تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آزمایش تسلیحات هسته‌ای روی قبایل بومی آمریکا

دولت آمریکا تسلیحات هسته‌ای خود را در قلمرو‌های متعلق به قبایل بومی آمریکا آزمایش می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از راشا تودی، دولت آمریکا تسلیحات هسته‌ای خود را در قلمرو‌های متعلق به قبایل بومی آمریکا آزمایش می‌کند و آن‌ها را در معرض تشعشعات رادیواکتیو قرار می‌دهد.

ملتی که بیش از همه ملت‌های روی کره زمین بمباران شده است! این عنوانی است که قبیله شوشونی از قبایل بومی آمریکا از آن استفاده می‌کند، چرا که سرزمین مقدس آن‌ها به محل آزمایش تسلیحات هسته‌ای آمریکا تبدیل شده است.
ایان زابارته، رئیس قبیله متعلق به پهنه‌های غربی طایفه شوشونی گفت: این اتفاقات بدون اطلاع ما و به صورت مخفیانه توسط آمریکا انجام می‌شود و نیت آن‌ها نسل کشی است، زیرا این اتفاقات بدون رضایت ما رخ می‌دهد، این تسلیحات روی ما آزمایش می‌شود. این آزمایش‌ها با مقاصد خاص انجام می‌شود تا انسان‌ها را در معرض تشعشعات قرار دهند و ما قربانیان این آزمایش‌ها هستیم.
همه این اتفاقات با پیمان دره روبی در سال ۱۸۶۳ آغاز شد، یعنی زمانی که قبیله شوشونی غربی حقوق مشخصی را به آمریکا واگذار کرد، اما هیچ قلمرویی را به آن واگذار نکرد.
پیمان ۱۸۶۳ با شوشونی غربی تصریح می‌کند: از این پس صلح و دوستی میان پهنه‌های غربی ملت شوشونی و مردم و دولت آمریکا برقرار و حفظ خواهد شد. به علاوه، پهنه‌های مزبور تصریح و توافق می‌کنند که خصومت‌ها و غارتگری‌ها متوقف شود.
از سال ۱۹۵۱ تا سال ۱۹۹۲، آمریکا ۹۲۸ آزمایش، از جمله ۸۲۸ آزمایش هسته‌ای زیرزمینی و ۱۰۰ آزمایش اتمسفری در این منطقه انجام داد.
این آزمایش‌ها منجر به آزاد شدن حدود ۶۲۰ هزار تن ذرات رادیواکتیو شد، این در حالی است که در بمباران هیروشیما در سال ۱۹۴۵، تنها ۱۵ هزار تن ذرات رادیواکتیو در فضا آزاد شد.
این آزمایش‌ها تأثیرات ویران کننده‌ای روی ساکنان این قبیله گذاشت.
ایان زابارته گفت: ما شروع به تحقیقات درباره تبعات تشعشعات رادیواکتیو بر سلامت افراد کردیم تا ببینیم چه اتفاقی برای ما می‌افتد. ما به میزان بسیار زیادی در معرض تشعشعات رادیواکتیو قرار گرفتیم که باعث تبعات سلامتی نظیر سرطان، سرطان خون و سایر نارسائی‌ها شد. چیزی که ما به تدریج به آن پی بردیم این بود که با طیف گسترده‌ای از بیماری‌های عجیب و غریب ناشی از قرار گرفتن در معرض تشعشعات رادیواکتیو روبرو بودیم و کسی هم به ما کمک نکرد و کسی از ما حمایت نکرد.
وی می‌گوید (مردم) شوشونی هیچگاه با آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای موافقت نکرده اند، اما پیدا کردن عدالت مسیری سخت است چرا که مردم شوشونی به حال خود رها شده اند.
ایان زابارته افزود: ما واقعاً باید همچنان به تحقیقات خود ادامه دهیم تا درک کنیم، اما هیچ کمکی از آمریکا دریافت نمی‌کنیم. آن‌ها در مورد این آزمایش‌ها تحقیقات انجام نمی‌دهند، چون خود آن‌ها مرتکب این اقدام می‌شوند، اقدامی که مردم شوشونی را نابود می‌کند.
هدف پیمان ۱۸۶۳ آمریکا با مردم شوشونی غربی، صلح و دوستی بود، اما آیا شما فکر می‌کنید اینگونه بود؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آزمایش تسلیحات هسته‌ای روی قبایل بومی آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..