تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاعات در مورد تحصیل در آلمان و شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور

به صورت بورس تحصیلی می توان در آلمان تحصیل کرد. کمک هزینه های تحصیلی در این کشور مناسب است و به صورت کلی هزینه تحصیلی در این کشور برای یک سال 16 هزار یورور است که از طرف دولت پرداخت می شود و هزینه زندگ دانشجویی هم نزدیک به 8 هزار یورو تخمین زده می شود.

آلمان کشور مهاجر پذیر و توریستی است و هر ساله متقاضیان زیادی به این کشور سفر می کنند و دلایل سفر و مهاجرت آنها به آلمان متعدد است. خیلی از مهاجران برای تحصیل راههای کشور آلمان می شوند و از این طریق امتیازات زیادی را بهره مند می شوند.

نکات مهمی برای تحصیل در کشور آلمان وجود دارد که یکی از مهمترین این موارد تحصیل رایگان است که در این کشور ارائه می گردد. پذیرش در دانشگاه های این کشور شرایطی دارد که می توانید در مقاطع تحصیلی مختلف در این کشور تحصیل کنید. دانشگاه های آلمان در سطح خصوصی و دولتی به متقاضیان خدمات ارائه می کنند. اگر می خواهید در دانشگاه های دولتی این کشور ادامه تحصیل دهید هیچ شهریه ای نمی پردازید و تحصیلات در این دانشگاه ها رایگان است. علاوه بر آن در این زمینه مشاوره های حقوقی متعددی وجود دارند که می تواند خدمات زیادی به شما ارائه کنند.

شرایط تحصیل در آلمان

آلمان کشوری صنعتی در اروپای غربی است و همسایگی آن با دیگر کشورها باعث شده است که هر ساله تعداد زیادی مهاجر راهی این کشور شوند. از مهمترین کشورهای همسایه با آلمان  می توان به جمهوری چک، دانمارک، بلژیک، لهستان، فرانسه، سوئیس، هلند و دریای بالتیک اشاره کرد مرزهای مشترک این کشورها موجب اهمیت آلمان گشته  موقعیت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی آن را ارتقا داده است

کشور آلمن استراتژی های خاصی دارد یکی از امتیازات مهاجرت به این کشور این است که جزو اتحادیه اروپا است. این کشور صنعتی در جهان از امتیازات ویژه ای برخوردار است از سویی کار در این کشور هم امتیازات مناسبی دارد به همین دلیل خیلی از دانشجویان در این کشور به کار مشغول می شوند.

برای ورود به دانشگاه های این کشور شرایط ویژه ای وجود دارد و در ابتدا باید در آزمون های ورودی این کشور شرکت کنید. وقتی که در کنکور ایران قبول می شوید دیگر نیازی به آزمون دادن در این کشور نمی باشد. متقاضیان رشته های خاص مانند پزشکی باید آزمون ورودی بدهند. رشته های رایگان در این کشور بدون زبان آلمانی برای متقاضیان ارائه نمی شوند.

قبول شدن در دانشگاه های این کشور همراه با کسب مدرک آلمانی C1 انجام می شود کسب این زبان امتیازی مهم برای متقاضیان به حساب می آید و تحصیل در این کشور را برای آنها راحت تر می کند. دوره های فاندیشن هم می تواند برای کسب زبان مهم باشد. این دوره ها در دانشگاه برگزار می شوند هزینه ها زبان آلمانی در این کشور 4 تا 6 یورو است و برای پذیرفته شدگان پزشکی الزامی است.

اطلاعات در مورد تحصیل در آلمان و شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور

مطالب مرتبط

تحصیل در مدارس:

دولت آلمان دخالت های کمی در آموزش و پرورش این کشور دارد هر ایالتی به صورت مستقل و جداگانه در زمینه آموزش تصمیم گیری های لازم را انجام می دهد، نحوه آموزش در این مدارس متفات است و دلیل آن هم سیستم جداگانه هر منطقه برای تصمیم گیری ها است. به صورت کلی این مدارس در زمینه درس های ریاضی، تاریخ، جغرافیا و زبان مشترک هستند اما در نحوه تدریس آن ها تفاوت هایی دیده می شود. در این مدارس مهارت آموزی نیز یکی از پایه های درسی است بنابراین مهارت های علمی و فنی در این کشورها اهمیت زیادی دارد.

نکته قابل توجه در مورد تحصیل در این کشور، آموزش دروس به زبان آلمانی است. خیلی از افراد که دانش آموزان کم سنی دارند کودکان خود را در این مدارس ثبت نام می کنند تا از همان شروع، زبان آلمانی را بیاموزند. بعضی از مدارس دو زبانه هم در این کشور وجود دارند که خصوصی هستند و برای مهاجرین در نظر گرفته می شوند. مدارس دو زبانه دولتی هم گزینه خوبی هستند زیرا هزینه های تحصیل در آنها به صرفه است.

تحصیل در مقطع کارشناسی:

یکی بیشترین مهاجرت های تحصیلی برای مقطع کارشناسی است، خیلی از مهاجرانی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند در مقاطع کارشناسی در این کشور 6 و 8 ترمه هستند و با گذراندن مقطع تحصیلی می توانید وارد کار حرفه ای شوید و یا می توانید مقطع فوق لیسانس را در این کشور سپری کنید.

برای پذیرش در مقطع لیسانس و قبولی در دانشگاه ها باید گواهی نامه پایان دوره مقاطع ۱۲ ساله اولیه را اخذ کرده باشید اگر در کنکور این کشور شرکت نکرده باشید می توانید وارد دوره های فاندیشن شوید شما باید حداقل مدرک زبان آلمانی را داشته باشید. در رشته های پزشکی نیز فراگیری زبان در سطح A2 یا B1 الزامی است.

اپلای کارشناسی ارشد:

اپلای در مقطع کارشناسی هم طرفداران زیادی دارد. تحصیل در این مقطع 2 سال طول می کشد همچنین تعداد زیادی از دوره ها به زبان انگلیسی هم تدریس می شوند. تحصیل در دانشگاه های این کشور هزینه های کمی دارد و این مورد امتیازی بسیار مهم به شمار می رود.

هزینه های تحصیل در این دانشگاه برای یک ترم 200 یورو است. برای پذیرش در این دانشگاه باید وارد سایت دانشگاه مورد نظر شوید و فرم اپلای را پر کنید. هزینه این درخواست معمولا 50 یورو است. مدارک مورد نیاز برای اپلای مداریک کارشناسی که دارای اعتبار باشد در بعضی از دانشگاه ها هم باید ریز نمرات دیپلم را داشته باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاعات در مورد تحصیل در آلمان و شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..