تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش وزیر نفت به ادعای همتی/ اوجی: وصول درآمد نفتی چند برابر شد

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی روز گذشته در پیام تصویری که از وی منتشر گردید، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور از آمار صادرات اعلام کرد: «اعلام شد که صادرات کشور ۴۰ درصد رشد داشته است، اما به جزئیات اشاره نشده است که به نظر می‌رسد، منظور نسبت به سال گذشته بوده و از این نظر که تأثیر تحریم‌های ظالمانه کم شده، خبر امیدبخشی است. اما در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ قیمت جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی چیزی بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است، بنابراین اگر هیچ تلاشی هم نمی‌کردیم، قاعدتاً با صادراتی که در سال گذشته داشتیم، می‌توانستیم نزدیک به ۶۰ درصد رشد درآمد داشته باشیم؛ بنابراین سؤال من از دولت سیزدهم این است که سهم دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها به چه میزان بوده است.»

همتی در این پیام تصویری در حالی آمار رئیس جمهور از صادرات را زیر سوال می‌برد که ظاهرا به درستی اظهارات آقای رئیسی را نخوانده یا نشنیده است. آنچه آقای رئیسی در خصوص افزایش ۴۰ درصدی صادرات بیان کرده اند، مربوط به افزایش حجم صادرات است نه ارزش آن که متاثر از رشد قیمت جهانی نفت باشد.

امروز هم آقای اوجی وزیر نفت در پیامی که ظاهرا در پاسخ به گاف عجیب آقای همتی نگاشته شده، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

۱- ریاست محترم جمهور به درستی از افزایش ۴۰ درصدی «میزان» صادرات نفت در دولت سیزدهم خبر داده‌اند.

۲- تردیدی نیست که افزایش قیمت نفت هم روی افزایش درآمد کشور موثر بوده است.

۳- در مجموع وصول درآمد‌های نفتی کشور بیش از چند برابر شده که حاصل افزایش میزان فروش و افزایش قیمت است.

۴-، اما از آن مهم‌تر، وصول درآمد‌های نفتی در دولت سیزدهم است که جهش چشمگیری نسبت به قبل داشته و پول آن به صورت منظم در حال وصول است.

واکنش وزیر نفت به ادعای همتی/ اوجی: وصول درآمد نفتی چند برابر شد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش وزیر نفت به ادعای همتی/ اوجی: وصول درآمد نفتی چند برابر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..