تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرقت های مخوف کارآگاهان قلابی!

هجوم صبحگاهی به منازل مردم، زورگیری خودرو با چاقوکشی، سرقت طلا و دستبرد به حساب بانکی رانندگان پس از حفظ رمز کارت در جایگاه های سوخت مشهد، تنها بخشی از اعترافات پلیس های قلابی آگاهی است

به گزارش خراسان، عاملان سرقت های طلا از زنان خانه دار و زورگیری های مخوف از رانندگان مشهدی در حالی با تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که تبهکاری های وحشتناک خود را با جعل عنوان «کارآگاه» انجام می دادند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته با تشریح زوایای مختلف پرونده «تهبکاران مخوفی که کارآگاه قلابی بودند!» گفت: اواخر سال گذشته، پرونده ای در پلیس آگاهی خراسان رضوی زیر ذره بین تحقیقات رفت که محتویات آن نشان می داد افرادی با ورود به منزل یک زن رمال در حاشیه شهر، طلا و جواهرات، گوشی تلفن، آلات و ادوات رمالی وحتی ضبط صوت و باندها را به سرقت برده اند.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: ماجرای این سرقت زمانی اهمیت مضاعفی پیدا کرد که اظهارات مال باخته پرده از شگرد تبهکاران با جعل عنوان «کارآگاهان پلیس آگاهی» برداشت.

این زن میان سال در بیان جزئیات ماجرای دستبرد صبحگاهی به منزلش گفت: حدود ساعت 9 بود که افرادی بی‌سیم به دست و در حالی که کارت شناسایی هم داشتند، وارد منزلم شدند و گفتند که شما طلا و جواهرات سرقتی از مردم گرفته اید و ما هم برای آن که آبروی شما در محل حفظ شود با لباس شخصی آمده ایم! شاکی پرونده همچنین ادامه داد: یکی از آن ها که خود را «سروان حسینی» معرفی می کرد از من خواست تا همه طلاهایم را با فاکتور خرید آن، برایشان بیاورم!

من هم که خیلی ترسیده بودم، با دستانی لرزان همه طلاهایم را با فاکتور به آن ها دادم اما آن ها باز هم قانع نشدند و گوشی تلفن، ضبط و باند، کتاب ها و لوازم رمالی را هم برداشتند و حتی می خواستند النگوهایم را نیز قیچی کنند که با التماس من منصرف شدند. آن ها که مدعی بودند از کارآگاهان پلیس آگاهی هستند به من گفتند باید طلاها و لوازم را برای بررسی دقیق با خودمان ببریم چرا که آن ها سرقتی هستند و شما هم فردا باید به دادگاه بروی تا تکلیف اموال مسروقه مشخص شود.

در عین حال من هم که با «رمالی» کار خلاف قانون می کردم از این ماجرا وحشت زده شدم به گونه ای که بعد از رفتن آن ها، بیهوش شدم و تا شب کف اتاق افتاده بودم. وقتی به هوش آمدم با پلیس 110 تماس گرفتم و تازه فهمیدم که آن ها «کارآگاه قلابی» بودند! و... .

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به دستورات ویژه و تاکید سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی سرزمین خورشید) برای پیگیری و ریشه یابی این پرونده حساس اضافه کرد: با توجه به این که جعل عنوان «پلیس» برای ارتکاب جرم، موجب خدشه به اعتماد مردمی می شود، بی درنگ رسیدگی تخصصی به این پرونده در اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و با هدایت مستقیم سرهنگ مرادی (رئیس اداره مبارزه با سرقت) آغاز شد و گروه ویژه ای از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن در حالی وارد رصدهای اطلاعاتی شدند که برخی پرونده های دیگر در مراکز انتظامی با جعل عنوان «کارآگاهان پلیس آگاهی» تشکیل شده بود اما شگردها و نوع تبهکاری مجرمان تفاوت هایی اساسی با عاملان دستبرد به منازل داشت.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با انجام یک سری تحقیقات غیرمحسوس و اطلاعاتی، مشخص شد که دزدان طلا، از یک خودروی پراید برای عزیمت به محل ارتکاب جرم در خیابان شهید غلامی استفاده کرده اند که هیچ کس از این موضوع اطلاعی نداشت چرا که سارقان خودرو را چند کوچه بالاتر از محل وقوع جرم پارک کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه شفیع زاده ادامه داد: پس از چند ماه بررسی های ویژه درباره خودروهای پرایدی که در اطراف محل وقوع جرم تردد داشتند، بالاخره مشخصات کامل خودرو با استفاده از تجهیزات پیشرفته و فناوری های نوین پلیسی به دست آمد و در نهایت کارآگاهان با کسب دستورات ویژه و به کارگیری راهنمایی های قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) موفق شدند مالک خودروی پراید را در یکی از مناطق حاشیه ای شهر شناسایی و دستگیر کنند اما این متهم که «غلام عباس- ح» نام دارد پس از انتقال به مقر انتظامی، خود را بی گناه معرفی کرد و مدعی شد که در هیچ جرمی نقشی نداشته است و کارآگاهان او را به اشتباه دستگیر کرده اند.

کارآگاه ارشد و با تجربه پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: با انکارهای نخ نمای مالک پراید، بررسی های فنی و ارتباط های پنهانی وی با افراد دیگر زیر کنکاش های اطلاعاتی قرار گرفت و مشخص شد که او در روز و ساعت ورود صبحگاهی به منزل زن رمال، با فرد 31 ساله سابقه داری به نام «حمید- ی» در ارتباط بود.

به همین دلیل و با هماهنگی های قاضی شعبه 401 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، متهم دیگر پرونده نیز دستگیر شد و شاکی پرونده آن ها را شناسایی کرد.سرهنگ شفیع زاده گفت: بدین ترتیب تحقیقات گسترده ای به سرپرستی سرهنگ «جعفرزاده» (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) در این باره آغاز و زوایای وحشتناکی از تبهکاری های دیگر این باند مخوف فاش شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف بی‌سیم و تجهیزات قلابی پلیسی به همراه مقادیر زیادی طلاهای سرقتی از مخفیگاه اعضای این باند مخوف افزود: بررسی های بیشتر درباره ابعاد دیگر این پرونده حساس نشان داد که متهمان معتاد در زورگیری های وحشتناک از رانندگان پژو و پراید در مشهد نیز نقش دارند و تعدادی خودرو را با تهدید به مرگ رانندگان به سرقت برده و اوراق کرده اند.

وی گفت: واکاوی پرونده با توجه به اعترافات متهمان بیانگر آن بود که اعضای این باند در پمپ بنزین های بزرگراه امام علی و صد متری فجر حضور می یافتند و زمانی که راننده رمز کارت خود را برای پرداخت هزینه بنزین یا گاز به متصدی جایگاه سوخت می گفت یا خودش رمز را در دستگاه کارت خوان به ثبت می رساند، یکی از اعضای باند آن رمز را حفظ می کرد و سپس با معرفی خود به عنوان «کارآگاه پلیس آگاهی» از راننده می خواست بی سروصدا درون خودرو بنشیند چرا که خودروی وی مشکل دارد و دستور توقیف آن صادر شده است. آن ها با این ترفند و به بهانه انتقال خودرو به پلیس آگاهی، راننده را به خیابان های خلوت می کشاندند و سپس با گذاشتن چاقو زیر گلوی راننده، او را از خودرو بیرون می انداختند و بدین ترتیب سرقت های زیادی را مرتکب شده اند.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده ادامه داد: همچنین بررسی های تخصصی کارآگاهان زبده دایره جرایم خشن نشان داد که متهمان در برخی از سرقت ها، راننده را وادار به خرید کالا از مغازه ها می کردند و با حفظ رمز کارت بانکی، اموال او مانند تلفن همراه، وجوه نقدی، کارت بانکی و... را می ربودند و سپس با مراجعه به فروشگاه های دیگر و با خرید کالا، به حساب بانکی طعمه های خود نیز دستبرد می زدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که تحقیقات درباره جرایم مخوف اعضای این باند خطرناک و دستگیری دیگر افراد مرتبط با آنان همچنان ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: به محض این که فردی به عنوان ماموریت خود را از نیروهای انتظامی یا نظامی معرفی کرد، با پلیس 110 تماس بگیرند تا ماموریت آنان تایید شود در غیراین صورت یقین بدانند که با تبهکاران و سارقان روبه رو شده اند.

سرهنگ شفیع زاده همچنین به رانندگان و متصدیان جایگاه های سوخت و دیگر مراکز تجاری نیز هشدار داد: هنگام ثبت رمز در دستگاه های کارت خوان یا بیان رمز برای استفاده متصدیان مراکز تجاری به دقت مراقب اطراف خود باشید و به صورت پنهانی رمز را وارد یا آن را به آرامی برای متصدی بازگو کنید که هدف سوء استفاده تبهکاران قرار نگیرید.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که اعضای این باند تاکنون به 11 فقره سرقت از رانندگان و 12 فقره دستبرد به منازل با جعل عنوان کارآگاه پلیس آگاهی اعتراف کرده اند، در تشریح شگرد تبهکاران مخوف گفت: متهمان در صبحگاهان وارد منازلی می شدند که از قبل شناسایی کرده بودند چراکه در این ساعات مردان به سرکار می رفتند و زنان خانه دار در منزل تنها بودند.

بنابراین شهروندان قبل از آن که به افراد لباس شخصی یا حتی در پوشش انتظامی اعتماد کنند حتما مراتب را به نیروی انتظامی اطلاع دهند و در صورتی که ماموران از تماس آن ها با پلیس 110 جلوگیری کردند به هیچ وجه با آنان همکاری نکنند و به نوعی همسایگان یا اطرافیان را برای تماس با نیروی انتظامی مطلع کنند.این مقام مسئول در نیروی انتظامی همچنین از شهروندان خواست چنان چه با این شگرد طعمه تبهکاران و سارقان شده اند، برای شناسایی متهمان به پلیس آگاهی خراسان رضوی در ابتدای رضاشهر مشهد مراجعه کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرقت های مخوف کارآگاهان قلابی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..