تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رمزگشایی از رفتارهای جنجالی احمدی‌نژاد | شورای نگهبان اشتباه کرد

رمزگشایی از رفتارهای جنجالی احمدی‌نژاد | شورای نگهبان اشتباه کرد

رور نو :یک نماینده ادوار مجلس با انتقاد شدید از رفتارهای محدودکننده در قبال چهره‌های سیاسی در ایران گفت: متأسفانه رؤسای‌جمهور از فردای واگذاری مسئولیت دولت، در جایگاه متهم در کشور قرار می‌گیرند.

عطش ناتمام احمدی‌نژاد برای دیده شدن کار را به جایی رسانده که او نه تنها در داخل ایران، بلکه برای قرار گرفتن در کانون توجهات؛ پا را فراتر گذشته و به جذب مخاطب در آنسوی مرزها می‌اندیشد. او این روزها راحت تر از قبل به خارج از کشور سفر می کند، امارات و ترکیه دو مقصد سفرهای خارجی او طی چندماه اخیر بوده اند. سفرهایی که امیری فر از چهره هایی که زمانی در دولت او سابقه حضور داشته معتقد است باید از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود هزینه های آن از کجا تامین می شود.

جواد آرین‌منش، فعال سیاسی اصولگرا اما نظر دیگری دارد و معتقد است؛ در جامعه‌ای که ادعای دموکراسی دارد، نباید رفتارهای شخصی یک فرد سیاسی مورد حمله و قضاوت قرار بگیرد.

البته او نیز معتقد است احمدی‌نژاد رفتارهای نابهنجار زیادی تا کنون انجام داده، اما با همه این تفاسیر نیز می‌توان از تجارب ۸ ساله حضور او در جایگاه ریاست جمهوری و حضور مستمر در مجمع تشخیص مصلحت نظام بهره گرفت.

روسای جمهور سابق را در جایگاه متهم می گذارند و ...

جواد آرین‌منش فعال سیاسی و نماینده پیشین پارلمان در خصوص اقدامات جدید محمود احمدی‌نژاد در فضای سیاسی - رسانه‌ای، از سفرهای خارجی تا مصاحبه های جنجالی، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته برای رؤسای جمهور پس از پایان دوران مسئولیت یک جایگاه مشخص در شأن و شخصیت فردی که زمانی رئیس دولت بوده، در نظر می‌گیرند.

وی ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود که از ظرفیت رؤسای جمهوری سابق علاوه بر مسائل داخلی، در اجلاس‌های بین المللی نیز به عنوان سفیر و نماینده آن کشور نیز استفاده می‌شود. اما متاسفانه در ایران وقتی که فرد مسئولیت ریاست‌جمهوری را به پایان می‌رساند، در جایگاه متهم قرار می‌گیرد و تبدیل به فردی می‌شود که باید مورد غضب قرار بگیرد.

رسانه ملی به رؤسای جمهور سابق نگاه اپوزیسیونی دارد

آرین‌منش با تشریح اقداماتی که ضد رؤسای جمهور پیشین در ایران انجام می‌شود، عنوان داشت: شاهد هستیم رسانه ملی حتی تصویری از روزگار از رؤسای جمهور پیشین به نمایش نمی‌گذارد. علاوه بر این نه تنها از ظرفیت این افراد در بخش‌های مختلف استفاده نمی‌شود، بلکه از آنها تصویری مخابره می‌شود که انگار در جایگاه «اپوزیسیون» قرار دارند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت محمود احمدی‌نژاد پس از دوران ریاست‌جمهوری، گفت: اتفاقی که درباره احمدی‌نژاد رخ داد این بود که هیچ تصویری از او دیگر از طریق رسانه‌های حاکمیتی پخش نشد و علاوه بر آن او در دو انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانست تأیید صلاحیت شود.

وی گفت: قطعا آقای احمدی‌نژاد در طول دوران کاری خود خدمات و اشتباهاتی را داشته، اما امروز او در جایگاه یک فرد در اجتماع حق دارد هر عملی را انجام دهد و نمی‌توان زندگی خصوصی او را مورد قضاوت قرار داد.

احمدی‌نژاد ذاتا اهل سکوت نیست

آرین‌منش تأکید کرد: اگر بخواهیم از منظری دیگر رفتارهای احمدی‌نژاد را در قامت یک سیاستمدار بسنجیم، باید بگویم که برخی کارهای هنجارشکنانه انجام می‌دهد. اما باید توجه داشت که رفتارهای احمدی‌نژاد برآمده از شخصیت ذاتی او است.

وی گفت: نباید انتظار داشته باشیم که احمدی‌نژاد سبک زندگی رؤسای جمهور پیشین را برای خود انتخاب کند. برای مثال احمدی‌نژاد نمی‌تواند همانند آقای روحانی در یک فضای ساکت بماند و هیچ رفتار و کنش سیاسی انجام ندهد، بلکه او ذاتا پر تحرک است و فعال است، به همین دلیل شاهد هستیم که بیشتر در معرض نظر جامعه و رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

خاتمی و روحانی و حتی احمدی‌نژاد باید کنش‌گری آزادانه سیاسی کنند

این نماینده ادوار پارلمان با انتقاد از برخی بی‌توجهی ها به افراد سیاسی مشهور در ایران، بیان داشت: واقعا جای سوال است که چرا امروز از ظرفیت افرادی همچون آقای «خاتمی»، «احمدی‌نژاد» و «روحانی» استفاده نمی‌شود و این افراد به طور کل از گردونه حاکمیتی کشور کنار گذاشته شده‌اند.

آرین‌منش در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با قرن نو با انتقاد از رفتار شورای نگهبان با برخی از سیاسیون، اظهار داشت: قطعا شورای نگهبان بر اساس جایگاه قانونی خود و ضوابط جمهوری اسلامی ایران حق دارد برخی اقدامات را انجام دهد، اما واقعا برخی رد صلاحیت‌ها همچون موضوع آقای «علی لاریجانی» از سوی این شورا غیرقابل قبول است.

شورای نگهبان با ردصلاحیت لاریجانی، بخشی از پیشینه نظام را زیر سوال برد

وی تصریح کرد: کافیست سوابق مختلف و مهم آقای لاریجانی را مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که شخصیت مهمی از سوی شورای نگهبان کنار گذاشته شده است. به جرات می‌توان گفت شورای نگهبان با رد صلاحیت علی لاریجانی، بخشی از پیشینه نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رمزگشایی از رفتارهای جنجالی احمدی‌نژاد | شورای نگهبان اشتباه کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..