تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احیاء خاک با کشاورزی حفاظتی

حفظ خاک، افزایش کیفیت و کمیت محصول

قرن‌ها است که زمین‌های کشاورزی در کشور ما شخم، دیسک و بقایای محصول، آتش زده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان؛ این روش سنتی مرسوم، از بین رفتن رطوبت و موجودات و مواد آلی مفید و در نتیجه، مرگ تدریجی خاک را سبب شده است.

به گفته کارشناسان؛ در حال حاضر مواد آلی در ۶۳درصد از خاک کشور ما، کمتر از یک درصد است و به ناچار باید از کود‌های شیمایی بیشتری استفاده کنیم.

در ۱۰سال اخیر، مصرف کود در استان گلستان حدود ۴۵درصد بیشتر شده است.

اما چاره کار روی آوردن به کشاورزی حفاظتی است. روشی که کاهش مصرف آب، سوخت، کود، بذر و گاز‌های گلخانه‌ای و همچنین، حفظ خاک و رطوبت آن، افزایش کیفیت و کمیت محصول و درآمد بهره بردار را به دنبال دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احیاء خاک با کشاورزی حفاظتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..