تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأخیر در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل به دلیل چالش‌های سخت‌افزاری

مدتی است که شایعات متعددی از علاقه‌ی اپل برای ساخت نوعی دستگاه HMD (نصب‌شده-روی-سر) مبتنی بر فناوری AR و VR منتشر و از آن به‌‌ عنوان یک محصول شاخص، گران‌قیمت و بسیار قدرتمند برای به چالش کشیدن رقبا یاد می‌شود؛ اما تاکنون غول دنیای فناوری تحقیق و توسعه‌ی این محصول را در شرایط آزمایشگاهی کافی دانسته و از ارائه‌ی آن در بازار امتناع کرده است.

با‌ این‌‌ حال، فعل و انفعالات زنجیره‌ی تأمین نشان می‌دهد که اپل در ‌حال سفارش قطعات مورد نیاز برای تولید انبوه چنین دستگاهی است و شاید با قطعیت زیادی بتوان گفت که اپل به‌‌ زودی نخستین نسل از هدست واقعیت ترکیبی‌اش را رونمایی و روانه‌ی بازار خواهد کرد. اما خبر بد این است که عرضه‌ی این محصول می‌تواند به‌‌ دلیل فرایند ساخت بسیار پیچیده چند ماه به تأخیر بیفتد.

با استناد به گفته‌ی منابع آگاه از سیاست‌های اپل، این شرکت با مشکلات مربوط به گرمای بیش از حد و همچنین مشکلات نرم‌افزاری و تعبیه‌ی دوربین‌های متعدد روی هدست دست‌وپنجه نرم می‌کند. از قرار معلوم، چالش‌های حرارتی به این دلیل است که اپل قصد دارد از دو تراشه‌ی پردازشی در این محصول استفاده کند و مشکل وقتی خود را نشان می‌دهد که یکی از تراشه‌ها قدرتی نزدیک به تراشه‌ی به‌ کار ر‌فته در مک‌بوک پرو دارد!

برای درک بهتر این موضوع، تراشه‌های به‌‌ کار رفته در مک‌بوک پرو با سیستم خنک‌کننده‌ی فعال (فن‌دمنده) و غیر فعال (هیت‌سینک) خنک می‌شوند؛ اما در نقطه‌ی مقابل، نمی‌توان سیستم خنک‌سازی مشابهی را در هدست تعبیه کرد یا این کار حداقل بسیار چالش‌برانگیز و دشوار خواهد بود.

در این گزارش آمده که همین موضوع باعث تغییر برنامه‌ی عرضه‌ی اپل شده است تا بتواند مشکل را به کلی برطرف کند. با در‌ نظر گرفتن مشکلات، کوپرتینویی‌ها می‌توانند هدست یادشده را در پایان سال جاری میلادی یا نهایتاً اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه کنند.

البته گفته می‌شود اپل به شرکای زنجیره‌ی تأمین خود دستور داده تا دستگاه را تا پایان سال ۲۰۲۲ آماده‌ی عرضه کنند و ظاهراً برنامه‌ای برای عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۳ وجود ندارد. شایعات قبلی از آن حکایت داشتند که اپل می‌تواند برخی از مؤلفه‌های هدست یادشده را در WWDC (رویداد توسعه‌دهندگان اپل) رونمایی کند و گزارش جدید نیز خاطرنشان می‌کند که اپل قصد دارد در رویداد توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳ توجهش را کاملاً روی برنامه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای دستگاه جدیدش معطوف کند که ظاهراً فروشگاه نرم‌افزاری خود را نیز خواهد داشت.

مقاله‌ی مرتبط:

هدست AR/VR اپل نخستین محصول مهم این شرکت از زمان معرفی اپل‌واچ در سال ۲۰۱۵ خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که این دستگاه با شعار معروف کوپرتینویی‌ها، یعنی One More Thing، رونمایی شود. بلومبرگ می‌گوید که توسعه‌ی دستگاه از همان سال عرضه‌ی نخستین نسل اپل‌واچ آغاز شده است و اپل در ابتدا قصد داشت آن را در سال ۲۰۲۱ و در سال ۲۰۲۲ عرضه کند.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد این دستگاه احتمالاً با توجه به سخت‌افزار قوی، دارای قیمت بسیار بالایی خواهد بود و طبیعتاً نباید انتظار فروش بالایی از آن داشت. با‌ این‌‌ حال، منابع می‌گویند که اپل فروش ۷ تا ۱۰ میلیون دستگاه را برای سال اول عرضه پیش‌بینی کرده و این در‌ حالی است که مایکروسافت از سال ۲۰۱۶ تا به امروز تنها ۳۰۰ هزار دستگاه هدست هولولنز را به‌‌ فروش رسانده است!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأخیر در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل به دلیل چالش‌های سخت‌افزاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..