تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضع اقتصادی کشور رو به بهبود است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی صالح‌آبادی در برنامه نگاه یک درباره وضع اقتصادی حال و آینده کشور، تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور به‌گونه‌ای است که در زمان حاضر نرخ تورم رو به کاهش است. با اینکه سال قبل یکی از بالاترین شاخص‌های تورم تاریخ کشور را داشتیم، ولی کاهش تورم نقطه به نقطه را مشاهده خواهیم کرد.
او افزود: نرخ این نوع تورم، سه ماه قبل، یک و سه دهم درصد بود که در آبان‌ماه به چهار و دو دهم درصد و آذرماه به هشت و یک دهم درصد رسید. البته این‌که رشد تورم کاهشی باشد به‌معنای نبود تورم نیست، بلکه شیب گرانی، کم شده است.
رئیس‌کل بانک مرکزی ادامه داد: در سال‌های اخیر با افزایش 10برابری نرخ دلار در کشور شرایط اقتصادی مردم دستخوش تورم بالایی قرار گرفته است پس نمی‌توان گفت شرایط اقتصادی خوبی داریم، اما با کاهش روند رشد تورم شرایط رو به بهبود است.
صالح آبادی در خصوص تأمین ارز در 9 ماه اخیر گفت:​ حدود 40 میلیارد دلار چه در بخش ارز نیمایی و چه ارز اشخاص عرضه ارز صورت گرفته که نسبت به سال قبل رشد خوبی را به ثبت رسانده است و پیش‌بینی می‌شود حجم تأمین ارز تا پایان سال جاری به 50 میلیارد دلار برسد.
او ادامه داد:​ در بخش صادرات غیرنفتی در سامانه نیما شاهد عرضه 23 میلیارد دلار ارز کالا بوده‌ایم که این رقم نسبت به سال گذشته 67 درصد رشد را نشان می‌دهد. در بازار متشکل ارزی هم یک و نیم میلیارد دلار عرضه ارز صورت گرفته که این میزان نسبت به سال 99 به میزان 274 درصد رشد داشته است.
رئیس‌کل بانک مرکزی، نرخ رشد اقتصادی کشور در شش ‌ماهه نخست امسال را 3/3 درصد عنوان کرد و ادامه داد: انتظار داریم در سال آینده به رشد هشت درصد اقتصادی برسیم و اوضاع اقتصادی کشور در سال آینده نسبت به امسال بهتر خواهد بود.
صالح‌آبادی گفت: دولت مفروضاتی را در بودجه سال آینده پیش‌بینی و به مجلس ارائه کرده که با کسری بودجه مواجه نشویم. در زمان حاضر حجم فروش نفت و فرآورده‌های نفتی نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است از طرف دیگر نرخ قیمت نفت هم مهم است به‌عنوان نمونه قیمت نفت برنت امروز بالای 86 دلار بود و قیمت نفت که در بودجه مبنا قرار گرفته است خیلی پایین‌تر از این عدد است.
او ادامه داد: مفروضات بودجه سال آینده به این دلیل معقول است که برنامه‌ریزی‌ها با فرض هر شرایطی پیش‌بینی شده است. بنابراین، با فرض تداوم شرایط فعلی و با مفروضاتی که در بودجه پیش‌بینی شده است هم سال آینده وضع اقتصادی از امسال بهتر خواهد بود. در همین مدت هم وضع ذخایر نسبت به گذشته بهتر شده است.
رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص وام ازدواج گفت: از ابتدای امسال تاکنون 68 هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده است و برنامه داریم تا پایان سال 12 هزار میلیارد تومان دیگر به این رقم اضافه کنیم.
صالح‌آبادی درباره تعطیلی واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها گفت: در ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید گفته شده است که بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کنند و باید بنگاه‌های خودشان را به بخش خصوصی واگذار کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضع اقتصادی کشور رو به بهبود است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..