تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس سازمان بهزیستی: غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری می شود

رئیس سازمان بهزیستی: غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری می شود

جامعه > خانواده - ایرنا نوشت: رئیس سازمان بهزیستی گفت: برای کاهش معلولیت ها در کشور، غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری می شود.

انوشیروان محسنی ‌بندپی شنبه شب در حاشیه دیدار با کارکنان بهزیستی سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: سالانه بالغ بر 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند که با اجرای طرح غربالگری ژنتیک از تولد نوزادان معلول جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: رویکرد سازمان بهزیستی تقدم پیشگیری بر درمان است و مجلس با پیشنهاد دولت برای اجرای طرح غربالگری ژنتیک ازدواج موافقت کرده است.
محسنی ‌بندپی گفت: در برنامه ششم توسعه به سازمان بهزیستی تکلیف شده تا موضوع غربالگری شنوایی سنجی را به بالای 95 درصد برساند.
وی ادامه داد: استاندارد کردن، کیفی بخشی خدمات به معلولان و مراقبت در منزل جزو مهم ترین اولویت های سازمان بهزیستی است و به این منظور در برنامه ششم توسعه آخرین دستاوردهای روز دنیا در کیفیت بخشی خدمت به این قشر لحاظ می شود.
رئیس سازمان بهزیستی افزود: تامین مسکن از خواسته های بحق معلولان است و این سازمان برای خانواده هایی که 2 معلول و بیشتر از آن دارند هیچ محدودیتی در واگذاری مسکن ندارد.
وی گفت: برای ساخت مسکن معلولان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی 150میلیون ریال، سازمان بهزیستی 100 میلیون ریال و خیرین مسکن ساز نیز 50 میلیون ریال کمک می کنند.
محسنی ‌بندپی ادامه داد: میزان این تسهیلات در برنامه ششم توسعه برای خانوارهای با بیش از 2 معلول 200 میلیون ریال افزایش پیدا می کند.
وی گفت: هم اکنون 46 هزار مسکن برای معلولان در حال ساخت است و بیش از 12 هزار نفر از خانواده های با بیش از 2 معلول متقاضی مسکن هستند.
رئیس سازمان بهزیستی افزود: بنیاد برکت نیز واحدهای مسکونی در حال ساخت برای معلولان را که 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، تکمیل می کند.

2323




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس سازمان بهزیستی: غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..