تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادامه بحران در کاخانه کاشی کویر یزد / کارگران: تا اعتصاب نکنیم دستمزد نمی دهند!

ساعت: 20:56 منتشر شده در مورخ: 1395/09/20 شناسه خبر: 973746

منابع خبری حاکی از ادامه وجود مشکلات کارگری در کارخانه کاشی کویر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، منابع خبری حاکی از ادامه وجود مشکلات کارگری در کارخانه کاشی کویر است.

اولین و بزرگترین کارخانه کاشی و سرامیک استان یزد چند سالی است که در بحران به سر می‌برد به طوری که بیش از دو سال است که در پرداخت دستمزد و مزایای کارگران خود با مشکل مواجه یوده و به صورت پراکنده و نامنظم پرداخت‌هایی به کارگران خود داشته و مبالغ هنگفتی معوقات کارگری دارد.

کارگران کارخانه کاشی کویر بارها به علت عدم دریافت حقوق و معوقات خود اعتصاب کردند و نهایتا به دلیل تشدید مشکلات مالی، نبود مواد اولیه، اعتصابات کارگری، قطع کردن آب و برق به دلیل بدهی، پلمپ دستگاه‌ها و سالن‌ها به دلیل بدهی‌ و علی رغم میانجی گری های مسئولین اداره کار عملا کارخانه به طور کامل تعطیل شد.

پس از مدت‌ها تعطیلی و کشمکش، رسانه‌ها از راه‌اندازی دوباره کارخانه و بکارگیری 400 تا 520 کارگر در این کارخانه خبر می‌دادند اما بررسی‌های بیشتر نشان داد مسئولین کارخانه برای بازگشت کارگران شرط بخشش حقوق و مزایای چهار ماه ( از دی ماه 94 تا فروردین 95) آنان را گذاشته‌اند و متاسفانه تعدادی از کارگران به دلیل شرایط سخت معیشتی و بازار کار با قبول این شرط به سر کار بازگشته‌اند.

بر اساس منابع خبری آگاه، بعد از راه‌اندازی دوباره این کارخانه نیز دیری نپایید که اوضاع به روال بد قبلی بازگشته است. پرداخت‌های نامنظم دستمزدها، اعتصابات کارگری و ... دوباره در کارخانه به امری معمول تبدیل شده و به گفته کارگران تا اعتصاب نکنند خبری از حقوق و دستمزد نیست.

بر اساس گفته‌های کارگران هنوز معوقات دستمزد کارگران از سال‌های قبل نیز پرداخت نشده است و تولیدات کارخانه نیز برای پرداخت بدهی‌ها به طلبکاران کلان و بزرگ داده می‌شود.

علی رغم همه قول‌های مسئولین برای احقاق حقوق حقه کارگران این کارخانه و کمک به راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی متاسفانه کارگران این کارخانه نه تنها به حقوق خود نرسیدند بلکه آن‌ها را مجبور به صرف نظر از بخشی از حقوق و دستمزد خود کرده‌اند.

در شرایط اقتصادی موجود که با حقوق کارگری به سختی امورات زندگی می‌گذرد، بسیاری از کارگران کارخانجات تولیدی از جمله کارخانه کاشی کویر ماه‌ها است که حقوق دریافت نکرده‌اند و با مشکلاتی چون بیماری، اجاره‌نشینی، هزینه های بالای زندگی مواجه هستند و به گفته خودشان  به معنای واقعی کلمه" ما گرسنه‌ایم"

انتهای پیام/ق

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادامه بحران در کاخانه کاشی کویر یزد / کارگران: تا اعتصاب نکنیم دستمزد نمی دهند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..