تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاخیر عرضه ایرپاد اپل یک قدم اشتباه برای این کمپانی است

با وجود گذشت سه ماه از زمان رونمایی ایرپاد بی‌سیم اپل که هم‌زمان با آیفون ۷ با مانور تبلیغاتی گسترده‌ای رونمایی شد، هنوز خبری از این محصول در بازار نیست.

با وجود گذشت قریب به ۳ ماه از زمان رونمایی ایرپاد بی‌سیم اپل که هم‌زمان با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی شد، هنوز خبری از عرضه‌ی این محصول به بازار نشده و به نظر می‌رسد اپل بهترین زمان برای فروش را که همان تعطیلات سال نو میلادی است، از دست خواهد داد.

کل کینارد، دانشجوی سال اول کالج است که از زمان رونمایی در انتظار عرضه‌ی ایرپاد بی‌سیم اپل به بازار است، اما وی اخیرا از این محصول ناامید شده و آن را از لیست خریدش به مناسبت سال نوی میلادی حذف کرده است.

همان‌طور که اشاره کردیم؛ اپل هنوز هدفون‌های بی‌سیم خود را راهی بازار نکرده است و می‌گوید هنوز به زمان بیشتری برای آماده‌سازی و عرضه‌ی این محصول نیاز دارد.

عدم عرضه‌ی ایرپاد بی‌سیم اپل را باید یک اشتباه بزرگ از جانب کاپرتینویی‌ها بدانیم که به‌ندرت از این کمپانی سر می‌زند. در ماه سپتامبر، فیل شیلر نایب‌رئیس ارشد بازاریابی اپل، هدفون‌ بی‌سیم این شرکت را به دلیل اتصال سریع به آیفون‌های این کمپانی و همچنین عمر باتری چهارساعته ستایش کرد.

در جریان برگزاری مراسم ماه سپتامبر، شیلر اعلام کرد این کمپانی ایرپاد بی‌سیم را از ماه اکتبر با قیمت ۱۵۹ دلار راهی بازار خواهد کرد. ماه گذشته اپل اعلام کرد .عرضه‌ی این محصول را به تأخیر می‌اندازد. این کمپانی اطلاعاتی در مورد تاریخ دقیق عرضه ایرپاد بی‌سیم و همینطور دلیل تأخیر ارائه نکرده است.

سخنگوی اپل در این رابطه می‌گوید:

ما اعتقادی به عرضه‌ی محصول پیش از آماده بودن آن نداریم. هنوز به زمان بیشتری برای عرضه‌ی ایرپاد به بازار و ارائه‌ی آن به مشتریان نیاز است.

همان‌طور که می‌دانید اپل در نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود، درگاه ۳.۵ میلی‌متری جک هدفون را حذف کرده است. عرضه‌ی ایرپاد بی‌سیم برای گوش دادن به موسیقی و پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی را باید به‌عنوان راهکاری برای جایگزین کردن جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری خواند.

با وجود تأخیر عرضه‌ی ایرپاد بی‌سیم آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس؛ محققان معتقدند این تأخیر، تأثیری در کاهش فروش نسل جدید آیفون‌های اپل ندارد. موسسه‌ی تحقیقاتی بارکلی اعلام کرد اپل تولید ایرپاد بی‌سیم خود را  از ماه جاری آغاز کرده است و تولید بیش از ۱۰ تا ۱۵ میلیون دستگاه از این محصول را در برنامه دارد. اپل سال گذشته در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۷۵ میلیون دستگاه آیفون راهی بازار کرده بود.

عدم عرضه‌ی این محصول تأثیر منفی بر عملکرد و نگرش کاربران آیفون ۷ گذاشته است؛ چراکه دارندگان آیفون ۷ نمی‌توانند هم‌زمان با شارژ کردن گوشی هوشمند خود به موسیقی گوش دهند و به‌طور کلی از ایرپاد استفاده کنند.

این برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۰ است که آیفون عرضه‌ی محصولش را به تأخیر انداخته است؛ اپل در سال ۲۰۱۰، نسخه‌ی سفید آیفون ۴ را با تأخیر راهی بازار کرد.

همان‌طور که اشاره کردیم، هنوز مشخص نیست دلیل تأخیر عرضه‌ی ایرپاد بی‌سیم اپل چیست. این محصول از تراشه‌ی جدید طراحی‌شده توسط اپل بهره می‌برد که از آن در دو هدفون دیگر از سری محصولات بیتس نیز استفاده شده است، از این‌رو نمی‌توان مشکل این تراشه را دلیل تأخیر در عرضه‌ی ایرپاد بی‌سیم اپل خواند.

منابع نزدیک به اپل مشکل را فنی خوانده‌اند و دلیل آن را در روش ارسال و ارتباط  مجزای دو گوشی ایرپاد با منبع صدا عنوان می‌کنند. اغلب هدفون‌های بی‌سیم به این روش کار می‌کنند که موج برای یکی از گوشی‌ها ارسال می‌شود و این گوشی موج دریافتی را برای گوشی دیگر ارسال می‌کند، حال آنکه اپل اعلام کرده است هر یک از گوشی‌های ایرپاد به‌صورت مستقل امواج مورد نیاز را از منبع صدا دریافت می‌کنند. در صورت ارسال یک سری موج برای هر یک از گوشی‌ها، باید از دوصدایی و هم‌زمان بودن صدای پخش‌شده اطمینان حاصل کرد. مشکل دیگر، حذف نویز و همچنین صدای پس‌زمینه در زمان استفاده از میکروفون و تفکیک صدای کاربر است.

تأخیر اپل در عرضه‌ی ایرپاد‌ بی‌سیم، عرصه را برای سایر تولیدکنندگان این محصولات آماده کرده است تا از پتانسیل موجود استفاده کنند. برای مثال می‌توان به کمپانی Bragi اشاره کرد که از فوریه سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از هدفون‌های بی‌سیم Dash را به فروش رسانده که بخش بزرگی از این فروش پس از رونمایی از آیفون ۷ و ایرپاد بی‌سیم اتفاق افتاده است.

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، اپل تصمیم دارد این محصول را بدون ریسک قطعی ارتباط یا کمبود موجودی، پس از تعطیلات سال نو و در ابتدای سال ۲۰۱۷ راهی بازار کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاخیر عرضه ایرپاد اپل یک قدم اشتباه برای این کمپانی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..