تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«ناگهان» نظر وزیر برگشت، سخنگوی ستاد ملی کرونا معرفی شد و حضور در مدارس «الزامی» گشت!

تابناک اجتماعی به فاصله یک روز از نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، به نظر می‌رسد که بخش مهمی از اظهارات رئیس جمهور در این نشست نادیده انگاشته شده است!


به گزارش «تابناک»، از جمله اظهارات جالب توجه دکتر رئیسی در نشست روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکید بر نکته‌ای بود که مدتهاست مغفول مانده؛ اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا سخنگو ندارد و در نتیجه، فضا برای طرح اظهارات متفاوت و بعضا متناقض در خصوص کرونا فراهم آمده و سرگردانی‌های زیادی را در جامعه موجب شده است.


به این بخش از سخنان آیت اله رئیسی در ستاد ملی دقت کنید: «اطلاع رسانی در زمینه مسائل مربوط به کرونا فقط باید از طریق سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود و کسی نباید به عنوان عضو ستاد ملی و یا متخصص در رسانه ملی با طرح نظریات شخصی، موجب تشویش در جامعه شود.»


این اظهارات البته موجب بروز یک ابهام کلیدی هم شد؛ اینکه سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا کیست که می‌بایست تنها به اظهارات وی گوش فرا داد نه هیچ کس دیگری؟ سوالی که به نظر پاسخی نداشت چراکه بعد از تغییر دولت و با تغییر معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سخنگوی پیشین ستاد ملی از کار برکنار گردید و هیچ فردی جانشین وی در این سمت نگردید!


سوالی که هنوز پاسخش مشخص نشده، بحث درباره یک موضوع کرونایی بر سر زبان‌ها افتاد و توجه همگان را به خود جلب کرد؛ اینکه با توجه به شیوع کرونای اومیکرون در کشور و ناشناخته بودن این ویروس جهش یافته، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خطرناک است و بهتر است این اتفاق به مدت چند هفته به تعویق بیفتد، بلکه در این زمان رفتار ویروس بهتر و دقیق‌تر شناسایی شود.

حضور در مدارس با نظر یک وزیر و معاون وزیر دیگر «الزامی» شد!


هنوز از این اظهار نظر زمان زیادی نگذشته بود که وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد که حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، اما چند ساعت بعد حرفش را تغییر داد و اعلام کرد که هم اولیای مدارس و هم دانش آموزان بایستی با رعایت پروتکل‌ها در مدارس حضور بیابند و بازگشایی مدارس اعلام شده، اما متاسفانه در بعضی جا‌ها مختل شده است!


اظهاراتی عجیب و متناقض که به پیگیری ماجرا در رسانه ملی گره خورد و در نهایت به اتفاقی عجیب‌تر منجر شد؛ تماس با سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا! سمتی که به دکتر حیدری، معاون "بهداشت" وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت داده شد و به اظهارات جالب توجه و البته سوال برانگیز این مقام عالی وزارت هم گره خورد که تاکید داشت حضور دانش آموزان و اولیای مدارس در مدارس الزامی است!


وی در پاسخ به این سوال که موضع رسمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازگشایی مدارس چیست، گفت: از آنجایی که استمرار کرونا موجب افت کیفیت آموزش شده است، با تاکید رئیس جمهور مقرر شد که وزارت خانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش و علوم که در بحث "آموزش" فعال هستند، حتما در جهت برگزاری کلاس‌ها و امتحانات جدیت به خرج دهند و بر برگزاری کلاس‌ها به هر شکل تاکید شد.


حیدری در ادامه افزود: کلاس‌ها با حفظ همه موارد ابلاغ شده قبلی از جمله فاصله گذاری، تهویه مناسب، داشتن کارت واکسن و... الزاما حضوری برگزار خواهند شد و امتحانات هم به همین ترتیب، حضوری برگزار خواهد شد. فرقی هم در این خصوص بین کلاس‌های مختلف یا مدارس و دانشگاه‌ها در مناطق مختلف کشور وجود ندارد. قرار شد وزارت خانه‌ها به این منظور زیر نظر قرارگاه کرونا یا وزارت کشور درو هم جمع شده و در این خصوص برنامه ریزی کنند.

حضور در مدارس با نظر یک وزیر و معاون وزیر دیگر «الزامی» شد!


اظهاراتی که نمی‌شود رد و نشانی از آن‌ها در سخنان بازتاب یافته از رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا یافت و از این رو عجیب و سوال برانگیز به نظر می‌رسند، اما وزیر بهداشت در ادامه به گونه‌ای تکمیل شان می‌کند که جای تردیدی باقی نماند با مصوبه‌ای منتشر نشده مواجهیم که در ستاد ملی به تصویب رسیده است تا جایی که مدعی می‌شود آن دسته از دانش آموزان که واکسن نزده اند، می‌بایست تست پی سی آر تهیه کرده و با آن در کلاس‌ها حضور پیدا کنند!


اظهار نظری که در ادامه آن تاکید می‌شود که یکی دیگر از راه‌های تشکیل کلاس برای افراد واکسینه نشده و شده، تفکیک این دو گروه از هم و برگزاری کلاس‌های مجزا برای ایشان می‌تواند باشد که به نظر ایده‌ای دور از واقعیت باشد و هزینه‌های زیادی که به دنبال خواهد داشت، پیش بینی نشده باشد و قابل تحقق نباشد. ایده‌ای که طرحش نشانه واضحی از مصوب نشدن الزامی شدن حضور دانش آموزان در کلاس‌ها در ستاد ملی مقابله با کرونا است.


نکته‌ای کلیدی که نشان می‌دهد تذکر صریح رئیس جمهور در نشست روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا آن چنان که باید شنیده نشده است، که اگر این گونه بود، یک وزیر و معاون وزیری دیگر برای نادیده گرفتن آن با یکدیگر مسابقه نمی‌گذاشتند و همچنین شاهد رونمایی یکباره و ناگهانی سخنگوی ستاد ملی، آن هم بی صدور هیچ حکم انتصابی نمی‌بودیم!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««ناگهان» نظر وزیر برگشت، سخنگوی ستاد ملی کرونا معرفی شد و حضور در مدارس «الزامی» گشت!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..