تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ان‌بی‌سی: ترامپ «رکس تیلرسون» را به عنوان وزیر خارجه برگزید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «ان‌بی‌سی» روز شنبه به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا «رکس تیلرسون» را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور برگزیده است.

تیلرسون ۶۴ ساله مدیر اجرایی «اکسون موبیل» غول نفتی آمریکا است و روابط بسیار نزدیکی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دارد.

ان‌بی‌سی البته نوشته است که ترامپ احتمالا فردا نظر نهایی خود را در مورد پست وزارت خارجه اعلام می‌کند و تا آن زمان نمی‌توان قاطعانه در مورد انتخاب تیلرسون صحبت کرد، اما در حال حاضر وی برای این سمت نهایی شده است.

انتخاب تیلرسون پس از چند هفته رایزنی گسترده ترامپ با گزینه‌های متعدد سمت وزارت خارجه صورت گرفت. پیش از این نام افرادی چون «رودی جولیانی»، «دیوید پترائوس»، «میت رامنی» و «زلمای خلیل‌زاد» و چندین نفر دیگر برای این پست مطرح شده بود.

بنا بر این گزارش، به احتمال زیاد «جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل به عنوان قائم مقام وزارت خارجه معرفی می‌شود.

بولتون دیدگاه‌هایی به شدت مخالف ایران دارد و بارها خواستار اقدام نظامی یا تغییر نظام ایران شده است.

«یان برمر» تحلیلگر برجسته آمریکایی در مورد انتخاب تیلرسون، در توئیتر نوشت: «بین آمریکایی‌ها، تیلرسون بهترین رابطه شخصی را با پوتین دارد. تغییرات بسیار بسیار بزرگی در راه است.»

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/U9WLBS



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ان‌بی‌سی: ترامپ «رکس تیلرسون» را به عنوان وزیر خارجه برگزید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..