تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش قیمت برق پرمصرف‌ها از ۱ بهمن ۱۴۰۰

طبق بند (ی) قانون بودجه ۱۴۰۰, از ابتدای بهمن ماه قیمت برق مشترکان پرمصرف L با تعرفه‌های جدید محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما؛ براساس مصوبه هیئت وزیران مشترکانی که مصرف برق آن‌ها از الگو‌های تعریف شده بیشتر می‌شود قیمت برق را براساس تعرفه‌های جدید پرداخت خواهند کرد البته این افزایش تعرفه شامل حال بخش عمده‌ای از مشترکان برق نخواهد شد.

آقای غلامعلی رخشانی مهر معاون توزیع برق شرکت توانیر می‌گوید: ۸۵ درصد از مشترکان برق مصرف شان در قالب الگوی تعریف شده قرار دارد بنابر این شامل افزایش قیمت تعرفه‌ها نخواهد شد.

براساس این طرح الگوی مصرف که در فصل سرد سال برای همه استان‌ها از جمله گرم، سرد یا معتدل ۲۰۰ کیلووات ساعت در هر ماه تعریف شده است بنابراین مشترکانی که از این الگو بیشتر مصرف کنند باید هزینه‌های بیشتری را نیز پرداخت کنند.

این افراد مشترکان پرمصرفی هستند که از الگو‌های مصرف بسیار بیشتر برق مصرف می‌کنند به نحوی که معاون توزیع برق توانیر می‌گوید: الگو‌های مصرف اگر چه برای فصل سرد سال پاییز، زمستان و ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۲۰۰ کیلووات ساعت تعریف شده است در فصل گرم یعنی خرداد تا شهریور براساس اقلیم هر استان تغییر می‌کند به نحوی که در استان‌های عادی از جمله تهران ۳۰۰ کیلووات ساعت، استان‌های گرمسیر یک ۳ هزار کیلووات ساعت، گرمسیر دو ۲ هزار کیلووات ساعت، گرمسیر سه هزار کیلووات ساعت و گرمسیر چهار ۴۰۰ کیلووات ساعت است. استان‌های گرمسیر در فصل گرم سال از کولر‌های گازی استفاده می‌کنند.

مشترکان پرمصرف کشورمان اگر چه تعدادشان کمتر از مشترکان خوش مصرف هستند، اما برابر با مشترکان معمولی برق مصرف می‌کنند.

آقای رخشانی مهر در این رابطه می‌گوید: ۸۵ درصد از مشترکان برق ۵۰ درصد از کل برق تولید شده در کشور را مصرف می‌کنند و ۱۶ درصد مشترکان پرمصرف نیز ۵۰ درصد از برق کشور را مصرف می‌کنند، از این تعداد ۱۱ درصد ۳۲ درصد، ۲ درصد معادل ۸ درصد از برق، و ۲ درصد خیلی پرمصرف نیز ۱۰ درصد از برق تولید شده را در فصول گرم سال مصرف می‌کنند.

براساس آمار ۳۰ میلیون مشترک برق در بخش خانگی وجود دارد که این افزایش تعرفه‌ها نیز شامل مشترکان پرمصرف خانگی است.

آقای مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در این رابطه می‌گوید: ما در تابستان با ۱۰ مگاوات کمبود برق مواجه شدیم که این میزان کمبود سبب بروز محدودیت‌هایی در تأمین برق شد. اگر مشترکان پرمصرف فقط ۲۰ درصد در میزان مصرف خود صرفه جویی کنند این ۱۰ هزار مگاوات تأمین خواهد شد.

با روند فعلی مصرف برق در کشور سالانه با ۵ درصد رشد مصرف در کشور مواجه هستیم که برای تأمین این میزان رشد باید ۷ هزار مگاوات نیروگاه جدید با ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری احداث شود البته تأمین این رقم کار دشواری است به ویژه که این میزان سرمایه گذاری فقط برای ۱۶ درصد از مشترکان پرمصرف و تأمین برق این گروه در فصل تابستان مصرف می‌شود.

گزارش از: آسیه سلیمی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش قیمت برق پرمصرف‌ها از ۱ بهمن ۱۴۰۰»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..