تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشفته بازار میوه اراک در نبود بازار روزهای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی

در این سال‌ها نبود نظارت از سوی شهرداری اراک، نبود اهرم إجرائی از سوی تعاون روستایی و نظارت ناکافی سبب کاهش ارایه خدمات رفاهی، بهداشتی وعرضه منتسب محصولات کشاورزی شده است.

آشفته بازار میوه اراک در نبود بازار روزهای عرضه مستقیم محصولات کشاورزیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛  از ١٩ سال پیش میدان میوه و تره بار اراک از مرکز شهر به خارج از شهر اراک منتقل شد جایی که در فاصله ده کیلومتری محدودی شهری، به دور از امکانات رفاهی و فاقد وسایل نقلیه عمومی و تاکسی برای دسترسی مردم، ١٤٠ غرفه در این میدان اصلی فعال است و متولی ساخت و مدیریت آن در حال حاضر تعاون روستایی است، به إذعان کسبه هیچ میدان مرکزی میوه و تره باری در کشور زیر نظر تعاون روستایی نیست و در همه‌ی شهرها، شهرداری متولی میادین میوه و تره بار است،

رئیس اتحادیه میوه و تره بار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت : در این سال‌ها نبود نظارت از سوی شهرداری اراک، نبود اهرم إجرائی از سوی تعاون روستایی و نظارت ناکافی سبب کاهش ارایه خدمات رفاهی، بهداشتی و زیر بنایی شده است.

فدوی افزود : کمتر راننده‌ای حاضر است برای فروش بار به این میدان مراجعه کند و رانندگانی که از استان‌های دیگر مراجعه میکنند با مشکلات اسکان، رفاهی و بهداشتی مواجه اند به همین دلیل میوه و تره بار با کیفیت پایین و قیمت بالا به دست آن‌ها می‌رسد.

او اضافه کرد : موضوع دیگر حمل و نقل است و ۸۰۰ دستگاه وانت که کار حمل و نقل میوه را در اراک عهده دارند، بعضا بار بر مغازه‌های سطح شهر هستد یا در گوشه‌ای از شهر دستفروشی می‌کنند.

به اذعان مغازه داران سطح شهر اراک هزینه حمل بالا و دور بودن میدان تره بار و کرایه‌های بالا باعث شده میوه و تره بار با قیمت بالا به مردم عرضه شود، فروشندگان دستفروش هم معتقدند نظارتی در این زمینه نیست و به هر میزان که بخواهند می‌توانند قیمت را افزایش دهند.

در این بین مردم از قیمت بالای تره بار و میوه گلایه‌مند هستند و می‌گویند نه میوه مناسب در بازار یافت می‌شود نه قیمت‌ها پایین است.

نبود میادین عرضه مستقیم میوه و تره بار و مکانی که بتواند فروشندگان دستفروش یا وانتی‌ها را سامان دهد حلقه مفقود این مسله است.

شمس معاون بازرسی بر قیمت‌های جهاد کشاورزی معتقد است قیمت میوه در بازار اراک ۲۰ درصد بیشتر از سایر مراکز استان هاست.

او گفت: برای ساماندهی وأنتی‌ها و فروشندگان دستفروش هم برنامه را داریم و امید است با افتتاح بازارگاهی مناسب در نقاط مختلف شهری آن‌ها نیز ساماندهی شوند

از عسگری معاون خدمات شهری شهرداری اراک موضوع را پیگیری کردیم او هم گفت: در آینده نزدیک بازار روز در نواحی مختلف شهر اراک افتتاح خواهد شد، و برای ساماندهی و أخذ مدیریت میدان مرکزی میوه و تره بار اراک هم اقداماتی خواهیم کرد.

عسگری گفت: برای ساماندهی وأنتی‌ها و فروشندگان دستفروش هم برنامه را داریم و امید است با افتتاح بازارگاهی مناسب در نقاط مختلف شهری آن‌ها نیز ساماندهی شوند.

در برنامه پیش رو قرار است 25 بازار روز در اراک ساخته شود و تا کنون احداث شش بازار روز در شورای شهر اراک به تصویب رسیده است .

عرضه مستقیم و ارزان و کاهش ٢٠ درصدی قیمت میوه و تره بار، ساماندهی وأنتی‌ها و بهبود سیمای شهری از اصلی‌ترین مزیت‌های این طرح است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشفته بازار میوه اراک در نبود بازار روزهای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..