تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسایی ۱۵۳۳ مبتلا به «اُمیکرون» در کشور و افزایش‌۲۰ درصدی مراجعات سرپایی کرونایی

در شرایطی که کرونا در شبانه‌روز گذشته جان

 18 هموطن دیگر را گرفت، رئیس‌مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: تا کنون هزار 

و ۵۳۳ مورد ابتلا به امیکرون شناسایی شده است که حدود ۲۰۵ مورد مربوط به هفته جاری بوده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز در اطلاعیه‌ای از فوت ۱۸ بیمار و شناسایی ۳۶۵۳ بیمار جدید کووید۱۹ در شبانه‌روز گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است: «تا‌کنون

۶۰ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۵۲۶ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ نفر دُز دوم و ۱۳ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۴۲۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۶ میلیون 

و ۷۷۹ هزار و ۶۵۲ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته ۳۷۷ هزار و ۶۷۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از 27 تا ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۰۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۸۴۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول این مدت، ۱۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۶۸ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

یک هزار و ۲۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا‌کنون ۴۳ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.»

 شناسایی 1533 مورد ابتلا به اُمیکرون در کشور

رئیس‌مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: اُمیکرون هر هفته رصد می‌شود و تا کنون هزار و ۵۳۳ مورد ابتلا به امیکرون شناسایی شده است که حدود ۲۰۵ مورد مربوط به هفته جاری بوده است.به گزارش خبرگزاری ایسنا، جعفر جندقی دیروز در نشست خبری،‌ اظهارداشت: در فرآیند هوشمند رفع محدودیت‌های کرونایی همه مشاغل و رسته‌های شغلی به شرط انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها مجاز به فعالیت هستند. حفظ رنگ‌بندی که در گذشته ملاک عمل بود، فقط محدود به اطلاع‌رسانی و موضوعاتی است که مردم مطلع باشند و این رنگ‌بندی‌ها کماکان همان معیارها را دارند و عمده آنهم میزان بستری در بیمارستان بوده است؛ ولی در اجرای فرآیند هوشمند رفع محدودیت‌ها، اجرای پروتکل‌ها و انجام واکسیناسیون بسیار حائز اهمیت است.جندقی افزود: اعمال محدودیت‌ها بر اساس شرایط توسط ستاد ملی کرونا همواره اعلام خواهد شد و به صورت هفتگی به اطلاع شهروندان خواهد رسید. وی ادامه داد: ما باید بدانیم که اگر سطح استفاده از ماسک به بالای ۸۰ درصد برسد تا ۳۸ درصد در کاهش موارد بیماری موثر است. رعایت فاصله گذاری

۱.۵ تا ۲ متری مهم است و یکی از اجزای موثر همین فاصله‌گذاری فیزیکی است. تامین فضای چهار مترمربع برای هر فرد تا حدود بالایی مانع از انتشار بیماری است. تهویه مناسب و تامین امکانات مناسب شست‌وشو و گند‌زدایی سطوح مشترک حائز اهمیت است.

 میانگین رعایت پروتکل‌ها در کشور حدود ۶۰ درصد 

رئیس‌مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت بیان داشت: در هفته اخیر میانگین رعایت پروتکل‌ها در کشور حدود ۶۰ درصد بوده است. کمترین رعایت استفاده از ماسک ۵۱.۱۷ در نانوایی‌ها بوده است و باید نانوا و مراجعین رعایت کنند. بیشترین رعایت استفاده از ماسک ۹۲.۶۸ در فرودگاه‌ها بوده است. در مورد تهویه کمترین میزان تهویه ۵۴.۹۳ در باشگاه‌های ورزشی بوده است و بیشترین رعایت تهویه بازهم در فرودگاه‌ها و حدود ۹۲.۱۲ بوده است.

 پوشش دُز سوم کافی نیست

جندقی با اشاره به اینکه سرایت پذیری امیکرون بسیار بالا است گفت: خیلی از کشورهایی که درصد بالای واکسن داشتند وقتی پروتکل رعایت نکردند، پیک بالایی زدند و ما هم باید رعایت کنیم. الان هم درخواست داریم که مردم برای تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند. پوشش دز سوم مناسب نیست و حدود ۱۷ درصد است و باید به بالای ۸۰ درصد برسد تا اگر خدایی نکرده بیمار شدیم بیماری در حد زیادی ما را درگیر نکند. افرادی که هنوز واکسن نزدند هم باید به سرعت برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی تاکید کرد: زمان اینجا مهم است چون در حال جایگزینی امیکرون با دلتا هستیم و اگر تا دو هفته دیگر این پروتکل‌ها به خوبی رعایت نشود، ممکن است دچار پیک بیماری شویم. سامانه‌ها متصل است و افراد شناسایی می‌شوند ولی محدودیت‌هایی هم وجود دارد. در فاز کنترل هوشمند در ترددهای درون و برون شهری مهم است که افراد واکسن زده باشند یا بیمار نباشند.

  شاید حدود ۱۲ هزار مورد اُمیکرون داشته باشیم

رئیس‌مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت اظهارداشت: مردم منتظر نباشند که با اعمال محدودیت، رعایت کنند؛ بلکه خودشان حداکثر رعایت‌ها را به کار گیرند تا از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند. اگر واکسیناسیون و بیماریابی و رعایت پروتکل‌ها به خوبی صورت گیرد حتما کاهش بیماری خواهیم داشت؛ اما شرط آن انجام این موارد است. بررسی‌های ما نشان داده است که این موارد افزایش یافته است زیرا مردم خطر را درک کردند اما برخی هم کمتر رعایت می‌کنند.

جندقی بیان داشت: امیکرون هر هفته رصد می‌شود و تا کنون هزار و ۵۳۳ مورد ابتلا به امیکرون شناسایی شده است که مواردی که هفته جدید بوده است حدود ۲۰۵ مورد بوده است و این نشان می‌دهد که این سویه در حال افزایش است و چون از همه تست امیکرون نمی‌گیریم این عدد باید ضرب در ۶۰ شود؛ یعنی شاید حدود ۱۲ هزار مورد امیکرون داشته باشیم؛ بنابراین چون سرایت بالایی دارد در مدت زمان کمی جایگزین دلتا می‌شود. پس خیلی فرصت نداریم و از مردم می‌خواهم پروتکل‌ها را جدی بگیرند. الان محدودیت تزریق واکسن نداریم پس از مردم تقاضا می‌کنم برای دُز سه مراجعه کنند.

 افزایش ۲۰ درصدی مراجعات سرپایی کرونایی

همچنین دکتر پیام طبرسی عضو کمیته علمی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم؛ درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار داشت: وضعیت بستری و مرگ و میر تغییر چندانی نکرده است اما در هفته گذشته مراجعات سرپایی به علت کرونا، 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

طبرسی افزود: این افزایش تعداد بیماران سرپایی را نمی‌توان پیک جدید حساب کرد اما با توجه به شیوع اومیکرون در کشورهای جهان و ورود این سویه به کشور، احتمال وقوع موج جدید کرونا وجود دارد اما زمان آغاز این موج بستگی به میزان تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد. وی بیان داشت: تاکنون حدود 12 میلیون نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و باید 50 تا 60 میلیون نفر دُز سوم واکسن را 

تزریق کنند.

 2 علت پایین بودن آمار واکسیناسیون دُز سوم

رئیس‌بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره علت پایین بودن آمار واکسیناسیون دوز سوم افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا به دو علت می‌تواند پایین باشد؛ اول آن‌که بیشتر افراد در ماه‌های اخیر واکسینه شده‌اند و هنوز سه ماه از تزریق نوبت دوم آنها نگذشته است و علت دیگر نیز این است که به دلیل فروکش کردن کرونا مردم احساس می‌کنند که نیازی به تزریق دُز سوم وجود ندارد در حالی که این تصور اشتباه است.

 زمان طلایی تزریق دُز سوم واکسن کرونا

طبرسی تأکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که الان بهترین زمان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا است زیرا واکسیناسیون قبل از آغاز موج جدید کرونا با اومیکرون، اثربخشی بهتری خواهد داشت.

وی با بیان این‌که مطالعات نشان داده که تزریق دُز تقویتی (دُز سوم) واکسن کرونا باعث افزایش سطح ایمنی در مقابل اومیکرون می‌شود، گفت: افرادی که دو دُز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند ممکن است با درصد بیشتری به اومیکرون مبتلا شوند اما تزریق دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند از ابتلا و بستری جلوگیری کند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسایی ۱۵۳۳ مبتلا به «اُمیکرون» در کشور و افزایش‌۲۰ درصدی مراجعات سرپایی کرونایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..