تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همچنان بر پله اول نویسندگی ایستاده‌ام!

فردین نظری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

هنوز نتوانستم با مسائل موجود بر سر راه نویسندگی کنار بیایم.

همچنان بر پله اول نویسندگی ایستاده‌ام!فردین نظری، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که فردی که قصد ورود به عرصه شعر را دارد در اولین گام با چه مشکلاتی مواجه می‌شود، اظهار داشت: هیچ جای دنیا به اندازه ما درباره کتاب و کتابخوانی حرف نمی‌زنند. البته این کار مصداق این صحبت است که ما بسیار درگیر حواشی شده‌ایم.

وی افزود: امروزه باید پرسید آیا کسی را باید تشویق کرد که وارد عرصه فرهنگ و قلم شود یا نه و آیا اصولا کسی باید وارد این عرصه شود؟در پاسخ باید گفت به نظر نمی‌رسد که ورود کسی به عرصه فرهنگ وجهه چندانی داشته باشد. به طور مثال من 30 سال است که می‌نویسم اما همچنان در پله اول مانده‌ام و هنوز نتوانستم با مسائل موجود بر سر راه نویسندگی کنار بیایم و ناشری را برای چاپ و نشر آثارم پیدا کنم.
 
این شاعر گفت: در این به هم ریختگی که تعریفی از کتاب و کتابخوانی در آن نیست، همه وارد عرصه فرهنگ و قلم می‌شوند. به عبارتی اگر در برخی از کشورها چند نفر می‌نویسند و دیگران می‌خوانند در کشور ما همه می‌نویسند و چند نفر می‌خوانند. از طرف دیگر ناشرها نیز صرفا کار تجاری می‌کنند و با انتشار کتاب‌های پسران و دختران جوان در ازای دریافت مبالغ میلیونی آنها را از نویسندگی زده می‌کنند و گاهی نیز در توهم نویسنده بودن و شاعر شدن فرو می‌برند.

نظری ادامه داد: امروزه و با توجه به شرایط حاکم بر بازار کتاب جوانی که برای خرید کتاب به کتابفروشی مراجعه می‌کند یا نمی‌داند چه باید بخرد و یا اینکه اگر با راهنمایی کتابفروش اثری را خریداری می‌کند، نمی‌تواند به آن اعتماد کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همچنان بر پله اول نویسندگی ایستاده‌ام!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..