تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیگنال برجام در بازار ارز تهران/ دلار عقب نشست

بازار ارز و طلای تهران در اولین روز این هفته شاهد عقب نشینی قیمت دلار ،  قیمت سکه و  قیمت طلا بود.  قیمت دلار در بازار امروز شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ نسبت به روز پنجشنبه  گذشته ۲۱۰ تومان پایین تر بود و با ۲۷ هزار و ۷۴۰ تومان معامله شد. در بازار متشکل ارزی  هم قیمت دلار امروز افت کرد.  قیمت دلار در این بازار امروز ۷۹ تومان کاهش یافت و با ۲۶ هزار و ۱۸۰ تومان معامله شد.  

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟  

صرافی ملی هم  امروز شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰  قیمت دلار و قیمت یورو را برای خرید و فروش اعلام کرد.  بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۵,۹۹۰ (بیست و پنج هزار  و  نهصد و نود تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۶,۵۱۵  (بیست و شش هزار وپانصد و پانزده  تومان) اعلام شد. همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو  ۲۹,۱۰۴ (بیست و نه هزار وصد و چهار تومان) و قیمت فروش یورو  ۲۹,۶۹۱ (بیست و نه هزار و ششصد و نود و یک  تومان) است.

قیمت درهم پایین رفت

قیمت درهم در بازار ارز  امروز همزمان با کاهش قیمت دلار پایین رفت. درهم امروز ۷۰ تومان از عصر روز پنجشنبه  گذشته ارزان تر بود و با ۷ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد  ۲۷ هزارو ۹۸۸ تومان به دست می‌آمد که اندکی نسبت به قیمت  دلار در بازار بالا تر بود.  

افت قیمت سکه و طلا 

قیمت اونس طلا در بازار جهانی امروز ۳ دلار کاهش یافت و با ۱۸۱۸ دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت سکه امامی نزولی بود.  قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان ارزان تر آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بود. این فلز زرد رنگ امروز بر روی ۱ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.  قیمت سکه هم امروز با ۱۲ میلیونو ۳۱۵ هزر تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه گذشته افت ۹۰ هزارتومانی را نشان می دهد.  با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱  میلیون و ۸۷۳ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۳.۷۲ درصد بود.

سیگنال های مثبت و منفی برجام در بازار ارز تهران 

بازار ارز تهران همچنان به مذاکرات هسته ای  وین چشم دوخته است  و اخبار برجام در بازار دلار به زیر ذره بین معامله گران نرخ ارز رفته است.  

روز گذشته یک منبع در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین اتریش به شبکه خبری المیادین خبر داد که اختلافات در مذاکرات کاهش یافته و به نقاط معدودی منحصر شده‌اند. یکی از این اختلاف‌ها بر سر درخواست ایران برای اخذ تضمین در خصوص عدم خروج مجدد آمریکا از توافق است.  

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در کنفرانسی خبری پس از نشست غیررسمی شورای روابط خارجه در فرانسه گفت که احتمال حصول توافق بر سر برنامه جامع اقدام مشترک با ایران وجود دارد. وی ادامه داد: به نظرم ما داریم به پایان فرایند بسیار طولانی می‌رسیم که من و همکارانم را مشغول کرده بود.

بورل افزود: اما جو حال حاضر از زمان پیش از کریسمس بهتر است. قبل از کریسمس من بدبین بودم اما امروز به نظرم حصول توافق امکان‌پذیر است. ما باید به کارمان سرعت ببخشیم چراکه اگر ایران قدرت هسته‌ای شود چیزی برای مذاکره باقی نمی‌ماند چراکه توافق می‌خواهد جلوی همین کار را بگیرد.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم  دربار برجام  گفت:  «زمان حساسی است، با آنکه پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین حاصل شده است. اگر به زودی به تفاهم و بازگشت به پایبندی دوجانبه [به برجام] نرسیم مجبور خواهیم شد مسیر متفاوتی را بررسی کنیم.»

۲۲۳۲۲۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیگنال برجام در بازار ارز تهران/ دلار عقب نشست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..