در مراسم رونمایی از این سامانه علی رحیمپور مدیرعامل یک هلدینگ گردشگری وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، اجرای سامانه مهان یار در قطارهای شرکت رجا را بسیار مفید و کارا خواند و گفت: مهمترین دستاورد این سامانه افزایش کیفیت خدمات به مسافران و ایجاد شفافیت در عملکرد رؤسای قطار خواهد بود.
وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از سهم حوزه گردشگری کشور در اختیار هلدینگ مذکور است، افزود: تنها حوزهای که میتواند سبد ارزی درآمدی کشور را متحول کند صنعت گردشگری است؛ به ویژه در حوزه توریسم درمانی با داشتن هتلهای متعدد و متنوع میتوانیم اشتغالزایی ایجاد کرده و درآمد خوبی را کسب کنیم.
رحیمپور حملونقل ریلی را ایمنترین و به صرفهترین وسیله حمل و نقل نام برد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر بیماری کرونا ریشهکن شده و با بازگشت رونق به کسب و کار گردشگری، مسئولیت اجتماعی خود را با ارائه خدمات مناسب و ایجاد شادی و نشاط در جامعه به انجام برسانیم.
علیرضا محمودی رئیس هیئت مدیره رجا با بیان اینکه سامانه مهان یار در راستای توسعه خدمات پیشین صورت گرفته است، افزود: علیرغم تمام فراز و فرودهایی که در رجا داریم همواره در صدد ارائه خدمات بهتر به مسافران هستیم.
محمد رجبی مدیرعامل شرکت رجا نیز با اشاره به تهیه و طراحی ۲۰۰ دستگاه پایانه اندرویدی ویژه رؤسای قطارهای مسافری گفت: هدف ما این است که همواره شاهد استفاده بیشتر از سیستم هوشمند و ارتقای ابزارهای کنترلی الکترونیکی در شرکت رجا باشیم.
مدیرعامل رجا با بیان اینکه در آینده نیز پروژههای جدیدتری برای ارتقای خدمات به مسافران اجرا خواهد شد، افزود: سرعت، دقت، شفافیت و به روز بودن اطلاعات مسافری و گردش جریان نقدی در قطارها، دستاوردهای ارزنده سامانه مهان یار است.
رجبی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا موجب گسترش بسترهای الکترونیکی در کشور شد، گفت: در شرکت رجا نیز استرداد آنلاین بلیت قطار یکی از نمونههای موفق در این حوزه بود که سهولت در ارائه خدمات به هموطنان را در برداشت.