تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مذاکره کنندگان متعهدند گفت‌وگوها را با موفقیت به پایان برسانند

مذاکره کنندگان متعهدند گفت‌وگوها را با موفقیت به پایان برسانند

روزنو :سخنگوی اصلی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: برجام یک توافق بین المللی مهم است که پیامدهایی بر ثبات و امنیت منطقه‌ای دارد و بازگشت به اجرای کامل این توافق به نفع همه است.

پیتر استانو در خصوص مذاکرات وین برای احیای برجام گفت: مذاکرات با هدف احیای توافق هسته‌ای ادامه دارد و نماینده عالی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام به همراه تیم خود تمام تلاشش را برای پیشبرد مذاکرات انجام می‌دهد تا آنها بتوانند با موفقیت به نتیجه برسند و برجام را به طور کامل احیا کند.

این مقام ارشد اروپایی گفت: اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام، تمام تلاش خود را برای ایفای نقش خود و پیشبرد مذاکرات تا الان انجام داده و بر پایان موفقیت‌آمیز متمرکز کرده است. برجام یک توافق بین المللی مهم است که پیامدهایی بر ثبات و امنیت منطقه‌ای دارد و بازگشت به اجرای کامل این توافق به نفع همه است.

ماهیت مذاکرات دیپلماتیک محتاطانه است

سخنگوی جوزپ بوررل همچنین در خصوص اظهارات متناقض صورت گرفته از سوی طرفین برجام در مورد مذاکرات وین گفت: ما - به‌عنوان اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده برجام - هرگز درباره روندهای جاری، به‌ویژه مذاکرات و روند دیپلماتیک، علنی اظهار نظر نمی‌کنیم. ماهیت دیپلماسی این است که با احتیاط کار می‌کند و این همان کاری است که ما به انجام آن ادامه می‌دهیم. ما همچنین نظرات شرکت کنندگان را در نظر نمی‌گیریم و بر ارائه نتایج لازم در یک فرآیند دیپلماتیک متمرکز هستیم.

وی در مورد بیانیه‌هایی که از سوی تروئیکای اروپایی منتشر می‌شود نیز گفت: وظیفه ما این نیست که درباره گمانه‌زنی‌های مختلف منتشر شده در رسانه‌ها اظهار نظر کنیم. هدف از مذاکرات در وین بازگرداندن برجام به اجرای کامل آن و احترام به تعهدات مرتبط توسط همه شرکت کنندگان است.

پیتر استانو در مورد تفاوت تیم مذاکره کننده فعلی با تیم قبلی ایران گفت: این وظیفه و عادت ما نیست که در مورد رفتار، ترکیب یا اقدامات تیم‌های مذاکره کننده از کشورهای شرکت کننده نظر عمومی بدهیم. همه آنها امضاکنندگان برجام هستند و ما همه با هم برای بازگرداندن این توافق واجرای کامل آن کار می‌کنیم. ما همچنین در مورد مراحل، پیشنهادها یا بحث‌هایی که در این فرآیند اتفاق می‌افتد، اظهارنظر نمی‌کنیم. ماهیت مذاکرات دیپلماتیک محتاطانه است. این مذاکرات یک مسابقه فوتبال با تفسیر کارشناسی نیست.

زمان به نفع ما نیست و بسیار ضروری است که به زودی به یک راه حل برسیم

وی اضافه کرد: در هر صورت، زمان به نفع ما نیست و بسیار ضروری است که به زودی به یک راه حل برسیم. با این حال، ما به عنوان هماهنگ کننده، تمام تلاش خود را برای حرکت رو به جلو انجام می‌دهیم، اگرچه در نهایت پیشرفت به آمادگی و تمایل طرف‌های شرکت کننده برای توافق بر روی نتایج نهایی بستگی دارد. ما به تلاش خود برای پیشبرد این بحث‌ها ادامه می‌دهیم. این روند ادامه دارد و تمام تلاش‌ها بر این است که به نتیجه برسیم.

این مقام اروپایی در مورد احتمال مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا و تاثیر احتمالی این موضوع بر مذاکرات وین گفت: نقش ما این نیست که در مورد نظرات، گمانه‌زنی‌ها، اظهارات و سناریوهای مختلف اظهار نظر کنیم. نقش ما ادامه تلاش‌هایمان به عنوان هماهنگ کننده برجام برای احیا و اجرای کامل آن است.

وی در مورد تحریم‌های آمریکا و تاثیر این تحریم‌ها بر مذاکرات گفت: ما هرگز در مورد سناریوهای «چه می‌شد اگر» حدس و گمان نمی‌زنیم و روی هدف اصلی که برگرداندن برجام به اجرای کامل آن است تاکید می‌کنیم.

اسرائیل بخشی از مذاکرات نیست

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد مخالفت اسرائیل با برجام گفت: اسرائیل بخشی از مذاکرات نیست و نظرات خود را در مورد برجام در موارد متعددی اعلام کرده است. شرکت کنندگان در گفت‌وگوها همگی متعهد هستند که مذاکرات را با موفقیت به پایان برسانند و برجام را به عنوان یک عنصر مهم از معماری جهانی عدم اشاعه تلقی می‌کنند که کمک قابل توجهی به ثبات منطقه می‌کند.

وی در پاسخ به عملکر اروپا برای کمک به ایران در دوران تحریم گفت: اتحادیه اروپا به تمام تعهدات خود در برجام عمل می‌کند.

وی در مورد عواقب شکست مذاکرت وین برای منطقه گفت: ما در مورد سناریوهای «چه می شد اگر» حدس و گمان نمی‌زنیم. در عوض، ما به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم تا این توافق را به اجرای کامل آن برگردانیم، دقیقاً به منظور جلوگیری از موقعیت‌هایی مانند آنچه در سؤال خود توضیح می‌دهید. آنچه را که مهم می دانیم، مستقیماً در چارچوب مذاکرات به شرکای خود منتقل می‌کنیم. ما نیازی به ارسال پیام از طریق رسانه‌ها احساس نمی‌کنیم.

هدف مذاکرات کنونی لغو تحریم‌های آمریکا است

وی ادامه داد: هدف از تلاش‌های کنونی بازگرداندن آمریکا به برجام، لغو تحریم‌های آمریکا و اطمینان از اینکه ایران به تمام تعهدات برجام بازمی‌گردد، است.

وی در مورد همکاری ایران و آژانس گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان تنها نهاد بین‌المللی مستقل برای نظارت و راستی‌آزمایی تعهدات ایران نقش بسیار مهمی دارد. ما به طور کامل از آژانس در این زمینه حمایت و بر نیاز به همکاری کامل با آژانس تاکید می‌کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مذاکره کنندگان متعهدند گفت‌وگوها را با موفقیت به پایان برسانند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..