تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موافقت دولت با مفاد &qu

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "محمد مخبر" معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله جنتی دبیرمحترم شورای نگهبان از موافقت دولت با مفاد طرح جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد.

در بخشی از این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان همواره به عنوان یکی از محورهای مهم مورد عنایت مقام معظم رهبری مطرح بوده و در دولت سیزدهم به عنوان یکی از راهبردهای اصلی، مورد توجه قرار دارد. در این خصوص نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه مشوق‌های لازم و برطرف ساختن موانع تولید دانش‌بنیان اقدام نموده و نتیجه اقدامات ایشان در قالب "طرح جهش تولید دانش‌بنیان" برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

شرکت های دانش بنیان , جهش تولید ,

"جهش تولید دانش‌بنیان" عنوان طرحی است که برای بررسی مشکلات و تسهیل کارکرد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشورمان در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود. سال گذشته "محسن دهنوی" رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی در نشست خبری تشریح ابعاد طرح "جهش تولید دانش‌بنیان" که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، به سؤالات خبرنگاران درباره جزئیات این طرح پاسخ داد.

دکتر دهنوی با اشاره به برنامه منسجم مجلس در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفته بود: از زمان انتخابات مجلس اعلام کردیم برای حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه خاص داریم که آن را هم در شورای ائتلاف عنوان کردیم و هم اینکه آقای قالیباف نیز مباحثی را مطرح کرد تا مجلس برای دوران جدید شرکت‌های دانش‌بنیان، قانون مناسب وضع کند که امروز در مجلس روند قانون‌گذاری این طرح را آماده کرده‌ایم.

رئیس فراکسیون دانش‌بنیان مجلس با اشاره به جزئیاتی از طرح مجلس برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گفت: در تدوین اولیه این طرح 105 مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان را با همراهی جمعی از همکاران در مجلس و فراکسیون دانش‌بنیان، مرکز پژوهش‌های مجلس، صاحب‌نظران و نیز معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، احصاء‌کردیم.

دکتر دهنوی درباره تاثیر تصویب این طرح در افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان از 5 هزار به 400 هزار شرکت که مطالبه مقام معظم رهبری است، متذکر شد: من به یک اصل مبنایی انقلاب اسلامی که امام فرمودند و مقام معظم رهبری نیز بر روی آن تاکید دارند، اشاره می‌کنم که آن هم "مردمی‌سازی" است یعنی انقلاب، اقتصاد و همه شئون آن مردمی بشود و برای رسیدن به افق 400 هزار شرکت دانش‌بنیان باید جریان وسیع مردمی شکل بگیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موافقت دولت با مفاد &qu»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..