تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح رژیم صهیونیستی برای افزایش حضور یهودیان در کنار دیوار براق

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، روزنامه یدیعوت آحارانوت با اعلام این خبر، تصریح کرده است: هدف از طرح ارائه شده توسط نفتالی بنت، تداوم توسعه و تکمیل طرح‌های ناتمامی است که در این منطقه در دست اجراست. به گفته این روزنامه، هدف نهایی فراهم کردن امکان بازدید دانشجویان، مهاجران و سربازان از این منطقه است.

به گفته همین منبع، طرح توسعه دیوار البراق همچنین شامل توسعه برنامه‌های آموزشی جدید (برای بازدیدکنندگان یهودی)، تقویت و ارتقای زیرساخت‌ها و خدمات حمل‌ونقل و ساخت تأسیسات جدید برای رسیدن به دیوار غربی از طریق فناوری‌های جدید است.

از نظر فلسطینی‌ها و اداره اوقاف اسلامی در بیت‌المقدس، دیوار و میدان براق که تحت کنترل رژیم صهیونیستی است و دیوار غربی نامیده می‌شود، موقوفه اسلامی و بخشی از مسجدالاقصی است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر عملیات شهرک‌سازی و طرح‌های یهودی‌سازی را در بیت‌المقدس، به‌ویژه در بخش قدیمی شهر  سرعت بخشیده است.

و در اواخر ژوئن 2020، وزارت خارجه اردن تصمیم اسرائیل برای ساخت آسانسوری که بخش‌هایی از شهر قدیمی بیت‌المقدس را به دیوار البراق متصل می‌کند، محکوم کرد.

ضیف الله الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن، پروژه ساخت آسانسور را طرحی توصیف کرد که ماهیت بخش قدیمی شهر و هویت عربی آن را تغییر می‌دهد و با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های یونسکو مغایرت دارد.

بر اساس قوانین بین‌المللی وزارت اوقاف اردن، ناظر رسمی مسجدالاقصی و اوقاف بیت‌المقدس است، زیرا اردن آخرین مقام محلی نظارت‌کننده بر این اماکن، قبل از اشغال آن‌ها توسط اسرائیل در سال 1967 بوده است.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح رژیم صهیونیستی برای افزایش حضور یهودیان در کنار دیوار براق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..