تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واگذاری صلاحیت حرفه ای پرستاران به نظام پزشکی مصداق بارز پزشک سالاری است

سلامت نیوز: با واگذاری صلاحیت حرفه ای پرستاری به نظام پزشکی می توان گفت این کار مصداق بارز پزشک سالاری و از تبعات حکومت استبدادی وزارتخانه می باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، میلاد بلبلی دانشجوي پرستاري در همایش دانشجویان پرستاري سراسر كشور كه روز جمعه برگزار شد با اشاره به رویه ای که وزارت بهداشت درخصوص پرستاری در پیش گرفته است گفت: با اين رويه دیگر پرستاری باقی نخواهد ماند که در سال های آینده برای دانشجویان گروه ها ی پرستاری جشن روز پرستار برگزار شود.

وی اظهار داشت: امیدوار هستیم صحبت هایی که در این همایش می شود به گوش مسئولین وزارت بهداشت برسد تا وضعیت پرستاری نیز تغییر كرده و بهبود یابد زیرا با مدیریتی که در حال حاضر بر وزارت بهداشت حاکم است هیچ مخالفی نمی تواند اعتراض خود را اظهار کند و همه ی افراد محکوم به اطاعت هستند .فضاي نا مناسبي در این دوره بر پرستاری حاکم شده است زیرا در روز دانشجو وزیر بهداشت در هیچ یک از جشن های دانشجویی پرستاری حضور نیافت و به درد و دل هیچ یک از دانشجویان گوش فراندادید.

اين دانشجوي پرستاري ادامه داد: حالتي نا برابر و نا عادلانه ای بین پزشکان و صنف مقدس پرستاری به راه افتاده است و با تصمیمات غیر کارشناسی و بررسی نشده بر ضد جامعه پرستاری توسط وزارتخانه ، چهره وزارت بهداشت در نزد جامعه ی تلاشگر پرستاری روز به روز بدتر شده است بنابراین با این فعالیت ها روحیه پرستاری تضعیف شده و انگیزه دانشجویان پرستاری از بین رفته است.

وی در ادامه به بيان مشکلات و دغدغه های پرستاران پرداخت و افزود: اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری با هدفی تخریب شان و منزلت رشته پرستاري، واگذاری صلاحیت حرفه ای پرستاران به نظام پزشکی به عنوان مصداق عینی و بارز پزشک سالاری و حکومت استبدادی وزارتخانه، برگزاری دوره کمک پرستاری که درحقيقت علیه پرستاری و خصوصأ دانشجویان این رشته می باشد، هدایت مستقیم منابع حاصل از طرح تحول سلامت به جیب پزشکان و قطره چکانی هایی از آن بر پیکره ی افراد دیگر در تیم سلامت که نتیجه ی آن چیزی جز به در بسته خوردن و شکست این طرح نبوده است از جمله مهمترين و اساسي ترين دغدغه هاي قشر آگاه پرستاري است.

بلبلی در ادامه گفت: در این دولت ضربه ی دیگری نمانده است که بر پیکره نظام سلامت وارد شود و مسلماً جامعه سلامت کشور خصوصأ در بین اعضای غیر پزشک هيچ رضايتي از عملکرد وزارت بهداشت در دولت فعلي ندارد.

وي در پايان اظهار داشت: دانشجوی پرستاری بیدار است و تمامی اتفاقات را رصد می کند و به کسی اجازه نمی دهد که حقوق قانونی صنف را تضعیف نماید. دانشجویان پرستاری اجازه نمی دهند که قانون تعرفه گذاری به تاریخ بپیوندد، صلاحیت حرفه ای پرستاری را نظام پزشکی تایید کند و کمک پرستار بهیار شود و در پایان تنها آرزوی پرستاری این است که وزارت پول و درمان و آموزش بی عدالتی به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تغییر کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واگذاری صلاحیت حرفه ای پرستاران به نظام پزشکی مصداق بارز پزشک سالاری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..