تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختصاص ماهانه یک میلیارد تومان به معلولان و سرپرستان خانوارها خراسان شمالی

ساعت: 17:04 منتشر شده در مورخ: 1395/09/20 شناسه خبر: 971999

قربانی گفت: ماهانه یک میلیارد تومان به معلولین و سرپرست خانوارها در استان واریز می شود و برخی از فعالیت های این سازمان مثل غربالگری اختلاط های ژنتیک ،شنوایی و ... به صورت موقت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری آشخانه؛ قربانی مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان شمالی در مانه و سملقان گفت: 84 هزار نفر در استان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد 17هزار نفر معلول هستند.

وی با اشاره به این که بهزیستی صرفا خدمات رسان نیست افزود: 184 خدمت و فعالیت تخصصی در زمینه توانبخشی،پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها ، کودکان بی سرپرست و مهدکودک ها  ارائه می کند.
قربانی بیان داشت: ماهانه یک میلیارد تومان به معلولین و سرپرست خانوارها در استان واریز می شود و برخی از فعالیت های این سازمان مثل غربالگری اختلاط های ژنتیک ،شنوایی و ... به صورت موقت هستند.
وی تصریح کرد: اشتغال و معیشت که از ابتدایی ترین نیازهاست برخی توانجو ها مشکل دارند و رویکرد ما توانمند سازی آن هاست تا بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.
قربانی با اشاره به مسکن معلولین گفت: در استان 110 مسکن برای خانواده ها ی 2 معلول به بالا  و زنان سرپرست خانوار ساخته شده است و مسکن200 خانواده نیز تا حدودی پیشرفت داشته است و 300 خانوار در نوبت هستند.
وی تصریح کرد: در کشور سالانه 35 هزار کودک معلول به دنیا می آید که هزینه زیادی رای کشور به همره دارد به همین دلیل آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج اجباری شد.
مدیرکل بهزیستی افزود: در سال گذشته 2500 زوج در طرح ژنتیک در استان شرکت کردند که از این بین 320 مورد مشکوک به مشکلات ژنتیکی شناسایی شدند و تمام هزینه های آن توسط بهزیستی انجام شد.
وی گفت : درطرح بررسی اختلالات ژنتیکی دختران 15 تا 25 سال در استان 200 دختر شناسایی و مراحل بعدی طی گردید.
قربانی افزود: مناسب سازی اماکن برای معلولان،جانبازان،زنان باردار، کودکان دارای کالسکه ،ازکارافتادگان و ... الزامی است و کرامت انسانی و قانون ما را موظف به مناسب سازی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه های دولتی مکلف به مناسب سازی اماکن هستند و طبق قانون شهرداری نباید به ادارات که مناسب سازی را اجرا نکرده اند نباید پروانه پایان کار بدهد.
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختصاص ماهانه یک میلیارد تومان به معلولان و سرپرستان خانوارها خراسان شمالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..