تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد، تنها مرکز مجاز درمان ناباروری خراسان شمالی/ اجرای طرح پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری از ابتدای آذرماه سال جاری

ساعت: 13:46 منتشر شده در مورخ: 1400/10/28 شناسه خبر: 1801603

محسن رعنایی با اشاره به اینکه تنها مرکز مجاز درمان ناباروری استان را بیمارستان بنت الهدی است، گفت: بیمه شدگان استان اگر دارای اسناد درمانی خدمات ناباروری از این مراکز در استان و سایر استانها باشند، با ارائه به اداره کل بیمه سلامت استان مبلغ به بیمه شده پرداخت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رعنایی، مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با پرداخت هزینه های درمان ناباروری بیمه شدگان استان خراسان شمالی اظهار داشت: پرداخت این هزینه ها برای افرادی که درمانشان را در مراکز مجاز سایر استان ها انجام داده اند و یا انجام خواهند داد، پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز دارای پروانه فعالیت، مجاز محسوب می شوند، ادامه داد: بیمه شدگان استان اگر دارای اسناد درمانی از این مراکز در استان و سایر استانها باشند، با ارائه به اداره کل بیمه سلامت استان مبلغ به بیمه شده پرداخت خواهد شد.

رعنایی تنها مرکز مجاز درمان ناباروری استان را بیمارستان بنت الهدی اعلام کرد و توصیه کرد: بیمه شدگانی که می خواهند اقدام به درمان ناباروری در استان یا خارج استان کنند در مرحله نخست قبل از اقدام به درمان از طریق مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت به ادرس www.ihio.gov.ir و یا از اداره کل بیمه سلامت و یا ادارات شهرستانها برای معرفی مراکز مجاز استعلام بگیرند تا پرداخت هزینه های درمان این بیمه شدگان دچار مشکل نشود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: براساس ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری در آذر ماه سال ۱۴۰۰ از طریق شورای عالی بیمه به سازمانهای بیمه گر و متعاقبا ادارات بیمه سراسر کشور ابلاغ شده است.

مدیر کل بیمه سلامت اظهارداشت: پیش از اجرای طرح پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری، اقدامات تشخیصی ناباروری مانند ویزیت، آزمایش و سنوگرافی و دارو در تعهد بیمه سلامت بود اما در این دستور العمل سایر خدمات نوین باروری شامل بسته های خدمتی میکرواینجکشن سه بار در هر سال ، بسته خدمتی ivf  سه بار در هر سال و بسته خدمتی تلقیح داخل رحمی سه بار در هر سال در تعهد بیمه ها رفته است.

وی افزود: این دستورالعمل با هدف حمایت مالی و پوشش خدمات توسط سازمان های بیمه گر، رضایتمندی بیمه شدگان، راحت شدن دسترسی به این خدمات در سراسر کشور جهت بیماران، افزایش نرخ رشد جمعیت، افزایش دسترسی عادلانه به خدمات درمان ناباروری و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری تصویب شده است .

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی به درمان ناباروری اولیه و ثانویه در این طرح اشاره کرد و توضیح داد: ناباروری اولیه به زوج هایی گفته می شود که پس از یک سال تلاش برای باروری ، به طور طبیعی بارداری موفقی نداشته اند که البته این مدت برای خانمهای بالای ۳۵ سال به ۶ ماه کاهش می یابد.

رعنایی درمورد ناباروری ثانویه نیز توضیح داد: نازایی ثانویه زوج هایی هستند که دارای فرزند زنده هستند ولی برای باروری مجدد دچار مشکل بوده و یک سال بدون هیچگونه پیشگیری نتوانسته اند باردار شوند.

این مقام مسئول سهم بیمه ها در پرداخت این خدمات را به میزان ۹۰ درصد تعرفه های دولتی در مراکز دولتی و مراکز عمومی غیر دولتی عنوان کرد.

وی در انتها گفت: در حال حاضر در سطح استان خراسان شمالی یک مرکز درمان ناباروری دولتی در بیمارستان بنت الهدی بجنورد فعال است که اداره کل بیمه سلامت آمادگی برای انعقاد قرار داد با این بیمارستان را اعلام کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد، تنها مرکز مجاز درمان ناباروری خراسان شمالی/ اجرای طرح پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری از ابتدای آذرماه سال جاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..