تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی

ورود هرگونه محموله مرتبط با طیور از سایر استان ها فقط با هماهنگی دامپزشکی امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با توجه به بروز آنفلوآنزای پرندگان در برخی نقاط، اداره ‌کل دامپزشکی خراسان رضوی ورود هرگونه محموله مرتبط با طیور را منوط به اخذ مجوز های لازم و هماهنگی قبلی با این اداره کل دانست.

معاون سلامت این اداره کل با اشاره به مشاهده مواردی از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از کشورها در ناحیه اروپا و روسیه افزود: پرندگان مهاجر، همواره به عنوان یکی از عوامل اصلی در انتقال اجرام بیماری‌زا حائز اهمیت بوده و می‌توانند نسبت به انتقال عامل بیماری بین کشورها اقدام کنند.

محمد رشتی باف اعلام کرد: بر اساس گزارش های دریافتی از برخی از استان های کشور از جمله استان تهران، با این بیماری درگیر شده اند که بدینوسیله از تمامی مسئولان بهداشتی و مدیریت واحدهای پرورش طیور استان درخواست می شود تا در اسرع وقت موارد بروز تلفات غیر عادی در واحدهای مرغداری را به این اداره‌کل گزارش کنند.

رشتی باف خاطرنشان کرد: با توجه به فصل سرما و تغییرات آب و هوایی، زمینه برای بروز بیماری‌های تنفسی طیور، نظیر آنفلوآنزا مهیا است، بنابراین به همه متصدیان واحدهای مرغداری و نیز دامپزشکان بخش خصوصی تاکید می‌شود ضمن رعایت اصول بهداشتی ـ قرنطینه‌ای و بیمه نمودن کلیه طیور پرورشی تحت مدیریت خود در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی 1512 و یا سامانه پیامکی 300001512 به اداره‌کل دامپزشکی استان گزارش کنند تا اقدام لازم از سوی واحدهای عملیاتی مربوطه در این زمینه به عمل آید.

او رعایت اصول امنیت زیستی و دستورالعمل های بهداشتی قرنطینه ای را مهم ترین راه پیش گیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دانست وتاکید کرد: حمل ونقل پرندگان زنده بدون مجوز دامپزشکی ممنوع بوده و ضروری است از خرید پرندگانی که فاقد مجوز حمل دامپزشکی می باشند خودداری شود.

رشتی باف گفت: ضمنا واحد های پرورشی طیور صنعتی، طیور پایان دوره گله پرورشی تحت مدیریت خودرا فقط به مقصد کشتارگاه های طیور مجاز داخل استان حمل کنند و از زنده فروشی طیور به جز به مقصدکشتارگاه و همچنین پرهیز از خرید و انتقال طیور، پولت، پودر گوشت، صفحه و کارتن تخم مرغ، دان و هر نوع نهاده مرتبط با طیور از سایر استان ها خودداری نمایند.

معاون سلامت اداره ‌کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: در حال حاضر2272 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت جوجه ریزی سالانه حدود 80 میلیون قطعه و237 مرغداری تخم گذار با ظرفیت جوجه ریزی سالانه حدود 5/6 میلیون قطعه در حال مراقبت هستند و دامپزشکی استان نهایت تلاش خود را در جهت مصون ماندن این سرمایه عظیم بکار بسته است.

رشتی باف از کلیه اتحادیه های مرتبط با طیور خواست تا اطلاع رسانی دقیق از دستورالعمل های دامپزشکی به تمامی اعضای خود داشته باشند.

او  یادآور شد: در حال حاضر خراسان رضوی از این بیماری پاک است و هیچ موردی از این بیماری گزارش نشده است.
انتهای پیام// ف ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..