تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرمانروایان بر حق بازی قایم‌موشک؛ گربه‌هایی که استاد مخفی‌شدن هستند

گربه‌ها به رفتارهای عجیب‌وغریبشان معروف هستند. همین عجیب بودن ذاتی چیزی است که آن‌ها را برای ما دوست‌داشتنی‌تر کرده است. در این شاتر نگاهی به یکی از قدرت‌های خارق‌العاده گربه‌سانان می‌اندازیم، قدرتی که صاحبانشان را تا سر‌حد جنون عصبی می‌کند و آن چیزی نیست جز ترکیب با محیط اطراف! تنها دلیل ممکن برای این اندازه تبحر در قایم شدن فقط ممکن است تصاحب شنل نامرئی‌کننده‌ی هری پاتر باشد!

در ‌ادامه می‌توانید تصاویری از فرمانروایان بازی قایم‌موشک را مشاهده کنید. بیایید ببینیم در چند تا از تصاویر زیر می‌توانید فرمانروا را پیدا کنید.

گربه روی پارکت

گربه روی پادری

این که گربه‌ها چگونه در اطراف خود حرکت و جهان را از‌ طریق حواس خود درک می‌کنند، موضوعی جذاب و بسیار پیچیده‌ای است. برای فهم بهتر درک آن‌ها از جهان، ابتدا باید نگاهی به حس شنوایی، بویایی و بینایی منحصربه‌فرد گربه‌ها و ارتباط این حواس با یکدیگر بیندازیم. به‌طور کلی، گربه‌ها دارای حس بویایی خوب، شنوایی تیز و بینایی دقیق هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا در محیط‌های آشنا حرکت کنند.

گربه‌ها با استفاده از حس بویایی، شنوایی و بینایی خود در محیط اطرافشان حرکت می‌کنند. آن‌ها بیش از ۲۰۰ میلیون گیرنده‌ی بویایی دارند. بنابراین در‌ مقایسه با انسان که فقط پنج میلیون گیرنده‌ی بویایی دارد، می‌توانید تصور کنید که گونه‌های ما از نظر حس بویایی چقدر متفاوت هستند.

وقتی صحبت از شنوایی به میان می‌آید، گربه‌ها یک شگفتی بیولوژیکی دارند. در‌ حالی‌که محدوده‌ی شنوایی گربه‌ها و انسان‌ها مشابه است، گربه‌سانان کانال گوش بلندتری دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد صداهای دورتر را بشنوند.

دید گربه‌ها در نحوه‌ی حرکت این حیوانات نیز منحصربه‌فرد است. گربه‌ها اگرچه نزدیک‌بین هستند، سه سلول مخروطی دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد طیف رنگی وسیعی را ببینند.

گربه در طبیعت

گربه روی سگ

مقاله‌ی مرتبط:

پنهان شدن گربه‌ها دلایل زیاد و گوناگونی مانند ترس و احتیاط در‌ برابر اشیاء یا مهمانان ناآشنا دارد. چنین رفتاری از طرف گربه‌ها طبیعی است و معمولاً به صاحبان حیوانات خانگی مربوط نمی‌شود. اگر گربه برای مدت طولانی پنهان شود، اوضاع فرق می‌کند و ممکن است نشانه‌ای از زندگی گربه در محیط پر استرس یا نامطلوب باشد. بااین‌حال‌ هر گربه دارای ویژگی‌های فردی است، تا‌ حدی که برخی از گربه‌ها نسبت به باقی گربه‌ها بیشتر به خود متکی به هستند.

گربه روی طرح قالی

گربه پشت پرده

گربه پشت قاب

تمایل گربه‌ها به پنهان شدن می‌تواند به غرایز آن‌ها و این واقعیت مرتبط باشد که هنگام پنهان شدن احساس امنیت می‌کنند. غرایز گربه‌ها به‌عنوان حیوانات شکارچی در بیشتر موارد چنین رفتاری را به آن‌ها دیکته می‌کند. یک گربه به زمان بیشتری نیاز دارد تا با یک حیوان جدید در خانه آشنا شود. در‌ مقابل سگ‌ها، گربه‌ها پنهان شدن را به‌عنوان مکانیسم مقابله‌ای برای کنار آمدن با اضطراب یا ترسشان انتخاب می‌کنند.

از دلایل دیگری که می‌تواند باعث تمایل گربه به پنهان شدن شود، ممکن است تجربه‌ی ضربه‌ی روحی ناشی از درگیری با حیوانات دیگر باشد. بنابراین اگر گربه‌ی شما یک تجربه‌ی ناخوشایند از مبارزه با حیوانات دیگر دارد، جای تعجب نیست که برای مقابله با اضطراب اکتسابی، رفتاری مانند پنهان‌ شدن را انتخاب کند.

گربه زیر پتو

گربه میان الوار

گربه گلدان

گربه طرحدار

گربه در جعبه

گربه زیر قالی

گربه زیر دراور

گربه در باغ

گربه زیر لحاف

گربه در انباری

امید.اریم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. آیا در تصاویر بالا موفق به پیدا کردن گربه شدید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرمانروایان بر حق بازی قایم‌موشک؛ گربه‌هایی که استاد مخفی‌شدن هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..