تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگداشت مرحوم «شیخ عبداللهی ناصر جمعه» در قم

باشگاه خبرنگاران جوان قم -  دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مراسم بزرگداشت «شیخ عبداللهی ناصر جمعه» عالم برجسته شیعه اهل "کنیا" که امشب در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت (ع)در قم برگزار شد، گفت: همان طور که پیامبران معلمان و مربیان حقیقی بودند، عالمان واقعی نیز نقش تعلیمی و تربیتی دارند و معلم و مربی هستند و در آشنایی انسان‌ها به معارف حقه نقش اساسی دارند.

آیت الله رمضانی درباره خصوصیات شیخ «عبداللهی ناصر» گفت: آن عالم بزرگوار، ۹۰ سال عمر بابرکت داشته است و در همه بخش‌ها تلاش می‌کرد تا به سمت حقیقت برود. آن مرحوم در ایام تحصیل از شاگردان ممتاز بود و به دلیل خصوصیات اخلاقی خوبی که داشت اساتید خود را نیز جذب می‌کرد.

او می گوید: شیخ «عبداللهی ناصر» پس از آشنایی با معارف الهی، به تبلیغ آموزه‌های الهی پرداخت و بیان فصیح و جذاب و تأثیرگذاری داشت. ایشان همچنین در کنار تبلیغ، تدریس و تألیفات مفیدی داشتند. بیش از ۱۵۰۰ نوار کاست و بیش از ۴۰۰ نوار ویدئویی از کلاس‌های معارف او به جا مانده است.

او  پشتکار داشتن را از ویژگی‌های دیگر شیخ «عبداللهی ناصر» معرفی کرد و گفت: آن مرحوم بسیار اهل تلاش بود و در مسیر رسیدن به اهداف استقامت داشت. او کم نگذاشت و هر چه که لازم بود برای رسیدن به حقیقت انجام داد.

« شیخ عبداللهی ناصر جمعه »شخصیت برجسته‌ای در دنیای اسلام بود

حجت الاسلام والمسلمین «سید مرتضی مرتضی العاملی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز در این مراسم با اشاره به درگذشت شیخ عبداللهی ناصر اظهار کرد: چند روز پیش عالم بزرگواری از کنیا را از دست دادیم، من با او در مدرسه رسول اکرم (ص) در شهر نایروبی پایتخت کنیا در ابتدای سال ۱۹۸۳ میلادی، آشنا شدم، این مدرسه در آن سال شروع به پذیرش طلاب علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی در شرق آفریقا کرد، دیدار ما با هم صمیمانه بود و صحبت‌های گوناگونی در موضوعات مختلف در آن دیدار، رد و بدل شد، من شیخ عبداللهی ناصر را عالم بزرگوار و ادیبی متمایز و انسان متواضعی یافتم که بیشتر وقت خود را صرف خدمت به دین می‌کرد.

به گفته العاملی او خطیبی قوی بود که برای سخنرانی به مساجد در مناسبت‌های مختلف دعوت می‌شد و مورد احترام علما در کشور‌های مختلف شرق آفریقا و شخصیت برجسته‌ای در دنیای اسلام بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: شیخ عبداللهی ناصر در جوانی در انتخابات پارلمانی کنیا شرکت کرد و به عنوان نماینده پارلمان این کشور در یک دوره انتخاب شد، بعد از آن تصمیم گرفت از سیاست کناره بگیرد و تمام وقت خود را برای خدمت به دین، صرف کند تا جوانان را به سمت اسلام و دوری از انحرافات عقیدتی هدایت کند. او جامعه خود را به خوبی می‌شناخت و برای حفاظت از نسل جوان به صورت خاص تلاش می‌کرد، او مسلمانان را به وحدت دعوت می‌کرد و در مقابل گروه‌های تبشیری برای دورکردن مسلمانان از دین خود می‌ایستاد و به شبهات در خصوص دین اسلام پاسخ می‌داد و در این زمینه کتاب‌ها و منشورات مختلفی برای دفاع از مکتب تشیع و دین اسلام به نگارش در آورد.

گفتنی است «شیخ عبداللهی ناصر جمعه» که از خطبا و علمای مهم اهل سنت مومباسا در کنیا بود، در سال ۱۹۷۵ میلادی به مذهب تشیع گروید. وی اندیشمندی بزرگ بود و در تألیف کتب دینی سهم بسزایی داشت که بسیاری از مردم شرق و مرکز آفریقا با خواندن کتاب‌های وی، پیرو اهل بیت (ع) شده‌اند.

«شیخ عبداللهی ناصر جمعه» در سال‌های پایانی حیات با برکت خویش، مشغول ترجمه و تفسیر قرآن کریم به زبان سواحیلی بود و سرانجام پس از یک عمر جستجوگری و ترویج معارف ثقلین، روز دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ چشم از جهان فرو بست.

انتهای پیام/ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگداشت مرحوم «شیخ عبداللهی ناصر جمعه» در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..