثی ها (انصارالله یمن ) را به نمایش گذاشت.

 انصارالله یمن در واکنش به تحرکات اخیر امارات در همراهی با تجاوز عربستان سعودی به یمن، روز دوشنبه (۲۷ دی‌ماه)  مجموعه حملات ترکیبی موشکی و پهپادی را علیه شهر مهم و صنعتی ابوظبی انجام داد. در این حملات با استفاده از ۲۰ موشک و ۱۰ پهپاد دو منطقه مهم این شهر یعنی شهرک صنعتی «المصفح» و فرودگاه بین‌المللی آن هدف حمله قرار گرفت، فرودگاه های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی.

سی ان ان در ادامه نوشت: این درحالی بود که حوثی ها تاکنون تنها قادر به هدف قرار دادن مواضعی  درخاک عربستان که در همسایگانی آنان قرار دارد، بودند، این حمله باعث افزایش بهای نفت شد و شیخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات نیز از آمریکا خواستار قراردادن حوثی ها در فهرست سازمان های تروریستی جهان شد.

انصارالله یمن اکنون تهدیدی برای امارات

تارنمای خبری سی ان ان در این تحلیل نوشت: حال حوثی های یمن پس از سال ها تهدیدی برای امارات به شمار می روند؛ گروهی که با ائتلاف شش کشور عربی منطقه به سرکردگی عربستان تلاش شد تا طی سال ها از میان برداشته شوند.

این رسانه تصویری در تحلیل خود نوشت: امارات در سال ۲۰۱۹ با مشاهده چشم انداز نبود پیروزی در جنگ یمن، از این ائتلاف خارج شد؛ حال تحلیلگران و ناظران بین المللی می گویند حوثی ها در صدد عقب نشاندن امارات از دیگر جهات هستند.

ضربه به وجه امنیت و ثبات در امارات

«ماجد المذحجی» مدیر اجرایی مرکز مطالعات راهبردی صنعا در این باره به سی ان ان گفت: مداخله نیروهای تحت حمایت امارات در جنگ یمن که تلاشی برای تغییر در وضعیت این جنگ بود باعث خشم حوثی ها شد، اکنون حوثی ها با انجام این حمله هوایی تلاش می کنند تا به یک توازن قدرت دست یابند و وجه ثبات و امنیت در امارات ضربه ببیند.

امارات خانه ای شیشه ای

سی ان ان درادامه این تحلیل نوشت: امارات برای سال ها تلاش  می کرد ثبات را از نقاط  قوت این کشور به جهان معرفی  کند و  از این طریق متخصصان و سرمایه گذاران را بسوی خود جلب کند؛ اما  درصورت ادامه این حملات و شدت بخشیدن حوثی ها به حملات هوایی خود این وجه همچون خانه ای شیشه ای درهم خواهد شکست.

311311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امارات خانه شیشه‌ای؛ تحلیل سی‌ان‌ان از حمله به ابوظبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..