تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلام برگزاری رزمایش مشترک نظامی میان ایران، روسیه و چین/ توضیحات کرملین درباره محور گفت‌وگوهای پوتین و رئیسی/ سفر محرمانه رئیس سازمان سیا به اوکراین/ برگزاری رزمایش نیروهای روسیه در تاجیکستان

اعلام برگزاری رزمایش مشترک نظامی میان ایران، روسیه و چین/ توضیحات کرملین درباره محور گفت‌وگوهای پوتین و رئیسی/ سفر محرمانه رئیس سازمان سیا به اوکراین/ برگزاری رزمایش نیروهای روسیه در تاجیکستان

کیوسک بین الملل تابناک: اعلام برگزاری رزمایش مشترک نظامی میان ایران، روسیه و چین، توضیحات کرملین درباره محور گفت‌وگوهای پوتین و رئیسی، سفر محرمانه رئیس سازمان سیا به اوکراین، برگزاری رزمایش نیروهای روسیه در تاجیکستان و گفت و گوی تلفنی بلینکن و لاوروف درباره اوکراین از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

اعلام برگزاری رزمایش مشترک نظامی میان ایران، روسیه و چین

ناوگان اقیانوس آرام روسیه روز سه شنبه از برنامه برگزاری رزمایش دریایی مشترک روسیه، ایران و چین خبر داد.

دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در بندر چابهار ایران، ناوگروه اقیانوس آرام روسیه شامل ناو موشک انداز واریاگ، ناوشکن آدمیرال تریبوتس و تانکر نفتکش بوریس بوتوم لنگر انداخته اند.

در بیانیه گفته شده است که هیات نیروی دریایی روسیه در همایشی به مناسبت برگزاری رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین شرکت خواهند کرد.

دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه در بیانیه خود تصریح کرده است: ناوگروه روسیه در هنگام برگزاری رزمایش در محدوده دریایی چند کشور منطقه حضور خواهند یافت.

ناوگروه اقیانوس آرام روسیه اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ بندر ولادی واستوک در خاور دور روسیه را ترک کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز امروز در یادداشتی درخبرگزاری اسپوتینک روسیه یاداوری کرد که در حوزه دفاعی و انتظامی، روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روند رو به رشدی دارد. انجام رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند و دریای عمان بیانگر جدیت سه کشور است.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهراننیز هدف اصلی رزمایش دریایی سه جانبه ایران، روسیه و چین را تامین امنیت کشتیرانی بین المللی و مبارزه با دزدان دریایی عنوان کرد.

این دیپلمات ارشد روس در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک خاطرنشان کرد، رزمایش مشترک سه کشور در خلیج فارس برگزار می شود.

برای نخستین بار ایران،‌ روسیه و چین رزمایش مشترک دریایی در دی ماه سال ۱۳۹۸ برگزار کردند که چهار روز ادامه داشت و بخشی از شمال اقیانوس هند را دربر می گرفت.

در آن رزمایش، دریانوردان روسی، ایرانی و چینی سناریوهایی را برای جستجو و رهاسازی کشتی‌های اسیر شده توسط دزدان دریایی، برپایی مانور مشترک، کمک به کشتی‌ها در هنگام خطر و عملیات ضد تروریستی تمرین کردند.

آن رزمایش نخستین رزمایش مشترک ایران با کشورهای دیگر پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و در گزارش های رسانه ها درباره آن رزمایش خاطرنشان شد که کشورهایی که از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، دست به دست هم می‌دهند تا برقراری امنیت و جمعی بودن آن میسر شود.

توضیحات کرملین درباره محور گفت‌وگوهای پوتین و رئیسی

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در آستانه سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران به مسکو که قرار است فردا انجام شود، اعلام کرد در دیدار وی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، دو طرف درباره اجرای برجام رایزنی خواهند کرد.

کرملین همچنین افزود: در مذاکرات ۱۹ ژانویه، پوتین و رئیس‌جمهور ایران در مورد اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی و موضوعات بین‌المللی گفت‌وگو خواهند کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته (دوشنبه) تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

لاوروف در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از سفر قریب الوقوع آیت‌الله رئیسی به روسیه اعلام کرد که همه ترتیبات لازم برای انجام این سفر صورت پذیرفته است. طرفین این سفر را تحول مهمی در روابط دو کشور و فرصت خوبی برای گسترش و تعمیق روابط توصیف کردند.

سفر محرمانه رئیس سازمان سیا به اوکراین

رئیس سیا در سفری اعلام نشده به کی‌یف با رئیس جمهوری اوکراین دیدار و با وی درباره مسائل مربوط به تنش‌های نظامی اخیر از سوی روسیه گفتگو کرد.

 شبکه خبری سی.ان.ان گزارش کرد، سیا سیاستی دارد مبنی بر اینکه بلافاصله سفر مدیران خود را منتشر نمی‌کند.

به گفته برخی از منابع مطلع،‌ ویلیام برنز، رئیس سیا در کی‌یف با همتایان اطلاعاتی خود به رایزنی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین پرداخت. وی همچنین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز دیدار داشت.

ناتاشا برتراند، خبرنگار شبکه خبری سی.ان.ان گفت: درحالیکه روسیه به افزایش نیروهای خود در نزدیکی اوکراین ادامه می‌دهد، برنز چندین ماه به عنوان یک واسطه کلیدی بین ایالات متحده، روسیه و اوکراین عمل کرده است. وی حتی یک گفتگوی بی سابقه با ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه در اوایل نوامبر ۲۰۲۱ در مسکو انجام داد تا نگرانی‌های جدی آمریکا در مورد فعالیت‌های روسیه را به وی اطلاع دهد.

نیویورک تایمز همچنین اطلاعاتی را در مورد دیدار ادعایی مدیر سیا که اولین بار توسط شبکه خبری سی.ان.ان گزارش شد، به اشتراک گذاشت. این روزنامه اعلام کرد، برنز چهارشنبه گذشته برای گفتگو در مورد تلاش‌های کاهش تنش به اوکراین رفته بود.

همانطور که پایگاه خبری Ukrinform پیشتر گزارش کرده بود، هیاتی از اعضای کنگره آمریکا روز دوشنبه وارد اوکراین شدند و با مقام‌های ملی و رئیس جمهوری این کشور دیدار داشتند. یکی از اهداف اصلی این هیات آمریکایی تاکید بر حمایت دو حزب اصلی ایالات متحده از تمامیت ارضی، یکپارچگی قلمرو و اصلاحات دموکراتیک بوده است.

برگزاری رزمایش نیروهای روسیه در تاجیکستان

رزمایش نیروهای روسیه در تاجیکستان با شرکت بیش از یکهزار نیروی نظامی روس در مناطق کوهستانی تاجیکستان آغاز شد.

 دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی مرکزی روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: در این رزمایش تاکتیکی بیش از یکهزار نفر از نیروهای پایگاه ۲۰۱ روسیه در تاجیکستان شرکت دارند.

رزمایش در میدان های نظامی متعلق به پایگاه ۲۰۱ روسیه در مناطق سمبولی و لیور برگزار می شود و در جریان آن نیروهای شرکت کننده، اقدامات دفاعی، تهاجمی با استفاده از اطلاعات تجسسی و با پشتیبانی تسلیحات سنگین ازجمله توپخانه و هواپیما را تمرین می کنند.

واحدهای پایگاه ۲۰۱ روسیه همچنین از تسلیحات سبک و سنگین ازجمله سلاح های ضدتانک و خمپاره انداز تیراندازی خواهند کرد و تانک ها و توپ های متحرک و نفربرهای زرهی نیز به سوی اهداف تعیین شده شلیک می کنند.

روسیه پایگاه‌های نظامی در تاجیکستان و قرقیزستان دارد و وعده داده که از متحدان مسکو در آسیای میانه دربرابر هرگونه تهدید امنیتی از افغانستان دفاع خواهد کرد و در ماههای اخیر چند رزمایش در این منطقه برگزار کرده است.

روسیه در ماه اوت سال ۲۰۲۱ میلادی یک رزمایش مشترک را با نیروهای تاجیک و ازبک در نزدیکی مرز با افغانستان به پایان رسانده بود و پیش از آن نیز مانورهای کوچکتر روسیه – ازبک در امتداد مرز ازبکستان با افغانستان برگزار شده بود.

روسیه در ماههای اخیر با شرکای خود در سازمان پیمان امنیت جمعی چند رزمایش در تاجیکستان برای آمادگی نیروها برای مقابله با تهاجم احتمالی تروریست ها از اففانستان به این کشور آسیای مرکزی برگزار کرد که آخرین آن رزمایش با عنوان "تعامل ۲۰۲۱ " بود که اوایل آبان ماه در تاجیکستان به پایان رسید.

در جریان رزمایش تعامل ۲۰۲۱، نیروهای واکنش سریع سازمان پیمان امنیت جمعی برنامه سازماندهی و اجرای عملیات مشترک برای مهار درگیری مسلحانه مرزی در منطقه آسیای مرکزی را اجرا کردند.

شبکه تلویزیونی روسی «لایف» درباره این رزمایش به نقل از یوگنی اوخریمنکو رئیس ستاد پایگاه ۲۰۱ روسیه در تاجیکستان اعلام کرده بود که در این رزمایش بیش از ۵ هزار سرباز که بیش از نیمی از آن‌ها روس بودند، شرکت کردند و نیروهای شرکت کننده، عملیات مناقشات محلی مرزی در منطقه آسیای میانه را تمرین کردند.

گفت و گوی تلفنی بلینکن و لاوروف درباره اوکراین

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه به وقت محلی به صورت تلفنی در خصوص تعاملات اخیر دیپلماتیک میان دو کشور و همچنین موضوع اوکراین گفت و گو کردند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، امروز با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد گفت و گوهای ثبات راهبردی برگزار شده در ۱۰ ژانویه، نشست شورای ناتو-روسیه برگزار شده در ۱۲ ژانویه و نشست های شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری در اروپا برگزار شده در ۱۳ ژانویه گفت و گو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: وزیر امور خارجه آمریکا بر اهمیت ادامه مسیر دیپلماتیک جهت کاهش تنش‌ها در ارتباط با افزایش نگران کننده حضور نظامی ارتش روسیه در اوکراین و نزدیکی آن تاکید کرد.

به گفته وی، بلینکن همچنین بر تعهد قاطع آمریکا به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید و خاطرنشان کرد هرگونه بحث در مورد امنیت اروپا باید متحدان ناتو و شرکای اروپایی از جمله اوکراین را دربرگیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلام برگزاری رزمایش مشترک نظامی میان ایران، روسیه و چین/ توضیحات کرملین درباره محور گفت‌وگوهای پوتین و رئیسی/ سفر محرمانه رئیس سازمان سیا به اوکراین/ برگزاری رزمایش نیروهای روسیه در تاجیکستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..