تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهر تایید غیراوپکی‎ها بر توافق اوپک/پیش بینی افزایش قیمت نفت تا کانال 60 دلار

مجموع تولید نفت جهان با توافق وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، تا حدود یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش می‎یابد.

به گزارش  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)امروز در وین بر گزار شد که نتیجه آن حامل خبرهای خوبی برای تولیدکنندگان و در مجموع بازار نفت جهان است.

در نشست امروز توافق شد تا غیر اوپکی‌ها تولید نفت خود را در مجموع 562 تا 600 هزار بشکه در روز کاهش دهند ، همچنین  روسیه توافق کرد که تولید نفت خود را 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

از سوی دیگر براساس این توافق مکزیک نیز تولید نفت خود را  100 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد و قزاقستان نیز روزانه 50 هزار بشکه تولید نفت خود را پایین می‌آورد.

بر اساس این گزارش در نشست روز 30 نوامبر اوپک نیز اوپکی‌ها توافق کردند، تا مجموع تولید نفت خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند؛ به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این توافقات حاصل شده برای کاهش سقف تولید که در 8 سال گذشته بی سابقه بوده می تواند بازار نفت را سر و سامان دهد و قیمت ها را منطقی کند.

مهدی عسلی، مدیرکل سابق امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت تصمیم اخیر وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را گامی صحیح و سنجیده برای اعاده ثبات بازارهای نفت حول قیمت‎های قابل قبول دانست و افزود: توافق در نشست امروز وزیران کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در وین، به نفع اقتصاد جهانی خواهد بود.  

عسلی با اشاره به توافق نشست صد و هفتاد و یکم اوپک، افزود: چنانچه روسیه 300 هزار بشکه و غیراوپکی‌ها هم 300 هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهند، در عمل قیمت نفت تا کانال 60 دلار می‌رسد که این موضوع می‌تواند کسری بودجه کشورهایی مانند روسیه را جبران کند.

بر اساس این گزارش قیمت نفت خام برنت هم اکنون حدود 54 دلار و سبد نفتی اوپک هم بیش از 50 دلار اعلام شده است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهر تایید غیراوپکی‎ها بر توافق اوپک/پیش بینی افزایش قیمت نفت تا کانال 60 دلار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..