تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقدام قاچاقچی‌ها برای هک‌کردن سامانه گمرک شکست خورد

سخنگوی گمرک با اشاره به برخورد با تخلیه غیرقانونی تعدادی کانتینر لوازم آرایشی و پوشاک ترانزیت در داخل کشور گفت: با افزایش استفاده از ابزار‌های نوین، امکان تخلف برای قاچاقچیان به حداقل رسیده، لکن موفقیت در مبارزه با قاچاق نیازمند به تشدید برخورد با متخلفان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید روح‌اله لطیفی با اشاره به اعلام هشدار گمرک باشماق (مریوان) درخصوص کالاهای ترانزیتی اظهار کرد: تعدادی کانتینر لوازم آرایشی و پوشاک که قرار بود به صورت ترانزیتی از کشور خارج شوند، اما در داخل کشور تخلیه شده بود، کشف و به مراجع قضایی ارجاع شد و گمرک علیه شرکت‌های ذی‌مدخل حمل و ترانزیت کالا به مقام قضایی اعلام جرم کرد.

وی توضیح داد: از شهریور امسال با رصد و کنترل مدیر گمرک باشماق و همکاران فن‌آوری اطلاعات در حملات هکرها به سرورها، گزارشی مبنی بر احتمال تغییرات در کالا یا بروز اتفاقاتی در مسیر تردد کالاهای عبوری به ستاد گمرک برای رصد محموله‌های ترانزیتی در داخل کشور که خارج از کنترل گمرک است ارائه شد و برهمین اساس محموله‌های مختلف ترانزیتی زیر نظر گرفته شد.

به گفته سخنگوی گمرک، در رصدهای مبدأ و مقصد گمرک، محموله مبلمان ترانزیتی زیر نظر گرفته شد و هفت محموله مبلمان خارجی (پنج محموله لطف‌آباد و دو محموله باشماق) که می‌بایست از خاک کشور عبور و خارج می‌شد توسط ستاد گمرک و یگان‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق این سازمان قبل از خروج از کشور شناسایی و پس از تطبیق تصاویر ورود کالا و بررسی پلمب‌های کانتینرها، مشخص شد که محموله مبلمان خارجی با مبلمان داخلی در داخل کشور عوض شده است، گمرک نیز علیه شرکت‌های مورد نظر اعلام جرم کرد و پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

لطیفی درخصوص کشف جدید کالاها بیان کرد: با کشف موفق گمرک در قضیه مبلمان، قاچاقچیان از این روش ناامید شده و در جدیدترین اقدام، روش هک سامانه و نفوذ و رخنه به فرآیندهای گمرکی با روش‌های متخلفانه سایبری را دنبال کردند و بارها به سرور‌های گمرک حمله هکری داشتند، اما به دلیل لایه‌های پیچیده در سرورها و برنامه‌ها و روترهای سامانه گمرک، امکان ورود به سامانه‌های گمرکی برایشان میسر نشد تا اینکه به صورت محلی و با اتصال به شبکه محلی به دنبال کنترل رایانه‌ها از طریق به دست آوردن رمز ورود بودند به طوری که یک بدافزار را وارد شبکه محلی می‌کنند و چند رمز ورود را به دست می‌آورند تا با اتصال به شبکه محلی مدیریت رایانه‌های در محل را بدون جای کارکنان در اختیار بگیرند و در زمانی که کاربران بی‌اطلاع یا در محل کار نبودند قاچاقچیان اقدامات خود را انجام می‌دادند.

وی اظهار کرد: در این حین ناجا که بعد از اعلام جرم قبلی گمرک علیه قاچاقچیان از مسیر ترانزیت، رصد و تعقیب کالاهای ترانزیتی را در داخل کشور دنبال می‌کرد متوجه تایید سیستمی یک محموله مبلمان می‌شود و با هماهنگی با گمرک، تیم فن‌آوری اطلاعات از ستاد گمرک به مرز اعزام می‌شود و در اسرع وقت روش جدید قاچاقچیان، شناسایی و به سرعت راه‌های نفوذ آنها مسدود می‌شود و دو کیس که با اتصال شی خارجی آلوده به بدافزار شده بود از مدار خارج می‌شود.

سخنگوی گمرک گفت: به دلیل سرعت در شناسایی فقط چند کانتینر لوازم آرایشی و پوشاک که قرار بود به صورت ترانزیتی از کشور خارج شود امکان تخلف پیدا می‌کنند که توسط گمرک، کشف و به مراجع قضایی ارجاع 

شد.

لطیفی افزود: کنترل و نظارت در طول مسیر ترانزیت با سایر سازمان‌های مسئول به ویژه ناجا است و در همین راستا گمرک در آبان ماه، طی مکاتبه‌ای با رئیس ‌ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر این موضوع یعنی لزوم توجه سازمان‌های مسئول در طول مسیر تاکید کرده است. وی تصریح کرد: با افزایش استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل‌های نامحسوس و غیرفیزیکی و بهره‌مندی از سامانه‌ها امکان تخلف و قاچاق برای قاچاقچیان به حداقل رسیده است، گمرک نیز به عنوان مرزبان اقتصادی در راستای مبارزه با قاچاق عزم جدی دارد اما برای موفقیت بیشتر نیاز به انجام وظایف سایر دستگاه‌ها در داخل کشور و تشدید برخوردها با متخلفان است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقدام قاچاقچی‌ها برای هک‌کردن سامانه گمرک شکست خورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..