تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هفت سال از عمرم را صرف ساخت فیلم «محمد (ص)» کردم/ تجلی آثار جشنواره پیامبر اکرم (ص) بر بیلبوردهای سطح شهر

ما شاهد هستیم که قرائت‌های نادرستی از اسلام در دنیا مطرح می‌شود؛ به همین جهت پرداخت به سیره محمد (ص) بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری دومین جشنواره پیامبر اکرم (ص) با موضوع مشخص «صلوات» در نگارخانه برگ با حضور مجید مجیدی رئیس جشنواره، مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهرداری و عیسی علیزاده رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شد.
 
مجیدی در این نشست اظهار داشت: یکی از برکات زندگی من این بود که هفت سال از عمرم را صرف فیلم محمد (ص) کردم.
 
وی افزود: ما در شرایط و جهانی زندگی می‌کنیم که پر از تفسیرهای غلط و نگاه‌های نادرست نسبت به اسلام است. کلید اسلام هراسی در دنیا زده شده و ما شاهد هستیم که چه قرائت‌های نادرستی از اسلام در دنیا مطرح می‌شود؛ به همین جهت پرداخت به سیره محمد (ص) بیش از پیش احساس می‌شود.
 
مجیدی تصریح کرد: تاکنون حرکت‌های جمعی و جهانی گوناگونی در جهان اسلام برای قرائت درست و زیبا از جانب افراد گوناگونی ارائه شده است، یکی از این زبان‌ها در قالب زبان هنر متجلی می‌شود.
 
وی با اشاره به تشکیل بنیادی با عنوان پیامبر (ص) اظهار داشت: در همین راستا ما در صدد هستیم تا بنیادی را تحت عنوان بنیاد رسول (ص) راه‌اندازی کنیم و در آن به کارهای هنری در همه حوزه‌ها چون ادبیات، سینما، تئاتر و ... با موضوع اسلام و محمد (ص) بپردازیم و در راستای پیشبرد این هدف می‌توانیم از همه تشکل‌ها نیز استفاده کنیم.
 
کارگردان سینمایی «محمد (ص)» ادامه داد: در اولین دوره از جشنواره پیامبر به بهانه فیلم محمد (ص) برنامه‌ای را برگزار کردیم که لوگوی فیلم از بین آثار برگزیده آن دوره انتخاب شد و امسال نیز در حوزه خط و خط نقاشی دور دوم این جشنواره را تحت عنوان «مشق صلوات» در چهارم اردیبهشت و همزمان با مبعث رسول (ص) برگزار می‌کنیم. پس از آن برنامه‌ای داریم تا آثار را در کل ایران به نمایش بگذاریم.
 
وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره از اساتید بزرگی دعوت به عمل آمده تا کارها را داوری و انتخاب کنند. پس از این مرحله آثار منتخب علاوه بر یک نمایشگاه، در سطح تهران بر روی بیلبوردها به نمایش در‌می‌آیند.
 
در ادامه این نشست مجتبی موسوی با اشاره به برگزاری اولین دوره جشنواره پیامبر (ص) عنوان کرد: امسال دومین دوره از این جشنواره با عنوان مشق صلوات برگزار می‌شود.
 
وی افزود: همچنین در راستای برگزاری دور اول این جشنواره، اثر برگزیده آن به عنوان لوگوی فیلم محمد (ص) انتخاب شد.

مجیدی در ادامه در خصوص رویکرد بنیاد مذکور اظهار کرد: هدفمان در این بنیاد داشتن فضایی در جهت حمایت از تولید اثر توسط هنرمندان است و تلاش داریم تا با تشکیل این بنیاد بتوانیم، گام موثری در جهت حمایت از هنرمندان و تولید آثار اسلامی برداریم.

لازم به ذکر است که این بنیاد مرکز کاملا مستقلی از نهادهای دولتی و غیر‌دولتی است و از سازمان‌هایی چون سازمان زیباسازی در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی استفاده کرده‌ایم. امیدواریم هر چه زودتر این بنیاد به طور کامل راه‌اندازی شود.

وی در خصوص این جشنواره اظهار داشت: تلاش داریم تا در حوزه تجسمی این برنامه را به صورت دو سالانه برگزار کنیم و همچنین تمام آثار برگزیده این دوره در سطح شهر بر روی بیلبوردها به نمایش در می‌آید. پس از آن تلاش ما بر این است تا علاقه‌مندان را دعوت به حضور برای برگزاری یک اکسپوی بزرگ کنیم تا هنرمندان آثارشان را در آنجا در معرض نمایش و فروش بگذارند.

مجیدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص اکران فیلم محمد (ص) اظهار کرد: علی رغم کارشکنی‌هایی که توسط گروه‌های تندرو در دنیا وجود دارد و امکان نمایش فیلم را به گونه‌ای کور کرده است، ولی ما شاهد اکران این فیلم در ترکیه بودیم. علاوه بر این، این فیلم در داغستان که بزرگترین منطقه اسلام در کل روسیه است نیز به نمایش درآمد و در آنجا نیز با استقبال خوبی مواجه شد. همچنین قرار است که این فیلم در آذربایجان، باکو، چِچِن به نمایش عمومی درآید.

وی افزود: فیلم محمد (ص) علاوه بر کشورهای مذکور در عراق نیز به نمایش درآمد و این اکران از بغداد شروع شد و قرار است در شهرهای دیگر عراق نیز به نمایش درآید. البته یکی از مسائلی که در این کشور وجود دارد، بحث سینماهای آن است که در حال تجهیز هستند.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا فیلم روی پرده دیده شود ولی شاید در چند ماه آینده شرایط تلویزیونی را برای نمایش آن فراهم کنیم.

عیسی علیزاده رئیس سازمان زیبا‌سازی شهری در ادامه این نشست اظهار کرد: با توجه به دغدغه مجید مجیدی و با نگاه به سیره محمد (ص) و اقداماتی که در حوزه جهان اسلام توسط گروه‌های افراطی انجام می‌شود، سازمان زیبا‌سازی وظیفه خود دانسته تا در جهت حمایت از اسلام حرکتی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: سازمان زیبا سازی در این دوره از جشنواره در حوزه اجرایی و بخش عمومی اقداماتی را انجام می‌دهد و مسئولیت این بخش را به عهده گرفته است.

مجتبی موسوی در بخش دیگری از این نشست در خصوص تاریخ برگزاری جشنواره و شرکت در آن بیان کرد: افتتاحیه مشق صلوات در چهارم اردیبهشت همزمان با مبعث پیامبر (ص) برگزار می‌شود و ثبت نام در این جشنواره نیز تا دهم اسفند 95 ادامه دارد.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش به نمایش در‌می آید. بخش اول شامل آثاری است که توسط اساتید بنام داوری شده است و در بخش دوم هنرمندان مدعو آثار شاخص و طراز اولشان را در دو گرایش خط و نقاشی خط به نمایش می‌گذارند، بخش سوم نیز به شناسایی و نمایش آثار قدما با موضوع صلوات تعلق دارد. همچنین در نهایت کتاب نفیسی از مجموعه این آثار چاپ و منتشر می‌شود.

وی با اشاره به نحوه شرکت در این جشنواره اظهار کرد: هنرمندان می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه در ساختمان عین‌الدوله آثارشان را ارائه دهند و هنرمندان شهرستانی نیز می‌توانند به دفاتر انجمن خوشنویسان در شهرهای خودشان مراجعه کنند.

موسوی در خصوص نحوه داوری آثار برای جلوگیری از رویداد کپی و یا تقلبی بودن کارها بیان کرد: تلاش ما بر این بوده تا حتی‌الامکان با انتخاب داوران زبده از ورود آثار کپی کاری جلوگیری کنیم و برنامه این است که داوری از روی اصل آثار انجام شود. تفاوتی که این جشنواره با بینال‌های خوشنویسی دارد این است که خلاقیت و ایده حرف اول را می‌زند و اثری به جشنواره راه می یابد که دارای این ویژگی‌ها باشد.

وی در پایان درباره بخش بین‌المللی این دوره از جشنواره اظهار کرد: دور دوم جشنواره پیامبر اکرم (ص) به صورت بین‌المللی برگزار نشده است ولی در هر دوره هر هنرمندی که مایل باشد، از هر نقطه‌ای در این برنامه شرکت کند ما قبول می‌کنیم. در دوره‌های بعدی با تمرکز بیشتر بر این موضوع حتما از بین‌المللی شدن آن استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هفت سال از عمرم را صرف ساخت فیلم «محمد (ص)» کردم/ تجلی آثار جشنواره پیامبر اکرم (ص) بر بیلبوردهای سطح شهر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..