تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انواع جراحی های زیبایی و ترمیمی فک و پزشک جراح آن

تناسب و تقارن صورت یکی از بارزترین نشانه‌های زیبایی است. شاید در گذشته نمی‌توانستیم برخی از ناهنجاری‌هایی که بعضا مادرزادی هم بوند را درمان کنیم، اما به لطف پیشرفت پزشکی، این ناهنجاری‌ها قابل رفع هستند. یکی از مشکلاتی که اغلب آزاردهنده است، مشکلات فک است. به همین دلیل امکان انواع جراحی فک توسط متخصص فک فراهم شده است. اما در این مطلب قرار است بیشتر در خصوص جراحی فک و جراحان آن صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

جراحی فک جراحی فک چیست؟

یکی از رایج‌ترین جراحی‌هایی که بر روی صورت انجام می‌شود، جراحی فک است. این جراحی را با عنوان جراحی ارتوگناتیک هم می‌شناسند. جراحی فک بی‌نظمی‌ استخوان‌های فک را اصلاح کرده و فک‌ها و دندان‌ها را مجددا مرتب می‌کند.

این مرتب شدن به بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کند. همچنین اصلاحات صورت گرفته ظاهر شما را نیز بهبود می‌بخشد.

اگر مشکلات مربوط به فک داشته باشید و تنها با ارتودنسی مشکل رفع نشود، جراحی فک می‌تواند یک گزینه اصلاحی خوب باشد. در بیشتر موارد، قبل از جراحی و در دوران نقاهت پس از جراحی و تا زمانی که فک کامل درست شده و دندان‌ها اصلاح شوند، بریس‌های ارتودنسی روی دندان‌هایتان باقی خواهد ماند.

مدت باقی ماندن این بریس‌ها از 6 ماه تا 12 ماه کاملا متغییر است. متخصص ارتودنسی شما می‌تواند با جراح فک و صورت‌تان از نظر درمانی هماهنگ بوده و با او همکاری کند.

متخصص جراحی فک و صورت از تخصص های پزشکی است که در ترمیم و بهبود ظاهر فک تخصص دارد و با انجام عمل جراحی فک که کاملا تخصصی و مختص همین رشته است، مشکلات ظاهری و آسیب دیدگی فک را برطرف می کند. افرادی که فک آنها دچار آسیب دیدگی نباشند هم می‌توانند برای عمل زیبایی و زاویه دادن به فک به متخصص جراحی فک و صورت مراجعه کنند.

نکته مهم در مورد جراحی فک این است که بهترین زمان برای جراحی، پس از توقف رشد است. برای خانم‌ها سنین 14 الی 16 سال و برای آقایان 17 الی 21 سال بازه زمانی مناسبی است.

جراحی زیبایی فک توسط چه پزشکی انجام می شود؟

برخی از ناهنجاری‌های فک و دندان به کمک ارتودنسی رفع می‌شود. اما گاهی مشکل به قدری وخیم است که نیاز به جراحی دارد. این جراحی توسط جراح فک و صورت انجام می‌شود. برای موارد زیبایی نیز جراح دهان و فک یا همان فک و صورت کار جراحی زاویه سازی را نجام می‌دهد.

در انتخاب بهترین جراح فک و صورت برای جراحی فک باید دقت بیشتری داشته باشید. از آن‌جایی که جراحی یک روش دائمی است، عوارض آن می‌تواند بسیار جدی باشد. پس حتما به نمونه کارهای جراح و مجوزهای جراحی توجه داشته باشید. مجوزهای پزشک نشان می‌دهد، آموزش‌های لازم برای جراحی را دیده است. آقایان برای انتخاب جراح باید به تجربه پزشک در جراحی آقایان دقت کنند. انتخاب جراحی که برای آقایان جراحی زاویه سازی فک انجام نداده است، ریسک بالایی دارد.

اما جراح پلاستیک بینی و صورت نیز نقش زیادی در این امر دارد. اگر هدف از زیبایی فک کوچک کردن چانه، مثلثی کردن فرم صورت، زاویه‌دار کردن فک و … باشد نه اصلاح مشکلات آن، اینجاست که جراح پلاستیک بینی و صورت دست به کار می‌شود.

تفاوت زاویه دهی به فک و جراحی فک آسیب دیده

اگر زاویه دهی و جراحی فک آسیب دیده را به دو نوع جراحی تقسیم کنیم، بهتر می‌توانیم به تفاوت بین این دو اشاره کنیم. ابتدا لازم است بدانید که دو پزشک متفاوت این کار را انجام می‌دهند.

در مورد اول، زاویه دهی صورت توسط پزشکی انجام می‌شود که دوره پزشکی عمومی را گذرانده و در زمینه اتولارینگولوژی تخصص داشته و بورد تخصصی خود را در این رشته گرفته است. زاویه دهی فک نوعی عمل زیبایی به حساب می‌آید.

متخصص چربی صورت را تخلیه کرده و به کمک پروتز و تزریق چربی، صورت را به صورتی که فرد می‌خواهد فردم دهی می‌کند. زاویه سازی فک هم در خانم‌ها و هم در آغایان پرطرفدار است.

اما جراحی فک آسیب دیده کاملا متفاوت است. برخی از مشکلات و آسیب‌ها ممکن مادرزادی بوده و یا بعدا به وجود بیایند. مثلا کوتاهی فک، بزرگ یا کوچک بودن یک یا هر دو فک و یا جلو یا عقب بودن فک‌های صورت مشکلات مادرزادی هستند. اما مثلا شکستگی فک بالا یا پایین حادثه است. در هر حال، فرد بدون شک نیازمند جراحی  خواهد بود.

جراحی فک آسیب دیده

جراحی که این کار را انجام می‌دهد، بیان کردیم که جراح فک و صورت است. این جراح مشکلاتی مانند فک نامرتب، دندان عقل نهفته، ترمیم دها، سرطان سر و گردن و ایمپلینت‌های دندانی را انجام می‌دهد.

جراح فک و صورت پزشکی است که 4 سال در دانسکده دندانپزشکی تحصیل کرده و سپس یک دوره رزیدنتی 4 الی 6 ساله را برای تخصص جراحی دریافت می‌کند. او در حین دروه‌های خود با مهارت‌هایی مانند بیهوشی و کنترل درد هم آموزش می‌بینید.

این جراحی بسیار حساس است زیرا هیچ جراح و متخصصی نمی‌تواند به طور قطع بیان کند که نتیجه 100 درصدی است.

اما نتیجه کار یک جراح فک و صورت خوب، قطعا بسیار بهتر است یک جراح است که تخصص و تجربه کافی را ندارد.

در موارد حاد که مشکلات فک و جراحی آن بسیار پیچیده است، بعد از عمل، دندانپزشک و متخصص اتولارینگولوژی نیز به بهبود فک و وضعیت دندان‌ها کمک می‌کنند.

به خصوص اگر فک نیازمند کاشت و یا کشیدن دندان‌ها و یا مرتب شدن به کمک ارتودنسی باشد.

هر دوی عمل‌هایی که بیان کردیم دوره نقاهت داشته و باید به طور مرتب تحت نظر پزشک خود باشید تا بهبودی کامل حاصل شود.

چه افرادی نیاز به عمل زاویه سازی فک دارند

در کنار این که برخی ممکن است برای زیبایی بیشتر صورت بخواهند عمل زاویه سازی فک انجام دهند، انجام این عمل برای برخی دیگر کاملا واجب است. برخی از افراد که نیازمند این عمل هستند شامل موارد زیر‌اند.

افرادی که فک کوتاهی داشته و فک در واقع عقبرفتگی دارد. این افراد به عمل زاویه سازی فک نیاز پیدا می‌کنند. هم فک به جلو کشیده می‌شود و هم این که زاویه مورد نیاز و متناسب با صورت به آن اضافه می‌شود. افرادی که گونه‌های لاغری دارند، برای متناسب سازی بیشتر صورت خود از این عمل استفاده می‌کنند. برخی از خانم‌ها فک پهن و به اصطلاح مردانه‌ای دارند. آن‌ها نیز برای رفع این مشکل می‌توانند از عمل زاویه سازی فک استفاده کنند. در نهایت این عمل بری افرادی که گونه‌های چاق، فک عریض، فک مربعی و چانه دایره‌ای دارند هم بسیار مناسب خواهد بود.

زاویه سازی فک با جراحی مناسب افرادی است که با زاویه سازی جزئی به نتیجه دلخواه نمی‌رسند. پوست این افراد در ناحیه گردن و فک بسیار شل است و با روش‌های غیرجراحی نمی‌توان آن را برطرف کرد. با استفاده از جراحی فک می‌توان در چانه و فک تغییراتی ایجاد کرد.

عمل جراحی فک

عمل جراحی فک یک عمل سنگین محسوب می‌شود. در این روش با تراشیدن استخوان اندازه فک را کوچک می‌کنند. اما در صورتی که نیازی به تراشیدن استخوان نباشد، می‌توان از روش‌های دیگر جراحی برای حذف چربی یا حجم‌دهی این ناحیه استفاده کرد. علاوه بر این روش سه روش جراحی زاویه سازی صورت به صورت کم‌تهاجم وجود دارد. جراح زیبایی با توجه به آناتومی صورت شخص و میزان چربی در این ناحیه مناسب‌ترین تکنیک را انتخاب می‌کند.

سخن آخر

ما در این مطلب به طور کلی جراحی زیبایی و ترمیمی فک اشاره کرده و بیان کردیم که چه متخصصانی بر روی این دو جراحی کار می‌کنند. همچنین در مورد تفاوت این دو صحبت کرده و بیشتر در مورد مشکلات فک و ناهنجاری‌های آن صحبت کردیم. در نهایت اگر احساس می‌کنید که به جراحی فک یا جراحی زیبایی و زاویه سازی فک نیاز دارید، از طریق سایت https://doctoreto.com  با یک متخصص صحبت کرده و مشاوره دریافت کنید. متخصص فک و صورت در این زمینه شما را راهنمایی کرده و بیشتر با شما در این مورد صحبت خواهد کرد.

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انواع جراحی های زیبایی و ترمیمی فک و پزشک جراح آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..