تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش ۴۲ درصدی خسارات بارندگی خراسان جنوبی در مقایسه با پارسال

خسارت‌های ناشی از بارندگی و سیلاب در خراسان جنوبی دردی ماه امسال در مقایسه با همین حجم بارندگی در سنوات گذشته ۴۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در دوکاهش ۴۲ درصدی خسارات بارندگی خراسان جنوبی در مقایسه با پارسال موج بارندگی در دی ماه که هر دوره سه روز طول کشید، علیرغم حجم بارندگی بالا در مقایسه با همین حجم بارندگی در استان‌های مجاور و سنوات گذشته در استان، کاهش قابل توجهی ثبت شد.

میرجلیلی با بیان اینکه امسال بازدید‌های میدانی از مناطق سیل خیز تاثیر بسزایی در کاهش خسارات داشته است، افزود: در بحث قنوات هم کاهش ۸۰ درصدی خسارت در مقایسه با سنوات گذشته داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در پاییز امسال تیم ارزیابی و بازدید استان به مناطق سیل خیز استان برای کاهش خسارات احتمالی اعزام شدند، گفت: این تیم‌ها برای بررسی وضعیت سیل بندها، مسیل‌های پرخطر رودخانه ها، حریم رودخانه ها، دیورا‌های حفاظتی کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی، آبگیرها، دهنه‌های پل، خاکریز محورها، خاک ریز بالادست قنوات و سایر اماکن پرخطر برای کاهش خطرات بارندگی‌ها و سیلاب به مناطق سیل خیز استان اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه در سنوات گذشته ۲۰۰ رشته قنات در استان با خسارات بالایی مواجه شدند، افزود: در بارندگی‌های دی ماه امسال تنها در ۱۵ رشته قنات خسارت ۱۰ تا ۳۰ درصد ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه در استان‌های با حجم مشابه بارندگی در خراسان جنوبی سایت های اسکان اضطرای و نصب چادر برای اسکان موقت انجام شد، افزود: در خراسان جنوبی علیرغم بارندگی بالا حتی در شهرستان‌های سرایان و نهبندان به سایت اسکان اضطراری و نصب چادر نیاز نبود و تخریب و  فرونشست خانه مسکونی نداشتیم.

به گفته وی در این رابطه تنها آبگرفتگی منازل داشتیم که با تلاش نیرو‌های امدادی تخلیه آب انجام و مشکل مردم مرتفع شد.

میرجلیلی گفت: در مجموع در دو موج بارشی دی ماه ۸۳۰ نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی شدند که از این تعداد ۲۲ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: خوشبختانه در سال جاری خسارت جانی ناشی از سیلاب در خراسان جنوبی صفر بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش ۴۲ درصدی خسارات بارندگی خراسان جنوبی در مقایسه با پارسال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..