تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بومی‌سازی اندوسکوپ‌های انعطاف‌پذیر پزشکی در ایران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ "عبدالرضا اسرار" مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: اندوسکوپ‌های انعطاف‌پذیر از جمله تجهیزات پیشرفته پزشکی هستند که تنها تعداد معدودی از کشورها، قادر به تولید آن هستند. نیاز پزشکان متخصص به این محصول پیشرفته در زمینه‌های مختلف، فراوان است.

در این طرح ساخت تیوب‌های انعطاف‌پذیر پزشکی جهت استفاده در اندوسکوپ‌های انعطاف‌پذیر برای نخستین بار در کشور انجام گرفته است. با توجه به هزینه بالای این تجهیز و کاربرد آن در بسیاری از زمینه‌های تخصصی پزشکی از جمله گوش، حلق، بینی، ریه، گوارش، مجاری ادراری و مغز و اعصاب، تهیه چنین محصولی برای مراکز درمانی دولتی می‌تواند اهمیت بسیاری داشته باشد.

با بومی‌سازی فناوری ساخت اندوسکوپ، خروج ارز مورد نیاز این محصول تا 95 درصد کاهش می‌یابد. این اندوسکوپ‌ها به دلیل ذات انعطاف‌پذیر خود، دارای استهلاک بسیار زیادی هستند و مرتباً نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند.

با بومی‌شدن فناوری طراحی و ساخت این نوع اندوسکوپ‌، نگهداری و تعمیرات آنها به‌طور کامل در کشور انجام می‌شود. بومی‌سازی این محصول باعث اشتغال‌زایی مولد، جلوگیری از خروج ارز، ارزآوری از طریق صادرات و قرار گرفتن در زمره کشورهای پیشرفته دارای فناوری ساخت این محصول می‌شود.

پیچیدگی بالای محصول و تعدد فناوری‌های به‌کار رفته در آن از قبیل میکروالکترونیک، میکرومکانیک و . . . امکان اجرا و پیاده‌سازی طرح را بسیار دشوار می‌کند. این مجموعه دارای یک سیستم کنترل حرکت است که شامل بیش از 200 قطعه است که همزمان، قابلیت آب‌رسانی، هوارسانی، ورود ابزار جراحی، انتقال تصویر، نور و . . . را انجام می‌دهد و در عین‌ حال خواص مکانیکی خاص خود از جمله انعطاف‌پذیری لازم برای ورود به بدن، نداشتن پیچش در طول، آب‌بند بودن و ویژگی‌های دیگر را دارا است.

در طرح اندوسکوپ‌های انعطاف‌پذیر، پنج مدل با نام‌های "گاستروسکوپ، کولونوسکوپ بزرگسالان، کولونوسکوپ کودکان، سیستوسکوپ و برونکوسکوپ" ساخته شده‌ که هر محصول، کارایی متفاوتی نسبت به دیگر انواع دارند.

این طرح کلان ملی فناوری که استانداردهای مرتبط را دریافت کرده و هم‌­اکنون در مرحله تست بالینی برای اخذ مجوز تولید از اداره‌کل تجهیزات پزشکی است، 15 میلیون صرفه‌جویی ارزی نصیب کشور کرده است. 83 درصد از این محصول بومی‌سازی شده و در تولید آن برای 10 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بومی‌سازی اندوسکوپ‌های انعطاف‌پذیر پزشکی در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..