تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دور شدن از فرهنگ فاطمی، فرزندآوری و حجاب زنان را تحت تأثیر غرب قرار می‌دهد

لاله افتخاری، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمانان به گزارش ایکنا از قم، لاله افتخاری، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمانان در نشست خبری پنجمین «همایش بین‌المللی بانوی مهر» با شعار «زنان، سبک زندگی فاطمی، تمدن نوین اسلامی» که امروز 26 دی‌ماه در دانشگاه اصول الدین برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت ام‌البنین(س)، اظهار کرد: اتحادیه جهانی زنان مسلمانان در راستای تحقق‌بخشی به ولایت اجتماعی برخلاف دیدگاه‌های فمینیستی در جهان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه امروز در جهان اسلام نیازمند حرکت تشکل‌ها داریم، ادامه داد: این همایش امسال برای اولین بار در جوار حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

افتخاری گفت: زنان باید در مسیر رسیدن به اهداف متعالی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است حرکت کنند و اتحادیه جهانی زنان مسلمانان این ضرورت را احساس کرد و در همین راستا گام برمی‌دارد.

اتحادیه جهانی زنان مسلمانان؛ توجه به بانوان مذاهب مختلف در جهان

وی ابراز کرد: اساس این اتحادیه بر مبنای تقریب، وحدت‌آفرینی، شناسایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، به‌فعلیت رساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و توجه به بانوان مذاهب مختلف در جهان است.

افتخاری با بیان اینکه خانم‌ها در وهله اول مادر هستند و باید از فرزندان خویش پیشی بگیرند، افزود: در همین راستا من و همکارانم در اتحادیه جهانی زنان در تلاش برای آشناسازی جهان با ظرفیت‌های زنان و بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی‌های آنان در حوزه زنان و جامعه هستیم، زیرا زنان علاوه بر نقش‌آفرینی در آشنایی و افزایش توانمندی‌های خود، نقشی موثر برای خدمت‌رسانی به جامعه و سایر اقشار جامعه دارند.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته‌های تخصصی اعم از جوانان، نوجوانان و کودکان، کمیته قدس با هدف تببین نقش بانوان در آزادسازی قدس از جنله اقدامات این اتحادیه به شمار می‌رود، بیان کرد: پوستر و تصاویر برنامه‌ها و سلسله همایش‌های این اتحادیه در متروهای تهران در معرض عموم مردم قرار گرفت.

افتخاری ابراز کرد: نشر فرهنگ معارف و تقریب بین مذاهب، آشنا کردن زنان فرهیخته و نخبگان جهان اسلام با یکدیگر، ایجاد همگرایی بین جهان بانوان فعال مسلمان، معرفی و تبیین چهره واقعی جهان مسلمان، معرفی چهره‌های شاخص و الگو برای زن مسلمان، معرفی مفاهیم و الگوهای جدید دین اسلام در ارتباط با سایر ادیان، تحکبم مبانی امنیت، صلح جهانی و ارتقای حقوق بشر به ویژه برای زنان از اهداف اتحادیه جهانی زنان مسلمان است.

وی افزود: ایجاد شبکه‌سازی در کشورهای دیگر، ساماندهی دوره‌های کوتاه مدت، انتشار کتب، مجلات و تدوین فیلمنامه‌ها و تاکید بر راه‌اندازی موسسات مختلف در عرصه زنان مسلمان، هم‌افزایی برای برگزاری برنامه‌های مشترک از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمانان با بیان اینکه هدف اصلی همایش بین‌المللی بانوی مهر انجام امور پژوهشی و علمی است نه تبلیغی و ترویجی، افزود: بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و در پایان این مراسم از پنج بانوی فعال و موفق تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد.

وی افزود: در همایش آیت‌الله بوشهری و آیت‌‌الله اراکی، حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه، برقعی رئیس جامعه‌الزهرا و سایر اساتید برجسته ایران و لبنان و.. به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

افتخاری یادآور شد: زمانی که فرهنگ فاطمی(س) و دینی در جامعه رایج نیست، فرزندآوری و حجاب زنان در ایران تحت تاثیر فرهنگ فمینیستی و دیدگاه‌های اومانیستی غرب قرار می‌گیرد.

یادآور می‌شود، پنجمین «همایش بین‌المللی بانوی مهر» به‌همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان مورخ دوم بهمن‌ماه در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دور شدن از فرهنگ فاطمی، فرزندآوری و حجاب زنان را تحت تأثیر غرب قرار می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..