تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اخلاص در عمل؛ مؤلفه اصلی خدمت مدیران و مربیان آموزشی

حجت‌ الاسلام ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی در گردهمایی فعالان طرح چهره به چهره که روز گذشته ۲۴ دی‌ماه در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه طرح چهره به چهره از سال 1380 و به ابتکار حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در تهران آغاز به کار کرد، گفت: به‌تدریج این طرح در نقاط مرزی نیز تداوم یافت و امروز در سراسر کشور اجرا می‌شود و بالغ بر ۲ هزار مربی در این طرح همکاری داشته و همچنین حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز در گروه سنی ۱۱ تا ۱۸ سال، تحت پوشش طرح قرار دارند.

وی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: باتوجه به همین موضوع، همه دستگاه‌ها مکلف شدند تا ورود معناداری به این برنامه پیدا کنند. در همین راستا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با عنوان چکامه شروع به کار کرده و طی دو سال اخیر با تشکیل حلقه‌های تربیتی شتاب گرفته است. طرح چهره به چهره در استان گیلان نیز فعالیت مطلوبی داشته و باید بیش از پیش گسترش یابد و به‌عنوان یک الگوی ملی مطرح شود.

رئیس شورای سیاستگذاری طرح چهره به چهره با اشاره به نکاتی تربیتی و مدیریتی، بیان کرد: مدیران و مربیان باید در کار خود، اصولی را رعایت کنند که نخستین آن‌ها اخلاص در عمل است. اخلاص به این معناست که کار، برای رضای خدا باشد که همین باعث می‌شود عمل ما اثری ماندگار در پی داشته‌ باشد. محبت و دلسوزی نیز دیگر مؤلفه مهم در امور تربیتی و مدیریتی است. اگر در برخورد و رفتار با مخاطب، محبت و دلسوزی به وی منتقل شود بسیاری از مسائل و مشکلات مرتفع خواهد‌ شد.

سلیمانی حسن خلق را رمز موفقیت مدیران دانست و تصریح کرد: مدیران و مربیان باید ضمن دارا‌بودن اخلاق حسنه، در هرکاری استقامت و پایداری داشته‌ و از موانع و سختی‌ها هراس نداشته و عبور کنند. در مباحث مدیریتی همواره باید یادگیری را در دستور کار قرار دهیم و ضمن ارتقای دانش و معلومات خود با توجه به در نظر گرفتن چشم‌اندازها، پویا بوده و متوقف نشویم.

رئیس شورای سیاستگذاری طرح چهره به چهره، عامل به گفتار بودن را از دیگر صفات مدیران برشمرد و افزود: عدم تبعیض بین مخاطبین، شفاف بودن با مردم، نظم و انضباط، آراستگی و وارستگی از دیگر ویژگی‌هایی است که باید مورد توجه همگان به‌ویژه افراد فعال در حوزه تربیتی قرار گیرد. همچنین مربیان باید توجه به نعمت‌های الهی و نعمت‌شماری را مدنظر قرار داده و به مخاطبین خود یادآور شوند.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اخلاص در عمل؛ مؤلفه اصلی خدمت مدیران و مربیان آموزشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..