تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش 10 درصدی فرار از خدمت در نیروهای مسلح قزوین

ساعت: 18:35 منتشر شده در مورخ: 1395/09/20 شناسه خبر: 973662

دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین گفت:سازمان قضایی با آسیب‌شناسی در 16 حوزه بخشی از جرائم موجود در محیط‌های سربازی را کاهش داده و توانسته به‌صورت شناور 5 تا 10درصد کاهش جرائم داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، رحیم یونسی زرینی دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: عدالت کیفری به تنهایی نمی‌تواند به کاهش جرائم کمک کند بلکه در کنار عدالت ترمیمی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. 

وی گفت: امروز جمعیت کیفری زندان‌های عمومی جمعیت نگران‌کننده‌ای است و ظرفیت مجرمان از ظرفیت زندان‌ها بسیار بیشتر است، لذا ضرورت دارد بسترهای لازم جهت کاهش جرائم فراهم شود.

دادستان نظامی سازمان قضایی استان بیان کرد: یکی از افتخارات نظام قضایی جمهوری اسلام ایران در قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح منتفی شدن مجازات شلاق است.

یونسی زرینی عنوان کرد: نظام کیفری به سمت جایگزین مجازات اعم از آزادی مشروط، معافیت از کیفر و تعلیق مجزات رفته است تا مجرمان به جای اینکه در زندان به بطالت عمرشان را بگذرانند فعالیت مفیدی در جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجمع بزرگ سالیانه پیشگیری از جرم در هفته جاری برگزار خواهد شد عنوان کرد: همایش پیشگیری از جرم با محور" فرار از خدمت" با برنامه‌ها و کارگروه‌های تخصصی اجرا خواهد شد تا راهکارهایی جهت کاهش جرائم ارائه شود.

سازمان قضایی با آسیب‌شناسی در 16 حوزه بخشی از جرائم موجود در محیط‌های سربازی را کاهش داده است

دادستان نظامی سازمان قضایی استان با اشاره به جرائم دوران سربازی اظهار کرد: سازمان قضایی با آسیب‌شناسی در 16 حوزه بخشی از جرائم موجود در محیط‌های سربازی را کاهش داده و توانسته به‌صورت شناور 5 تا 10درصد کاهش جرائم داشته باشد. 
وی  تصریح کرد: در سازمان جرائم نیروهای مسلح بعضی جرائم ازجمله اعتیاد را نمی‌توان حل کرد اما تلاش می‌شود تا در محیط‌های سربازی با برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای این معضلات حل شود.
یونسی در ادامه تشریح کرد: زمینه های اصلاحی را برای سربازان فراهم شده است که سربازان به مرکزی برای مبارزه با اعتیاد مراجعه می‌کنند و بازگشت مجدد آنان بعد از سم زدائی به محل خدمت ایجاد خواهد شد و همچنین فرماندهان را برای ایجاد زمینه های اصلاحی به استفاده از حمایت های تشویقی سربازان همکاری لازم را دارند.

دادستان نظامی سازمان قضایی استان ابراز کرد: بسیاری از‌ مردم معتقد هستند که دادگستری تنها مرجع پیشگیری از جرائم است در حالی است که باید تمامی مجموعه‌ها و ارگان‌ها باید در این راستا فعالیت و همکاری کنند تا آمار جرائم کاهش یابد.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: باید فرهنگ کاهش جمعیت کیفری، فرهنگ بلوغ اجتماعی و همزیستی مسالمت آمیز در جامعه ایجاد شود و از برهکار و بزه دیده در راستای پیشگیری و کاهش جرائم استفاده کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش 10 درصدی فرار از خدمت در نیروهای مسلح قزوین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..