تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چاشنی پیاز و ادویه، جایگزین خوشمزه سالم برای سس های چرب

چاشنی پیاز و ادویه، جایگزین خوشمزه سالم برای سس های چرب  چاشنی ها برای طعم دادن به غذاها استفاده می شوند و بیشتر پرکالری هستند. در ادامه به شما طرز تهیه یک چاشنی خوش طعم و سالم را که یک جایگزین عالی برای سس های پر کالری است را معرفی می کنیم 23 سس و ترشی 1400/10/26 چاشنی پیاز و ادویه

پیاز: یک کیلوگرم
روغن:  ۴ قاشق غذاخوری
شربت یا رب انار: یک قاشق غذاخوری
فلفل قرمز و آویشن: به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
پودر زیره:  یک قاشق چای‌ خوری
 

بیشتر بدانید : بهترین و بدترین سس ها برای سلامتی و بدن

طرز تهیه چاشنی پیاز و ادویه
طرز تهیه چاشنی پیاز و ادویه ابتدا پیازها را پوست کنید و به خوبی بشویید. پیازها را درون آبکش بریزید تا آب اضافی آن ها به طور کامل خارج شود. در ادامه پیاز را به صورت خلالی درشت خرد کنید، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و روغن را اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر روغن زیتون استفاده می‌کنید، نمی تواند حرارت بالا را تحمل کند و سریع می سوزد، به همین دلیل حرارت زیر تابه باید کاملا ملایم باشد. پیاز خرد شده را به تابه اضافه  کنید و حدود ۵ دقیقه تفت دهید تا نرم شود. پس از این‌که پیاز نرم شد، مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن، فلفل قرمز و پودر زیره به تابه اضافه  کنید و تفت دادن را ادامه دهید  تا عطر خوش ادویه خارج شود. اکنون  شربت انار یا رب انار را اضافه کنید. پیازها را به خوبی زیر و رو کنید تا با شربت یا رب انار و ادویه ها یکدست شود. تابه را از روی حرارت کنار بگذارید تا پیازها خنک شود، سپس آن را درون ظرف دردار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

بیشتر بدانید : گوجه خشک شده طعم دار، یک چاشنی عالی برای پاییز و زمستان

بیشتر بدانید : این نکته ها سالادهای تان را خوشمزه تر می کند!!

بیشتر بدانید : لذیذ ترین سس ها را خودتان درست کنید

گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com

برچسب ها:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چاشنی پیاز و ادویه، جایگزین خوشمزه سالم برای سس های چرب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..