تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای منظم شدن دندان ها لمینت بهتر است یا ارتودنسی نامرئی؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها برای برطرف کردن نامرتبی دندان ها در دندانپزشکی روش های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال لمینت دندان و ارتودنسی نامرئی دو روش رایجی هستند که به این منظور توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار می گیرند. در این صفحه درباره هر دو روش توضیحاتی ارائه شده و به جز بررسی هزینه ارتودنسی نامرئی و لمینت، به سوالی که در عنوان مطرح شده پاسخ داده ایم.

برای منظم شدن دندان ها لمینت بهتر است یا ارتودنسی نامرئی؟

منظور از ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی یکی از شاخه های اصلی رشته دندانپزشکی است. در این رشته مجموعه ای از درمان های تخصصی برای منظم کردن دندان ها و تراز کردن موقعیت فک ها انجام می شود. در هر روش درمان نیز از برخی دستگاه ها یا ابزار استفاده می شود. بعضی از این دستگاه ها حین درمان کمتر قابل توجه هستند و به اصطلاح به آن ها نامرئی گفته می شود.

اگر درمان با دستگاه های نامرئی انجام شود می گویند ارتودنسی نامرئی صورت گرفته. اغلب زمانی که صحبت از این روش ارتودنسی می شود منظور درمان با قالب های شفاف ارتودنسی است که با نام الاینر شفاف نیز شناخته می شوند.

ارتودنسی نامرئی دقیقا چه کاربردی دارد؟

ارتودنسی با الاینرهای شفاف و نامرئی برای درمان نامنظمی های خفیف تا متوسط دندانی گزینه بسیار مناسبی است. به عبارتی اگر شما شخصی هستید که مشکلات زیر را با درجه خفیف تا متوسط دارید کاندید خوبی برای انجام این روش خواهید بود:

کج بودن دندان‌ها فاصله بین دندان ها (مخصوصاً دندان های جلو) اوربایت (جلو بودن دندان های فک بالا نسبت به فک پایین) اپن بایت (وجود فاصله بین دندان ها در جلو زمانی که دهان بسته است) آندربایت (جلو بودن دندان های فک پایین نسبت به فک بالا)

برای منظم شدن دندان ها لمینت بهتر است یا ارتودنسی نامرئی؟

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

لمینت‌ها نوعی پروتز دندان هستند که به منظور اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی استفاده می شوند. آن‌ها لایه‌هایی بسیار نازک از جنس سرامیک دندانپزشکی‌اند که به سطح جلوی دندان ها متصل شده و زیبایی خیره کننده ای به لبخند می‌بخشند.

کاربرد لمینت های سرامیکی چیست؟

از لمینت‌ها برای برطرف کردن مشکلات ظاهری دندان‌ها استفاده می‌شود. این پروتزهای زیبایی، می‌توانند به جز برطرف کردن نامرتبی‌های خفیف دندانی مشکلات زیر را نیز برطرف کنند:

کوتاهی دندان‌ها فاصله بین دندان‌ها شکستگی دندانی لب پر شدگی‌های دندانی ترک خوردگی دندانی تغییر رنگ دائمی دندان ها و ...

برای منظم شدن دندان ها لمینت بهتر است یا ارتودنسی نامرئی؟

برای منظم کردن دندان ها ارتودنسی نامرئی بهتر است یا لمینت سرامیکی؟

ارتودنسی نامرئی یک روش اصولی و قطعی برای برطرف کردن نامنظمی دندان ها است. با این روش می توان دندان را از ریشه حرکت داده و صاف یا منظم کرد. از طرفی منظم کردن دندان های نستبا کج تنها یکی از کابردهای فرعی لمینت های دندانی است. لمینت ها نمی توانند از ریشه، دندان ها را حرکت داده و صاف کنند. آن ها تنها با متصل شدن به دندان ها به صورت ظاهری باعث منظم شدن دندان ها می شوند.

بنابراین ظاهرا برای منظم کردن دندان ها بهترین روش ارتودنسی دندان است. و اگر دو دل هستید که بین ارتودنسی نامرئی و لمینت دندان کدام برای شما مناسب است، باید بدانید که ارتودنسی نامرئی اصولی تر از لمینت دندان است.

هزینه منظم کردن دندان ها با لمینت و ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

پاسخ کوتاه

می توانید انتظار داشته باشید که به ازای هر واحد لمینت بین 2 تا 5 میلیون هزینه کنید. برای ارتودنسی نامرئی تمام دندان ها نیز بیشتر از 5 میلیون تومان هزینه نیاز است.

توضیحات بیشتر

از آنجا که لمینت و ارتودنسی نامرئی درمان های یکسانی نیستند، هزینه انجام آن ها نیز یکسان نخواهد بود. معمولاً هزینه ارتودنسی نامرئی پرداختی برای منظم کردن تمام دندان ها در نظر گرفته می شود. اما هزینه لمینت دندان به ازای هر دندان محاسبه می گردد. به این شکل که هزینه یک واحد لمینت را ضرب‌در تعداد دندان هایی که قصد انجام لمینت داریم می کنیم.

(از نظر هزینه لمینت ها معمولاً گران تر هستند ولی ارتودنسی نامرئی کمی ارزانتر است. درواقع این روش درمان ارزانترین و یکی از موثرترین روش منظم کردن دندان ها است.)

برای اصلاح طرح لبخند با لمینت و ارتودنسی باید به کدام دندانپزشک مراجعه کنیم؟

لمینت و ارتودنسی، درمان‌های متفاوتی هستند. هر دو برای اهداف زیبایی انجام داده می‌شوند اما توسط دو دندانپزشک مختلف صورت می‌گیرند. لمینت‌ها معمولاً توسط متخصصان ترمیمی و زیبایی دندان و درمان ارتودنسی نیز توسط ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی انجام می شوند.

اگر می خواهید طرح لبخند خود را با لمینت انجام دهید باید بدانید که دندانپزشکان عمومی و متخصصان پروتز نیز ممکن است درمان لمینت انجام دهند اما بهتر است دندانپزشک انتخابی شما یک متخصص ترمیمی و زیبایی باشد. همچنین به دلیل تخصصی بودن فرآیند درمان ارتودنسی حتما برای درمان یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای منظم شدن دندان ها لمینت بهتر است یا ارتودنسی نامرئی؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..