تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاتمه دادن چه قدر مهم است؟

خاتمه دادن بدین معنی است که مردم در پایان چیزی به دنبال آن هستند. برای مثال، افراد پس از پایان یک رابطه عاشقانه به دنبال خاتمه دادن هستند. با این حال، این تنها نوع خاتمه نیست که مردم به آن تمایل دارند. به عنوان مثال، پس از مرگ والدین، فرزندان آنها ممکن است برای مقابله با اندوه خود به نوعی خاتمه نیاز داشته باشند. در موارد دیگر، ممکن است پس از پایان یک رابطه سمی با یکی از دوستان یا اعضای خانواده، نیاز به خاتمه دادن داشته باشید.

هنگامی که در جستجوی خاتمه دادن هستید، هدف اصلی دریافت پاسخ به مسائل حل نشده است. اما آیا ارزش این زحمت را دارد یا بهتر است همه چیز را همانطور که هست رها کنیم و ادامه دهیم؟

هدف این مقاله پاسخ به این سوالات و بحث در مورد اینکه چرا خاتمه دادن ممکن است شما را از بهبودی باز دارد، زمانی که به دنبال خاتمه دادن هستید چه اتفاقی می‌ افتد و چگونه می‌ توانید خاتمه دهید را مورد بحث قرار می‌ دهد.

خاتمه دادن

گاهی خاتمه دادن می تواند از بهبودی شما جلوگیری کند

ریچل کولن مربی زندگی و روابط دارای گواهینامه می‌گوید که به دلایل زیر خاتمه دادن از سوی کسی می‌ تواند شما را به دام بیندازد:

به دنبال خاتمه بودن می تواند به عصایی تبدیل شود که شما را از انجام کار واقعی یعنی حرکت رو به جلو باز دارد. شما از کسی که در وهله اول با شما صریح نبوده است می خواهید که به شما بگوید چه اتفاقی افتاده است (اگر آنها شفاف بودند، نیازی به خاتمه دادن نداشتید). هیچ تضمینی وجود ندارد که طرف مقابل با شما صادق باشد. مقدار خاتمه ای که دریافت می کنید ممکن است رضایت بخش نباشد، بنابراین بهتر است از خود سوال کنید که آیا به اندازه کافی دریافت کرده اید یا خیر.

این دیدگاه، قصد پیش نیاز به خاتمه دادن را زیر سوال می برد. بعد از اینکه حرف طرف مقابل را شنیدید، بعد از آن چه اتفاقی می افتد؟ اگر چیزی را که باید بشنوید نگویند یا قبولش برایتان سخت است، بعد چه می شود؟ جستجو برای خاتمه دادن ممکن است بهانه ای باشد برای نگه داشتن چیزی که دیگر برای شما سودی ندارد.

وقتی چیزی گم می شود یا از بین می رود، شفا باید اولویت اصلی شما باشد. اما، اول، باید بپذیرید که چیزی که قبلا بوده، دیگر وجود ندارد و روی آن احساسات کار کنید.

خاتمه دادن می تواند یک محرک باشد

از نظر سلامت روان، یک محرک رویداد، فکر یا فردی است که بر وضعیت عاطفی شما تأثیر می گذارد و این اغلب به طور قابل توجهی، با ایجاد ناراحتی شدید است.

به گفته کولن، تلاش شما برای خاتمه دادن ممکن است ناامنی های موجود را تقویت کند یا ناامنی های جدیدی ایجاد کند.

برای مثال، اگر شریک زندگی‌ تان دیگر نمی‌ خواهد با شما رابطه داشته باشد، ممکن است وسوسه شوید که از طرف مقابل بپرسید که چرا دیگر مایل به ادامه رابطه نیست. انجام این کار تلاشی برای خاتمه دادن است. در حالی که ممکن است بخواهید بدانید چرا همه چیز به پایان می رسد، یافتن این اطلاعات می تواند محرک باشد.

در بسیاری از موارد، شما هرگز 100% مطمئن نخواهید بود که طرف مقابل با شما صادق باشد و ممکن است آنچه را که به شما گفته است زیر سوال ببرید.

در زیر چند نمونه از آنچه شریک سابق شما ممکن است به شما بگوید در مقابل آنچه فکر می کنید منظور آنهاست آورده شده است:

آنها چه می گویند:

من دیگه دوستت ندارم من شخص دیگری را پیدا کردم. من به زمان و فضا نیاز دارم. من آماده نیستم. تو خیلی محتاجی.

آنچه شما فکر می کنید منظور آنهاست:

من ارزش دوست داشتن را ندارم. من کافی نیستم. من خیلی نیازمندم. خیلی زور زدم. انتظارم خیلی زیاد بود.

هنگام جستجوی چیزهایی که ناگفته یا حل نشده رها شده اند، فکر کردن زیاد آسان است اما گاهی اوقات هم بهتر است چیزها ناگفته باقی بمانند. شاید متوجه شوید که نادانی سعادت بزرگی است.

وقتی نمی توانید خاتمه دهید

در بسیاری از موارد، پایان دادن ممکن است یک گزینه عملی نباشد. به عنوان مثال، اگر فردی فوت کرده باشد، نمی توانید خاتمه دهید. اگر یک رابطه عاشقانه به پایان رسیده باشد، ممکن است طرف مقابل مایل نباشد یا نتواند رابطه را پایان دهد.

بنابراین، وقتی آن را دریافت نمی کنید چه اتفاقی می افتد؟ بهتر است ندانید؟ آیا از فکر کردن بیش از حد و سردرگمی اضافی خود در امان هستید؟

به گفته سارا مکین، بنیانگذار و مدیرعامل Makin Wellness، اگر افراد چیزی را پایان ندهند، اغلب احساس طرد شدن می کنند. با این حال، مکین همچنین خاطرنشان می کند که افراد معمولاً هنوز از نظر احساسی در رابطه سرمایه گذاری می کنند و به همین دلیل، به دنبال خاتمه دادن می تواند در بهبود کمک کند.

گاهی اوقات ممکن است طرف مقابل با کمک به شما برای خاتمه دادن مخالف باشد. اگر اینطور است، باید آن را به عهده بگیرید تا راه های دیگری برای بهبود سلامت روان خود پیدا کنید.

راه های خاتمه دادن به تنهایی

همه خاتمه را دریافت نمی کنند. خوشبختانه، با پذیرفتن پایان یک رابطه و شروع به حرکت رو به جلو در زندگی، گزینه های دیگر می توانند به شما کمک کنند تا کمی آرامش و آسایش را برای شما به ارمغان بیاورند. هدف نهایی صلح است، بنابراین خاتمه دادن در هر سطحی یک برد است.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید در صورت نیاز به مسئله زندگی تان پایان دهید.

یک نامه بنویسید

این می تواند یک نامه خداحافظی به آن شخص باشد و شما می توانید هر چیزی را که نمی توانید بگویید. نکته مهم در اینجا این است که شما آن احساسات را بیرون بریزید.

این کاملاً به شما بستگی دارد که آیا نامه را ارسال کنید یا خیر اما با تمام کردن همه چیز به کمک نوشتن، شما انرژی غم انگیز و منفی را آزاد می کنید. انجام این کار می تواند بهبودی شما را تسهیل کند.

از اشک ریختن استقبال کنید

گریه کردن یکی از بهترین راه ها برای رهایی از احساسات دشوار است. گریه کردن چیز بدی نیست، زیرا وقتی کارتان تمام شد، معمولاً بعد از آن احساس بهتری خواهید داشت.

از دست دادن افراد در زندگی سخت است و حتی سخت تر است که سعی کنید آن احساسات را پنهان کنید. آن را رها کنید و وقتی کارتان تمام شد خواهید دید که احساس بهتری خواهید داشت.

از تنهایی خود لذت ببرید

انجام کارها به تنهایی می تواند بسیار قدرتمند باشد. آیا تا به حال خود برای قرار ملاقات به تنهایی بیرون رفته اید؟ یک بار آن را امتحان کنید، و ممکن است متوجه شوید که از تنهایی خود لذت می برید.

لازم نیست از کسی بپرسید که چه سلیقه ای دارد، چیزی را با کسی به اشتراک بگذارید، منتظر بمانید تا ابتدا مهمان تان سفارش دهد، یا برای هر کسی غیر از خودتان پول بپردازید. دوران شرمی که بیرون رفتن به تنهایی به عنوان یک چیز بد تلقی می شد، مدت هاست گذشته است.

یک سرگرمی جدید پیدا کنید

سرگرمی ها لذت بخش و بدون استرس هستند. بنابراین، چیزی را پیدا کنید که آرامش و شادی را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین، چه دوست دارید رنگ آمیزی بزنید، نقاشی کنید، پدیکور کنید یا خرید کنید، چیزی را پیدا کنید که شما را خوشحال کند و آن را انجام دهید.

سرگرمی ها حواس پرتی خوبی دارند و برای سلامت روان شما عالی هستند. وقتی کاری را انجام می دهید که احساس خوبی به شما می دهد، مثل این است که هر بار که درگیر می شوید به خودتان هدیه می دهید.

همه چیز را همانطور که هستند بپذیرید

واقعیت این است که با یا بدون خاتمه دادن، رابطه به دلایلی به پایان رسیده است. اگرچه ممکن است این قرص برای قورت دادن سخت باشد اما با آن روبرو شوید. با گذشت زمان، با روش های مناسب مقابله، بهبود می یابند. شما با شخص دیگری ملاقات خواهید کرد، دوست جدیدی پیدا خواهید کرد یا پیوندهای قوی تری با دیگرانی که از قبل می شناسید ایجاد خواهید کرد.

آن رابطه به دلیلی درست نشد. ممکن است در حال حاضر دلیلش را درک نکنید اما به مرور زمان منطقی خواهد بود.

پذیرش اولین گام برای بهبودی است و پس از بهبودی، می‌ توانید جلو بروید.

آیا واقعاً به خاتمه دادن نیاز دارید؟

شما بهترین سنجش برای چیزی هستید که نیاز دارید. هیچ کس دیگری نمی تواند تعیین کند که آیا شما نیاز به خاتمه دادن دارید یا نه یا به چه مقدار از آن نیاز دارید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که ممکن است به آن نوع خاتمه ای که به دنبال آن هستید نرسید. آیا آماده شنیدن چیزی هستید که دوست ندارید؟ در مورد احساساتی که به دنبال گفتگو می آیند چطور؟ اگرچه امیدی برای پایان دادن وجود دارد، اما این چیزی نیست که اغلب داده می شود و زمانی هم که باشد، نتیجه آن چیزی نیست که اغلب انتظار دارند.

با این حال، مهم ترین چیز این است که بدون توجه به اتفاقی که می افتد از خود مراقبت کنید زیرا باید اولویت اصلی شما باشد.

بهترین راه حل این است که خودتان را از شر هر کسی که در شادی شما اختلال ایجاد می کند خلاص کنید و روی افراد و فعالیت هایی تمرکز کنید که شادی را وارد زندگی شما می کنند. بنابراین، آیا خاتمه دادن مهم است؟ خوب، شما باید برای خود و شرایط خود تصمیم بگیرید. شاید رها کردن تمام خاتمه ای باشد که واقعاً به آن نیاز دارید.

منبع:

verywellmind

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاتمه دادن چه قدر مهم است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..